Hoe kun je snel afvallen na je dertigste

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Een gezond gewicht hebben en houden is veel makkelijker als je jong bent, maar na je 30e vertraagt je stofwisseling en de naald van de weegschaal kruipt langzaam omhoog en de vetrolletjes worden groter, Afvallen na je 30ste is niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk. Met onze onderstaande tips wordt het allemaal een stuk makkelijker. En kom jij ook weer strakker in je vel.

Drink veel water.

Als je onvoldoende water drinkt - velen weten dat niet - neemt je metabolisme af. Drink je veel water, tenminste tien glazen per dag, dan is je lichaam beter in staat om afvalstoffen af te voeren en blijft je metabolisme op een hoger niveau liggen. Vermijd drankjes met suiker of koolzuur

Eet meer eiwitten

Na het 30ste levensjaar verliest je elk jaar 1% van het spierweefsel en na je 40ste gaat dit proces nog sneller en bij een gebrek aan voldoende eiwitten zal het proces dubbel zo snel gaan. Voldoende eiwitten zijn voor mensen boven de dertig dus erg belangrijk. Het versneld je metabolisme omdat eiwitten moelijker te verteren zijn zal je lichaam harder moeten werken en dus meer energie gebruiken. Naarmate de levensjaren verstrijken vermindert ook de spiermassa. Dit is niets om je zorgen over te maken, want het hoort bij het natuurlijk proces, maar als je dus te weinig eiwitten binnen krijgt zal je spiermassa snel afnemen en zal alles sneller gaan hangen. Je spieren zijn ook de grootste vet verbranders en als je dus minder spiermassa hebt zal je ook minder vet verbranden en zal je dus ook sneller dikker worden.

Matig met drankjes

Niet teveel alcohol. Las per week een paar alcoholloze dagen in, zodat je lichaam kan herstellen en zodat je fit blijft. Ook voorzichtig met frisdrank en vruchtensappen uit een pakje. Ze bevatten doorgaans veel suiker en lege calorieën

Slapen

Een goede nachtrust draagt enorm bij aan een fit gevoel. Probeer tussen de 6 en de 8 uur te slapen en er een ritme op na te houden. Ga dus niet in het weekend extreem laat naar bed om vervolgens een gat in je vrije zaterdag en zondag te slapen. Dat levert je maandag namelijk geen fit gevoel op.

Wat moet je trainen.

Een goed schema om te trainen is na je 30ste is heel erg belangrijk. En dan bedoelen we niet dat je een uur op een cardio apparaat moet gaan staan, want vele denken dat krachtraining na je 30ste niet goed is en geen zin meer heeft, maar dat is dus totaal niet waar. Na je 30ste is krachtraining juist nog belangrijker dan er voor. Zo behoud je jouw spieren en bouw je zelf wat meer spiermassa op (mits je voldoende eiwitten binnen krijgt) om meer aft vallen en meer vet te verbranden en dus niet met een buikje te blijven zitten.

Supplementen boven je 30ste

Supplementen boven je 30ste zijn heel er belangrijk en onmisbaar.

Eiwittenshake.

Het is onmogelijk om voldoende eiwitten en aminozuren binnen te krijgen via je voeding en daarom is het heel erg belangrijk dat je een goede why eiwitten shake gebruikt die laag is in koolhydraten en geen suiker bevat.
Lees meer over: lady Power

Fat burner.

Een goede fat burner is heel erg aan te bevelen boven je 30ste want het geeft niet alleen je metabolisme een boost ,maar het versneld ook je vet verbranding en het zal je gedurende dag heel veel meer energie geven.
Lees meer over: Lady Fat Burner

ZMA

Tijdens het slapen hersteld je lichaam ,maar ook dat kost energie en boven je 30ste zal je dus merken dat je veel vaker gebroken wakker wordt. Dit komt omdat je lichaam te weinigen magnesium, zink en B6 binnen krijgt. Deze stoffen zorgen er voor dat je beter slaap en beter hersteld in je slaap en dus ook fit wakker wordt!
Lees meer over: ZMA

Lees 5765 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner