Het geheim van een mooi slank lichaam na je 30ste

Beoordeel dit item
(3 stemmen)

Vraag eens aan vrouwelijke collega’s of je vriendinnen wie er graag een paar kilo’s zou willen afvallen. De meeste zullen je een antwoord geven dat ze dat maar al te graag zouden willen. En totaal niet snappen hoe die paar kilo’s en vetrolletjes er nu zijn gekomen. En net als jij opzoek zijn naar het afslank geheim die hun lichaam weer transformeert naar een mooi slank en strak lichaam. In dit artikel verklappen wij je dat ultieme geheim.

Waarom wordt je dikker naar je 30ste

Wat veel vrouwen niet weten is dat het verlies aan spiermassa al vanaf je dertigste begint. Dit heet Sarcopenia, of ook wel het geleidelijke verlies van spiermassa. En hoe ouder je wordt, hoe sneller je spiermassa vermindert. Het hoort erbij. De grootste veranderingen vinden ergens tussen de 30 en 50 jaar plaats. Als vrouw verlies je namelijk tussen je 30e en 50e zo’n 7,5 kilo aan spiermassa. Bij sommigen begint het zelfs al vanaf eind 20! Een gunstig effect op de weegschaal heeft dit echter niet. Je krijgt er namelijk ongeveer 15 kilo vet voor terug. Hier komen dus die extra vetrolletjes en buikje vandaan na je 30ste.

Stofwisseling na je 30ste

Na je 30ste heb je naast dat je beetje bij beetje je spieren verliest ook nog een ander probleem. Je stofwisseling of ook wel je metabolisme wordt ook met het jaar beetje bij beetje minder. En dus kun je niet blijven eten en drinken zoals je gewend was in je 20-er jaren. Wil je je figuur behouden? Eet en drink dan 200 calorieën minder elke dag (dus rond de 1800 – 2200 hooguit als je veel sport) dan dat je deed in je 20-er jaren. Gemiddeld genomen vertraagt je stofwisseling na je dertigste met 5% elke 10 jaar. Als voorbeeld neem ik een vrouw van 30 jaar die 65 kilo weegt. Alleen haar metabolisme verbruikt al 1452 calorieën per dag. Op 50 jarige leeftijd zal haar metabolisme nog maar 1317 calorieën per dag verbruiken. Een daling van 135 calorieën per dag. Blijft deze vrouw in al die jaren de zelfde hoeveelheden eten zonder dat hier meer fysieke activiteit tegen over staat zal haar lichaamsgewicht toenemen zonder dat ze meer is gaan eten. En dit verschilt natuurlijk ook per persoon, bij de een zal het misschien wat minder zijn ,maar bij het merendeel van de vrouwen zal de daling zelfs vele male hoger liggen en meestal ook veel sneller gaan.

Hoe moet je eten na je 30ste?

De meeste dames die in de gaten krijgen dat ze wat kilo’s aankomen na hun 30ste beginnen meestal direct aan een dieet, wat meestal bestaat uit heel veel minder eten en drinken waardoor ze het eigenlijk alleen maar erger maken. Probeer je voedingspatroon aan te passen door 200 tot maximaal 500 kcal minder te eten en te drinken.

Groente en fruit

Vezels van groente en fruit werken verzadigend zodat je bloedsuikerspiegel constant blijft. Hoge pieken in je bloedsuikerspiegel zorgen namelijk eerder voor hongergevoelens, zodat je weer wilt eten en daardoor kom je aan. Dat wil je niet, je wilt fit zijn. Groente en fruit bevat ook vitaminen, mineralen, koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten, die je nodig hebt voor talloze lichaamsprocessen.

Vis

Volgens het Voedingscentrum hoef je maar één keer in de week vis te eten omdat de gezonde effecten van meerder keren vis eten per week, onvoldoende zouden zijn aangetoond. Zonder hier verder op in te gaan, zou ik zeggen kijk eens naar groepen mensen waar de meeste 100-plussers voorkomen. Japanners uit Okinawa en de inwoners van Sardinië bijvoorbeeld, zij eten veel vis. Daarnaast bevat vis bijzonder veel gezonde omega 3 vetten en daarvan is bewezen dat ze bijdragen aan het voorkomen van depressies en zelfs je vetverbranding stimuleren.

Volle granen

Volle granen zijn erg gezond. Je vindt ze onder andere in volkoren brood, havermout, quinoa en bruine rijst. Ze bevatten veel vezels en antioxidanten. Van vezels is bekend dat ze je darmen goed doen. Volle granen geven je eveneens een langdurig vol gevoel.

Het geheim van een mooi slank lichaam na je 30ste

Iedere vrouw is er na opzoek. Het geheim van een mooi slank en fit lichaam na je 30ste. En nee het is geen pilletje of drankje of dieet, maar wat is het dan wel?. Eigenlijk is het helemaal geen geheim want veel vrouwen doen het al ,maar helaas nog te weinig. We hebben het over krachtraining. Het opbouwen van je spieren zodat je fitter en strakker wordt. Veel vrouwen willen er nog steeds niet aan en blijven maar uren weggooien op die luxe cardio apparaten waar je erg weinig mee bereikt na je 30ste, dan dat je eigenlijk alleen het proces van spierafbraak versneld. En vaak maken ze ook te veel uren op die apparaten waar door het lichaam te veel stress ervaart en het hormoon cortisol aanmaakt wat bekend is als het stresshormoon. En deze zorgt er voor dat je nog dikker gaat worden en nog meer vet krijgt.

Krachttraining is echt de oplossing voor elke vrouw om na hun 30ste mooi slank en fit te blijven.

Spieren en vet verbranding na je 30e

Je spieren zijn de grootste vet verbranders en als je dus minder spiermassa hebt zal je ook minder vet verbranden en zal je dus ook sneller dikker worden. Het doen van krachtraining na je 30e levensjaar is dus heel erg belangrijk. En al helemaal als je mooi slank en fit wilt blijven.

Fitness schema voor vrouwen na hun 30ste

Wij hebben speciaal voor vrouwen die boven de dertig zijn een fitness schema samengesteld om af te vallen en meer vet te verbranden en meer spiergroei.
download hier het schema: fitness schema voor vrouwen boven de dertig

Slapen na je 30ste

Heb jij je zelf al betrapt dat je zo na het eten op de bank ploft en je een dut krijgt en soms zelfs een uurtje inslaapt valt? Ja…nou niets om voor te schamen of zorgen om te maken want Veel vrouwen hebben een super druk leven wat vaak onderschat wordt. Werken, huishouden, kinderen, eten koken, sporten en noem het allemaal maar op. En na je 30ste heeft je lichaam ook veel meer tijd nodig om te herstellen dan in je 20-er jaren. En naast goede voeding en rust is ook krachttraining een perfecte manier om je lichaam fit te houden.

Supplementen boven je 30ste wel of niet?

Supplementen boven je 30ste zijn heel er belangrijk en onmisbaar, maar toch vinden heel veel vrouwen het gebruik van supplementen zoals een eiwitshake nog steeds onzin, maar het gebruik van een wondermiddel tegen rimpels vinder ze dan wel weer het proberen waard. Maar wat veel vrouwen niet weten is dat eiwitten het echte wondermiddel is tegen rimpels. Tijdens het ouder worden vertraagt de celdeling. Cellen gaan zich minder vaak delen en vernieuwen. Hierdoor worden er steeds minder cellen geproduceerd die ervoor zorgen dat je er jong uit blijft zien. Met het ouder worden neemt ook de productie van collageen en elastine af. Dit gebeurt al vanaf het 25e levensjaar! Dit heeft als gevolg zwakker bindweefsel, een minder elastische huid en de vorming van rimpels. Met de juiste voeding en leefstijl kun je dit proces vertragen en gedeeltelijk voorkomen! Eiwitten zijn dus ontzettend belangrijk bij het krijgen en behouden van een mooie, jonge huid. Toch krijgen de meeste vrouwen veel te weinig eiwitten binnen. De gemiddelde nederlandse vrouw eet 1 keer per dag een ‘normale’ portie eiwitten: het stukje vlees of vis bij de avondmaaltijd. Dit is veel te weinig.

Het gebruik van een goede eiwitshake is na je 30ste echt een aanrader want het bevat verschillende aminozuren die een lange tijd door het lichaam zelf geproduceerd worden. Hoe ouder je echter wordt, hoe meer deze productie afneemt. Verschillende aminozuren zijn belangrijk voor de eiwitproductie. Als het lichaam te weinig van die aminozuren ter beschikking heeft, haalt het dit uit de spieren. Hierdoor gaan er spiereiwitten verloren en dit betekent dat de huid verslapt. Dus dames investeer in goede voeding, en vul dit aan met supplementen en begin met krachttraining. En dan behoud je nog lang een mooi slank en fit lichaam ,ook na je 30ste!

Welke supplementen kun je het beste gebruiken na je 30ste?

Eiwittenshake.

Het is onmogelijk om voldoende eiwitten en aminozuren binnen te krijgen via je voeding en daarom is het heel erg belangrijk dat je een goede why eiwitten shake gebruikt die laag is in koolhydraten en geen suiker bevat.
Lees meer over: lady Power

Fat burner.

Een goede fat burner is heel erg aan te bevelen boven je 30ste want het geeft niet alleen je metabolisme een boost ,maar het versneld ook je vet verbranding en het zal je gedurende dag heel veel meer energie geven.
Lees meer over: Lady Fat Burner

ZMA

Tijdens het slapen hersteld je lichaam ,maar ook dat kost energie en boven je 30ste zal je dus merken dat je veel vaker gebroken wakker wordt. of na het eeten een dut krijgt en soms zelfs een uurtje inslaap valt.Dit komt omdat je lichaam te weinigen magnesium, zink en B6 binnen krijgt. Deze stoffen zorgen er voor dat je beter slaap en beter hersteld in je slaap en dus ook fit wakker wordt! Door het gebruik van ZMA zullen stresshormonen zoals cortisol weinig kans hebben en blijft je vet verbranding opgang.
Lees meer over: ZMA

Lees 9131 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner