Van te veel cardio fitness wordt je dikker

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Als je in de meeste sportscholen kijkt, dan lijkt het er op dat vrouwen urenlang op een cardio apparaat staan of zitten om af te vallen. Maar als je wilt afvallen is cardio dan wel de juiste keuze om af te vallen of wordt je van cardio fitness juist dikker?

 Wat is afvallen?

Als je wilt afvallen dan moet je een calorietekort creëren en dit doe je in eerste instantie door het aanpassen van je voeding. De tweede stap om een calorietekort creëren is door te sporten en meer te bewegen. Afvallen is dus puur een calorietekort creëren waardoor je gewicht verliest.

Afvallen met Cardio.

In de meeste fitnesscentra wordt vooral cardiotraining aanbevolen om het afvallen te ondersteunen. Daarbij is matig intensieve cardio op 60 tot 70% va je maximale hartslag vaak het uitgangspunt en verbrand je ongeveer 400 Kcal. Bij een matige krachttraining van dezelfde duur verbruik je ook ongeveer 400 kcal. Daarnaast bouw je met cardiotraining geen spiermassa op. Met doelgerichte krachttraining wel.
Als je cardio wilt gaan doen om af te vallen dan zal je in de meeste gevallen een hoger percentage aan spieren verbranden dan aan vet. In het begin zal de weegschaal inderdaad een lager getal aangeven en daar zul je misschien erg blij mee zijn, maar in de meeste gevallen ben je geen vet kwijt maar puur vocht en spiermassa. En na een tijd blijft ook de weegschaal steken en wat dan? Nog minder eten en nog meer cardio?

Van te veel cardio wordt je dikker?

Cardiotraining dient vooral ter ondersteuning van het afvallen om het energieverbruik op te voeren. Er is echter een grens aan hoe groot dat tekort mag zijn. Teveel cardio is daarom net zo slecht als streng diëten en kan leiden tot verlies van spiermassa en verlaging van de ruststofwisseling. Waardoor je dus niet meer afvalt of zelfs heel snel weer gaat aankomen en je lichaam zal ook voeding veel sneller als vet gaan opslaan. Dus van veel te weinig eten wordt je op den duur dikker ,maar van te veel cardio dus ook.

Gewicht of vet verliezen?

Als we praten over afvallen dan hebben we vaak het over gewicht verliezen, maar door te weinig te eten en heel veel aan cardio te doen verliezen we wel gewicht, maar dat zal meer bestaan uit spiermassa en vocht en dat is niet wat we willen, we willen vet verliezen en dat doe je op een hele andere manier.

Afvallen met krachtraining

Krachttraining is onmisbaar in een succesvol afvalprogramma. Krachttraining helpt niet alleen om een negatieve energiebalans te creëren, het zorgt ook voor behoud van spiermassa tijdens het afvallen. Daardoor blijft je energieverbruik optimaal en blijf je afvallen. Door spiermassa op te bouwen val je nog sneller af en is het makkelijker om na het afvallen op gewicht te blijven. Daar naast kun je cardio inzetten om wat extra calorietjes te verbranden hier en daar. 20 minuten op een cardioapparaat naast je krachttraining is dus meer dan voldoende.

Voeding en afvallen

Voeding is de belangrijkste schakel om snel en gezond af te vallen. Zorg dat je een calorietekort creërt met je voeding van ongeveer 500 kcal onder je dagelijkse behoefte. Denk er wel aan dat je dus niet onder je 1300 kcal gaat komen. Voor de meeste vrouwen is dit echt wel de ruststofwisseling. Zorg dat je voeding uit gezond eten bestaat en niet te vet.

Veel of weinig Koolhydraten ?

Je zou het niet denken ,maar voldoende Koolhydraten zijn heel belangrijk om af te vallen.
Veel mensen zijn fan van koolhydraatarme diëten. Het is bewezen dat koolhydraatarme diëten kunnen werken, maar dit werkt meestal alleen op de korte termijn. Wij raden dan ook aan om iets meer koolhydraten te consumeren dan dat deze diëten aanbevelen. Probeer tijdens het afvallen om ongeveer 30% van je calorieën per dag uit koolhydraten te halen.

Veel of weinig vet

Een erg lage vet inname kan het testosterongehalte verlagen en kan leiden tot vitamine tekort. Voldoende vetten binnen krijgen tijdens het afvallen is dus heel belangrijk. Probeer tijdens het afvallen om ongeveer 30% van je calorieën per dag uitgezonde vetten te halen.

Veel of weinig Eiwitten

Eiwitten zijn de belangrijkste bouwstoffen als je wilt afvallen en daarna op gewicht wilt blijven. Veel vrouwen geloven dit nog steeds niet en rennen zich rop op de loopband en eten zo weinig mogelijk koolhydraten en ze denken dat eiwit shakes alleen voor mannelijke bodybuilders zijn. Eiwitten zorgen er voor dat je spiermassa behouden blijft en ze helpen je om meer spiermassa op te bouwen. Probeer tijdens het afvallen om ongeveer 40% van je calorieën per dag uit eiwitten te halen. Eiwitten zijn aminozuren en het is bijna onmogelijk om deze eiwitten via je voeding binnen te krijgen en daarom is aanvulling via een shake heel belangrijk.

Afslank shake en snel afvallen

Eiwitten zijn heel erg belangrijk om snel af te vallen. Ze helpen je om meer spierweefsel op te bouwen waar door je nog sneller afvalt want spieren zijn de beste vetverbranders. Maar eiwitten geven je ook een voller gevoel waar door je minder honger hebt en je lichaam verbruikt veel meer energie om eiwitten te verbranden. Een goede shake bevat meer dan alleen eiwitten want Vitamine zijn ook heel erg belangrijk om snel af te vallen ,maar ook de stoffen l-Carnitine en CLA zijn onmisbaar als je snel wilt afvallen en vet verbranden. Wij raden de onderstaande afslank shake aan.

Lees meer over: Afslank Smoothie

Lees meer over Whey delicious

Welke Fat Burner is het beste om af te vallen?

Lees meer over Lady Fatburner

De lady Power Fat Burner is met voorsprong de sterkste fat burner. De krachtigste samenstelling van hoogwaardige ingrediënten in de beste verhoudingen.

Lees 208 keer

 

   atila banner becoma a champion