Slapend afvallen ?

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Slapend afvallen is voor elke vrouw een droom, maar deze droom kan werkelijkheid worden. In dit artikel vertellen we jou het geheim hoe je ook tijdens je slaap kunt afvallen.


De meeste vrouwen hebben een behoorlijk druk leven, naast hun baan zijn ze ook dagelijks bezig met het huishouden, boodschappen doen, kinderen, koken en omdat ze er ook nog eens mooi en slank uit willen zien gaan ze ook regelmatig sporten en volgen ze vaak een dieet. Maar helaas is het afvallen voor deze groep dames vaak een stuk moeilijker en soms lukt het zelf helemaal niet.
Om goed in slaap te komen is het belangrijk dat het niveau van het stresshormoon Cortisol laag is. Hier door zal het lichaam van zelf melatonine aanmaken om goed te slapen. Maar wat de meeste vrouwen niet weten is dat door hun drukke leven in combinatie met een dieet en sporten ze hun lichaam te veel belasten en daar door heeft het merendeel van de vrouwen een verhoogt Cortisol niveau. En deze zorgt er niet alleen voor dat je slechter slaapt ,maar ook niet meer afvalt en geen vet meer verbrand ,sterker nog het zal meer vet gaan opslaan.

Slaaptekort en overgewicht

Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die weinig slaap krijgen, gemakkelijker aankomen. Tijdens je slaap maak je twee hormonen aan: ghreline (zorgt ervoor dat je trek krijgt) en leptine (zorgt ervoor dat je stopt met eten als je vol zit). Het zijn elkaars tegenpolen die het hongergevoel reguleren. Slechte slapers eten meer, omdat deze hormonen van slag raken. Daarbij hebben slechte slapers ook meer tijd om te eten, want ze zijn langer wakker. De combinatie van deze factoren leidt ook tot meer vet en zoet eten: snacken. Een tekort aan slaap leidt ook tot de aanmaak van meer stresshormonen, wat onder andere tot gevolg heeft dat je vet opslaat.
Slechte slapers verbruiken minder energie, omdat ze overdag vaker moe zijn en daardoor lichamelijk minder actief. Ook lijkt het erop dat mensen met een slaaptekort hun lichaamstemperatuur verlagen, waarmee ze hun metabolisme letterlijk op een lager pitje zetten. Je gaat daardoor overdag minder calorieën verbranden, zelfs wanneer je precies dezelfde activiteiten uitvoert.

Calorieën verbranden in je slaap

Als je goed en voldoende slaapt verbrand je ook nog eens veel meer calorieën dan als je onvoldoende slaapt. Volgens verschillende onderzoeken verbrand je 0,9 kilocalorieën per kilo / per uur. Dus weeg je 70 kilo, verbrand je zo’n 63 kilocalorieën per uur. Met een lange nachtrust van 8 uur slaap kun je dus al zo’n 500 kilocalorieën verbranden!

Mineralen om beter te slapen.

Zink, magnesium en vitamine B6 zijn heel belangrijk voor een goede nachtrust, maar het merendeel van de vrouwen heeft hier echt een tekort aan . En het is dus belangrijk dat ze dit via hun voeding wel binnen krijgen. In de onderstaande voedingsmiddelen zitten veel magnesium in en probeer ze dus ook regelmatig te eten.
Spinazie
Alle soorten noten
peulvruchten
Zilvervliesrijst
Avocado
Bananen
Broccoli
Vis

Maar vaak is het toch wel heel moeilijk als je op dieet bent om echt voldoende via je voeding binnen te krijgen en daarom is het misschien slim om het supplement ZMA te gebruiken. Dit supplement zorgt er voor dat je echt voldoende Zink, magnesium en vitamine B6 binnen krijgt en dus ook perfect slaapt en fit wakker wordt en dus ook veel meer energie hebt.

Lees meer over ZMA

Te weinig Eiwitten en slaapgebrek

Eiwitten zijn een belangrijke bouwstof voor al onze cellen. Meestal wordt het eten van eiwit alleen geassocieerd met spieren. Bodybuilders en sporters weten maar al te goed dat je eiwitten nodig hebt om je spieren goed te ondersteunen en dat een tekort daarvan leidt tot spierafbraak. Maar als je te weinig eiwitten eet kunnen er ook andere problemen ontstaan in het goed functioneren van je slaap, humeur en immuunsysteem. En voor de meeste vrouwen geldt dat ze tegenwoordig, in vergelijking met onze voorouders, veel minder eiwitten eten dan ze eigenlijk zouden moeten om hun lichaamsfuncties optimaal te kunnen ondersteunen.
Eiwitten (Aminozuren) zijn heel erg belangrijk voor de aanmaak van melatonine. Als je dus te weinig eiwitten binnen krijgt zal je lichaam dus ook te weinig of zelfs geen melatonine aanmaken en daardoor zal je dus ook minder goed slapen en herstellen in je slaap. En een gebrek aan eiwit zal er ook voor zorgen dat je weinig tot geen spiermassa aanmaakt en tijdens het sporten geen vet verbrand maar spiermassa waardoor je dus geen strak lijf krijgt, maar alles juist meer gaat hangen.
Het is dus belangrijk voor vrouwen om voldoende eiwitten via hun voeding binnen te krijgen, maar een eiwitshake na het sporten is zeker een aanrader, zo weet je dat je echt voldoende binnen krijgt en is het risico van een tekort nihil. Wij adviseren de Lady Power whey. Deze is speciaal voor vrouwen en bevat alle eiwitten die een vrouw nodig heeft.

Lees meer over de Lady Power

Goede voeding en supplementen zijn dus heel belangrijk om gezond af te vallen en vet te verbranden maar ook om beter te slapen waardoor je nog beter afvalt ook in je slaap!

Lees 636 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner