Drie oplossingen voor meer kracht en spiermassa

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Ben jij bezig met het trainen voor meer kracht en spiermassa en heb je er genoeg van dat je dag in dag uit aan het trainen bent, maar geen resultaten meer boekt. Lees dan is dit artikel want waarschijnlijk die je een van deze drie basisprincipes fout.

Wat is Progressieve belasting

Progressieve belasting ,de manier om sterker en massiever te worden, definiëren we hier gemakshalve even als ‘iets meer doen dan je lichaam tot nu toe gewend is.

Kracht opbouwen met Progressieve belasting

Ten eerste, Progressieve belasting is de belangrijkste sleutel om kracht op te bouwen. Zelfs de meest onervaren sportschool bezoeker zou dit basisprincipe moeten begrijpen en toepassen. Als je niet meer gewichten gebruikt of meer herhalingen of meer sets doet en zwaardere oefeningen doet en ook minder rust pakt dan zal je geen verbetering zien in je kracht en dus ook niet in spiermassa.
Tattoo deze worden in je voorhoofd zodat je jezelf er aan kunt herinneren waar neer je iets wilt veranderen en je slaper wordt in plaats van sterker.

Ten tweede, weerstand is weerstand. Het maakt niet uit waar die weerstand vandaan komt; barbell, dumbbell, kettlebell, bodyweight, sandbag het is allemaal het zelfde. Ze hebben allemaal plus en minpunten maar denk je nu echt dat die er iets toe doen en denk je dat het je lichaam iets uitmaakt wat je gebruikt voor je training? Het juiste antwoord op die vraag is NEE. Denk jij dat je meer spiermassa kunt opbouwen met bodyweight training? Maak het progressief en bouw het op tot het zwaarste niveau en de moeilijkste oefening met veel reps ( natuurlijk moet wel je voeding in orde zijn maar daar kom ik later op terug in dit artikel ) Na een tijdje zal je er atletisch en sterk uitzien met als bonus dat je ook nog eens je complete beheersing hebt over je hele lichaam.
hetzelfde geldt voor barbells, dumbbells en kettlebells. Neem een gewicht wat je fijn vindt en maak het progressief en je zal verbaast zijn over de resultaten.
Weet jij waarom barbells de koning in het creëren van kracht en spiermassa zijn? Omdat ze heel erg makkelijk zijn aan te passen aan Progressieve belasting met al die gewichtsschijven in verschillende gewichten. Als het bandrukken te makkelijk gaat, doe er dan wat meer gewicht bij al is het maar een halve kilo en wees blij.

Kracht en Proteine

Proteine is cruciaal voor het opbouwen van spiermassa( iedereen die in de sportschool traint hoort dit te weten ) Maar ik kom regelmatig sporters tegen die spiermassa willen opbouwen met 1 gram proteine per 1 kilogram lichaamsgewicht. Dit werkt misschien voor beginnelingen maar niet voor gevorderden. Als je training in orde is en je word sterker op een normale manier en als je genoeg calorieën eet ( meer dan je dagelijks verbrand ) maar geen toenamen ziet ij je spiermassa dan heb je waarschijnlijk een gebrek aan Proteine.
Wat is genoeg? 3,5 gram per kilo lichaamsgewicht is een goed uitgangspunt. Sommige moeten misschien nog wel meer innemen dat dat . Bijvoorbeeld 4,5 gram per kilo lichaamsgewicht. Dit zijn behoorlijke grote hoeveelheden, maar dit kan wel eens de belangrijkste verandering zijn in je dieet om te groeien in spiermassa. Er zijn genoeg mensen op forums en in de sportschool die beweren dat je minder Proteine nodig hebt met dat zijn vaak jongens die genetische aanleg hebben of dikke zware jongens die denken dat ze gespierd zijn. Dit zijn nummers die zo maar uit de lucht zijn gegrepen. Voor jongens zoals Charles Poliquin ,Wesley Silveira en nog heel veel andere heeft dit gewerkt tot grote resultaten.

Geduld

Geduld loont altijd en is de derde cruciale factor in je training voor meer kracht en spiermassa.
Het jammer dat steeds meer sporters dit principe niet goed begrijpen. Om iets te bouwen wat echt de moeite waard is heb je tijd nodig. Ik bedoel heel veel tijd, echt veel tijd. Geen een atletisch of gespierd lichaam is gebouwd in 4 weken. Dus waarom denk jij dat je het wel kunt in dat tijdsbestek. Er zijn genoeg hypes deze dagen in de wereld van fitness en bodybuilding, maar je moet de waarheid wel van de beweringen onderscheiden. Ja, je kunt behoorlijk wat spiermassa opbouwen in een korte tijd. Ik heb het zien gebeuren, maar het is alleen mogelijk in de twee volgende situaties.

A) Je bent pas begonnen met trainen en je voeding is perfect en je eet voldoende koolhydraten, eiwitten en vetten en je gebuikt de juiste supplementen.
B) Je traint een tijd even niet en at normaal en je bent pas weer begonnen met trainen en door je spiergeheugen heb je snel spiermassa teruggewonnen

Ga niet opzoek naar snelle oplossingen want je zal er niet lang veel aan hebben. Maak van training, goed eten en rust je gewoonte en je lifestyle. Alleen dan zal je de resultaten behalen die je zo graag wild behalen. Een opbouw van 5 tot 6 kilo spiermassa per jaar met goede training is een mooi uitgangspunt voor een gewordere. Sommige kunnen meer spiermassa behalen in een jaar, zeker het eerste jaar. En met deze snelheid zal je ongeveer 15 kilo spiermassa opbouwen in drie jaar. Je zal niet op donny yates of Arnold Schwarzenegger lijken, maar je zal wel echt een power figuur hebben.

Een zaadje van een plant zie je toch ook niet in 3 uur groeien tot een volwaardige plant. Dus verwacht ook niet dat je kracht en spiermassa zo snel groeien. Het is een dagelijkse routine. De enige manier om dingen te versnellen is kijken wat echt werkt voor jou en hou daar zo lang als je kunt aan vast.
Kracht en spiermassa opbouwen is geen wetenschap. Ja je moet er wel een beetje bij nadenken maar het is allemaal erg simpel en logies.

De beste supplementen voor spieropbouw

Bestel hier je Whey Perfection

Bestel hier je Universal Glutamine

Bestel hier je Micronized Creapure Creatine

Bestel hier je ANABOLIC ZMA

Bestel hier je Omega 3-6-9

bestel hier je Sports Multi 



Lees 816 keer

 

   atila banner becoma a champion