fbpx

Hoe belangrijk is krachttraining vanaf je 25ste

Beoordeel dit item
(1 Stem)

De meeste vrouwen zijn voor hun 25ste bijna niet bezig met hun gewicht en dit komt omdat ze in de jaren ervoor alles naar binnen konden werken en geen grammetje aankwamen, maar na je 25ste slaat het roer toch echt om in je lichaam en zal je merken dat je toch wat gaat aankomen in gewicht en ook in vet. En na je 25ste is het best lastig om die kilo’s en vet kwijt te raken. Maar er is een oplossing en die oplossing gaat er voor zorgen dat je ver na je 30ste nog een mooi slank lichaam hebt. Welke vrouw wil dat nu niet?

Tussen je 16e en je 25e begint voor vele het echte leven. Je studeert, je hebt een bijbaan en je wilt zo veel mogelijk genieten van het leven. Uitgaan, stappen in de kroeg en alle soorten voeding uitproberen. En de eerste vakantie bestaat vaak uit een zon, zee strand en drank vakantie. In deze periode zijn veel dames nog niet echt bezig met sport of voeding, ze willen nog zo veel mogelijk van het leven genieten. En in deze periode lijkt het of je alles kunt eten en drinken wat je wilt zonder aan te komen. Echter wat je in deze periode hebt gedaan ga je later echt wel terug vinden op je buik en dijen.

De perfecte leeftijd

na je 25ste verlies je bijna een halve pond vetvrije spiermassa per jaar. Dat verlies aan spiermassa zorgt ervoor dat je dagelijks dertig tot vijftig calorieën minder verbrandt (onderhoud en herstel van spieren). Deze calorieën slaat je lichaam op als overbodig vet dat zich vaak als eerste nestelt op je buik. En veel vrouwen belanden tussen hun 25ste en 30ste in een periode waarin ze de strijd aan gaan met de overtollige kilo’s en vet. En in deze periode maken ze ook de grootste fouten. Ze volgen vaak het ene crashdieet naar het andere en dit maakt het probleem alleen maar erger. En daar naast gaan ze ook nog eens vele uren helemaal los op de cardio apparaten in de sportschool. Dit helpt in begin nog wel ,maar niet voor heel lang want ze zetten hun lichaam op stress stand en daarom zal het lichaam veel stresshormonen aanmaken die er voor zorgen dat je juist gaat aankomen en meer vet opbouwt dan spieren. Juist tussen je 25ste en 30ste is het heel belangrijk dat je zo min mogelijk stresshormonen aanmaakt want naast je lichaam heb je vaak ook een druk leven en een zware baan. En dit heeft ook zijn aanslag op je lichaam. Maar 25 jaar zijn heeft ook zijn voordelen want het is de perfecte leeftijd om je lichaam te bouwen en te vormen zodat je nog tot ver na je 30ste een mooi slank lichaam hebt.

Krachttraining voor een mooi slank lichaam

Alleen je spieren kunnen vet verbranden. En dus is het belangrijk dat je vanaf je 25ste serieus aan krachttraining gaat doen. Want met deze leeftijd kun je nog mooie vrouwelijke spieren opbouwen waar je nog heel lang plezier van hebt. En hoe meer spieren je hebt, hoe meer vet je lichaam verbrandt. Door je spiermassa te vergroten verbruik je de hele dag, ook in rust, meer calorieën.
Daarnaast gaat de verbranding van calorieën bij krachttraining veel langer door dan bij cardio. Na twee uur is de snelheid van je stofwisseling nog steeds 12% hoger en de ochtend erna nog zelfs 7% hoger dan normaal. Een hoge stofwisseling betekent immers een snellere verbranding van calorieën. Het is waar dat je in een uur intensief hardlopen meer calorieën verbruikt als in een uur krachttraining, maar enkele uren na het hardlopen is het energieverbruik alweer genormaliseerd. Na een intensieve krachttraining sessie blijft je energieverbruik tot wel 30 uur na de training verhoogd. En door de opbouw van spiermassa. En Bij te veel cardio loop je ook het risico dat je lichaam spieren gaat verbranden in plaats van vet. En dan gaat echt alles hangen en kom je snel in vet aan.

Hoe moet je trainen vanaf je 25ste ?

Een goed fitness schema voor een perfect en lang resultaat is heel erg belangrijk en daarom hebben wij het perfecte fitnesschema voor je gemaakt die jou helpt om mooie vrouwelijke spieren op te bouwen zodat jij nog lang kan genieten van een mooi slank lichaam.
Dowload hier het schema: Fitness schema voor vrouwen

Tip :

Probeer gewichten te gebruiken waar bij je de aantal sets en herhalingen maar net volhoud en neem 30 tot 50 set rust tussen elke herhaling en max 60 sec tussen elke oefening. Probeer echt je max op te zoeken en na 2 weken steeds te verhogen, al is het maar een klein beetje.

Hoe moet je eten vanaf je 25ste?

De meeste dames die in de gaten krijgen dat ze wat kilo’s aankomen na hun 25ste beginnen meestal direct aan een dieet, wat meestal bestaat uit heel veel minder eten en drinken waardoor ze het eigenlijk alleen maar erger maken. Probeer je voedingspatroon aan te passen door 200 tot maximaal 500 kcal minder te eten en te drinken.

Groente en fruit
Vezels van groente en fruit werken verzadigend zodat je bloedsuikerspiegel constant blijft. Hoge pieken in je bloedsuikerspiegel zorgen namelijk eerder voor hongergevoelens, zodat je weer wilt eten en daardoor kom je aan. Dat wil je niet, je wilt fit zijn. Groente en fruit bevat ook vitaminen, mineralen, koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten, die je nodig hebt voor talloze lichaamsprocessen.

Vis
Volgens het Voedingscentrum hoef je maar één keer in de week vis te eten omdat de gezonde effecten van meerder keren vis eten per week, onvoldoende zouden zijn aangetoond. Zonder hier verder op in te gaan, zou ik zeggen kijk eens naar groepen mensen waar de meeste 100-plussers voorkomen. Japanners uit Okinawa en de inwoners van Sardinië bijvoorbeeld, zij eten veel vis. Daarnaast bevat vis bijzonder veel gezonde omega 3 vetten en daarvan is bewezen dat ze bijdragen aan het voorkomen van depressies en zelfs je vetverbranding stimuleren.

Volle granen
Volle granen zijn erg gezond. Je vindt ze onder andere in volkoren brood, havermout, quinoa en bruine rijst. Ze bevatten veel vezels en antioxidanten. Van vezels is bekend dat ze je darmen goed doen. Volle granen geven je eveneens een langdurig vol gevoel.

Supplementen met je 25ste wel of niet?

Supplementen met je 25ste zijn heel erg belangrijk en onmisbaar, maar toch vinden heel veel vrouwen het gebruik van supplementen zoals een eiwitshake nog steeds onzin, maar het gebruik van een wondermiddel tegen rimpels vinder ze dan wel weer het proberen waard. Maar wat veel vrouwen niet weten is dat eiwitten het echte wondermiddel is tegen rimpels. Tijdens het ouder worden vertraagt de celdeling. Cellen gaan zich minder vaak delen en vernieuwen. Hierdoor worden er steeds minder cellen geproduceerd die ervoor zorgen dat je er jong uit blijft zien. Met het ouder worden neemt ook de productie van collageen en elastine af. Dit gebeurt al vanaf het 25e levensjaar! Dit heeft als gevolg zwakker bindweefsel, een minder elastische huid en de vorming van rimpels. Met de juiste voeding en leefstijl kun je dit proces vertragen en gedeeltelijk voorkomen! Eiwitten zijn dus ontzettend belangrijk bij het krijgen en behouden van een mooie, jonge huid. Toch krijgen de meeste vrouwen veel te weinig eiwitten binnen. De gemiddelde nederlandse vrouw eet 1 keer per dag een ‘normale’ portie eiwitten: het stukje vlees of vis bij de avondmaaltijd. Dit is veel te weinig.

Het gebruik van een goede eiwitshake vanaf je 25ste echt een aanrader want het bevat verschillende aminozuren die een lange tijd door het lichaam zelf geproduceerd worden. Hoe ouder je echter wordt, hoe meer deze productie afneemt. Verschillende aminozuren zijn belangrijk voor de eiwitproductie. Als het lichaam te weinig van die aminozuren ter beschikking heeft, haalt het dit uit de spieren. Hierdoor gaan er spiereiwitten verloren en dit betekent dat de huid verslapt. Dus dames investeer in goede voeding, en vul dit aan met supplementen en begin met krachttraining. En dan behoud je nog lang een mooi slank en fit lichaam ,ook na je 30ste!

Welke supplementen kun je het beste gebruiken vanaf je 25ste?

Eiwittenshake.

Het is onmogelijk om voldoende eiwitten en aminozuren binnen te krijgen via je voeding en daarom is het heel erg belangrijk dat je een goede why eiwitten shake gebruikt die laag is in koolhydraten en geen suiker bevat.
Lees meer over: lady Power

Fat burner.

Een goede fat burner is heel erg aan te bevelen boven je 25ste want het geeft niet alleen je metabolisme een boost ,maar het versneld ook je vet verbranding en het zal je gedurende dag heel veel meer energie geven.
Lees meer over: Lady Fat Burner

ZMA

Tijdens het slapen hersteld je lichaam ,maar ook dat kost energie en boven je 25ste zal je dus merken dat je veel vaker gebroken wakker wordt. of na het eeten een dut krijgt en soms zelfs een uurtje inslaap valt.Dit komt omdat je lichaam te weinigen magnesium, zink en B6 binnen krijgt. Deze stoffen zorgen er voor dat je beter slaap en beter hersteld in je slaap en dus ook fit wakker wordt! Door het gebruik van ZMA zullen stresshormonen zoals cortisol weinig kans hebben en blijft je vet verbranding opgang.
Lees meer over: ZMA

Eiwitrepen wel of niet?

Een eiwitreep is een perfecte aanvulling op je voeding, maar in de meeste eiwitrepen zitten heel veel suikers en andere toevoegingen. En dat is nu net iets wat je niet nodig hebt als je aan het afvallen bent en van je overtollige vetrolletjes af wilt, maar met onze One Basix Bar eiwitrepen heb je daar geen last van. Deze perfecte repen passen in elk dieet en zijn het perfecte tussendoortje voor op het werk of na het sporten. One Basix Bar eiwitrepen zijn een van de weinige repen die ook nog eens geweldig smaken en geen Chemische smaak hebben.

Kenmerken One Bar Basix: 

  • Met Stevia extract!
  • 100% natuurlijk
  • Met maar liefst 20 gram eiwit
  • Geen sucralose
  • Slechts 1 gram suiker per bar
  • 1 bar weegt 60 gram

Lees meer over; One Basix 

Drinken om snel vet te verbranden

We weten allemaal dat we water moeten drinken. En al helelemaal als je wilt afvallen en vet verbranden.Toch zien we vaak dat veel mensen moeite hebben om voldoende water te drinken.Door voldoende te drinken zorg je er voor dat je jouw vetverbranding op volle toeren draaid, Maar altijd maar water is ook niet alles en in de meeste ranja zit heel veel suiker, maar wij hebben de oplossing. "Bolero limonade". Deze is gluten vrij en vrij van suiker en bevat bijna geen calorieën. En je kan het krijgen in wel 65 smaken. 

Lees meer over: Bolero Limonade

Lees 2966 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner