Hoe kun je snel vet verbranden na je dertigste?

Beoordeel dit item
(3 stemmen)

Spieren kweken op oudere leeftijd is niet iets waar veel vrouwen mee bezig zijn. Zonde, want het brengt enorm veel voordelen met zich mee. als vrouw verlies je namelijk tussen je 30e en 55e zo’n 7,5 kilo aan spiermassa. Bij sommigen begint het zelfs al vanaf eind 20! Een gunstig effect op de weegschaal heeft dit echter niet. Je krijgt er namelijk ongeveer 15 kilo vet voor terug. Maar er is een oplossing. “krachtraining”. Krachttraining beperkt de afname van spiermassa en daarmee alle negatieve gevolgen ervan. Maar hoe kun je nu het beste trainen als vrouw vanaf je 30e.

Spieren en vet verbranding na je 30e

Je spieren zijn de grootste vet verbranders en als je dus minder spiermassa hebt zal je ook minder vet verbranden en zal je dus ook sneller dikker worden. Het doen van krachtraining na je 30e levensjaar is dus heel erg belangrijk. En al helemaal als je mooi slank wilt blijven.

Doe niet te veel aan cardio.

Vrouwen maken het meest gebruik van cardio apparaten, maar daar verbrand je wel wat calorieën mee, maar je bouwt er bijna geen spieren mee op. En als je te weinig eiwitten eet en drinkt dan versnel je dus de afbraak van spiermassa.

Train niet te vaak

Jezelf 5 dagen per week naar de sportschool slepen is nergens voor nodig. Wil je snel resultaat? Train de eerste 2 maanden dan 3 keer per week met telkens minimaal 48 uur rust tussen 2 trainingen. Op die manier bouw je spiermassa op. Vervolgens schakel je terug naar 2 trainingen per week om de boel te onderhouden. Veel ingewikkelder is het niet.

Train niet langer dan een uur

Veel vrouwen gaan na hun 30e volop op dieet en maken lange sessies op de cardio apparaten en meestal zonder resultaat. En dit heeft vaak te maken met overbelasting, want als je langer dan een uur traint kan je lichaam overbelast raken en krijgen stresshormonen zoals cortisol de overhand. En laten die nou juist de spierafbraak stimuleren..

Doe 8 tot 12 herhalingen per setje

Kies voor een gewicht dat je maximaal 8 tot 12 keer kunt verplaatsen. Het gewicht moet zó zwaar zijn, dat je de laatste herhaling eigenlijk nog maar half kunt uitvoeren. Op die manier train je met precies de juiste intensiteit en ontketen je een biochemische reactie die tot maximale spiergroei leidt.

Eet meer eiwitten

Na het 30ste levensjaar verliest je elk jaar 1% van het spierweefsel en na je 40ste gaat dit proces nog sneller en bij een gebrek aan voldoende eiwitten zal het proces dubbel zo snel gaan. Ook te veel trainen op cardio apparaten zal het proces versnellen bij een gebrek aan eiwitten. Voldoende eiwitten zijn voor mensen boven de dertig dus erg belangrijk. Anders loop je het risico dat je spiermassa heel snel afneemt en alles veel sneller gaat hangen. Zonder voldoende en de juiste eiwitten kun je trainen zo veel als je wilt, maar je zal er meer kwaad mee doen dan goed. dus wees verstandig en eet en drink voldoende eiwitten!

Slapen

Een goede nachtrust draagt enorm bij aan een fit gevoel, maar ook aan het herstel van je spieren en de opbouw, maar voldoende rust is ook heel belangrijk als je wilt afvallen want bij te weinig rust krijgen stresshormonen zoals cortisol de overhand. En laten die nou juist de spierafbraak en overgewicht stimuleren. Probeer tussen de 6 en de 8 uur te slapen en er een ritme op na te houden. Ga dus niet in het weekend extreem laat naar bed om vervolgens een gat in je vrije zaterdag en zondag te slapen. Dat levert je maandag namelijk geen fit gevoel op.

Supplementen boven je 30ste

Supplementen boven je 30ste zijn heel er belangrijk en onmisbaar. Ze helpen je om beter af te vallen en vet te verbranden en sneller te herstellen, maar ook om je spiermassa op te bouwen en te ondehouden zodat ook jij lang fit en slank blijft!

Eiwittenshake.

Het is onmogelijk om voldoende eiwitten en aminozuren binnen te krijgen via je voeding en daarom is het heel erg belangrijk dat je een goede why eiwitten shake gebruikt die laag is in koolhydraten en geen suiker bevat.
Lees meer overlady Power

Fat burner.

Een goede fat burner is heel erg aan te bevelen boven je 30ste want het geeft niet alleen je metabolisme een boost ,maar het versneld ook je vet verbranding en het zal je gedurende dag heel veel meer energie geven.
Lees meer over: Lady Fat Burner

ZMA

Tijdens het slapen hersteld je lichaam ,maar ook dat kost energie en boven je 30ste zal je dus merken dat je veel vaker gebroken wakker wordt. Dit komt omdat je lichaam te weinigen magnesium, zink en B6 binnen krijgt. Deze stoffen zorgen er voor dat je beter slaap en beter hersteld in je slaap en dus ook fit wakker wordt! Door het gebruik van ZMA zullen stresshormonen zoals cortisol weinig kans hebben en blijft je vet verbranding opgang.
Lees meer over: ZMA

Fitness schema voor vrouwen 

Wij hebben speciaal voor vrouwen die boven de dertig zijn een fitness schema samengesteld om af te vallen en meer vet te verbranden en meer spiergroei.

download hier het schema: fitness schema voor vrouwen boven de dertig

Lees 10419 keer

 becoma a champion     23244182 1186658701466399 2