fbpx

Hoe moet je trainen en eten voor een mooi slank lichaam na je 30ste

Beoordeel dit item
(2 stemmen)

Zo rond de 30 beleven heel veel vrouwen een schrik moment. Ze beseffen dat hun eens zo geweldige dijen ineens wat slapper zijn en het buikje niet meer zo strak is. En dat terwijl ze nog net zo slank zijn, nog net zo gezond eten en keurig een half uurtje per dag bewegen. De meeste gaan dan op dieet en leven zich uit op de cardio apparaten, maar is dit wel de juiste manier om weer een mooi slank lichaam te krijgen en te houden na je 30ste ? En hoe moet je dan wel trainen en eten voor een mooi slank lichaam na je 30ste?

Stofwisseling na je 30ste

Na je 30ste heb je naast dat je beetje bij beetje je spieren verliest ook nog een ander probleem. Je stofwisseling of ook wel je metabolisme wordt ook met het jaar beetje bij beetje minder. En dus kun je niet blijven eten en drinken zoals je gewend was in je 20-er jaren. Wil je je figuur behouden? Eet en drink dan 200 calorieën minder elke dag (dus rond de 1800 – 2200 hooguit als je veel sport) dan dat je deed in je 20-er jaren. Gemiddeld genomen vertraagt je stofwisseling na je dertigste met 5% elke 10 jaar. Als voorbeeld neem ik een vrouw van 30 jaar die 65 kilo weegt. Alleen haar metabolisme verbruikt al 1452 calorieën per dag. Op 50 jarige leeftijd zal haar metabolisme nog maar 1317 calorieën per dag verbruiken. Een daling van 135 calorieën per dag. Blijft deze vrouw in al die jaren de zelfde hoeveelheden eten zonder dat hier meer fysieke activiteit tegen over staat zal haar lichaamsgewicht toenemen zonder dat ze meer is gaan eten. En dit verschilt natuurlijk ook per persoon, bij de een zal het misschien wat minder zijn ,maar bij het merendeel van de vrouwen zal de daling zelfs vele male hoger liggen en meestal ook veel sneller gaan.

Kun je het verlies van spieren voorkomen?

Je kunt niet voorkomen dat je spiermassa afneemt het hoort bij het ouder worden, maar Je kunt dit proces wel flink vertragen door aan krachttraining te doen en door genoeg eiwit te nemen. Na je 30ste heb je veel meer eiwitten nodig dan toen je nog 20 was. je lichaam moet nu niet alleen de spieren behouden maar ook nog aanmaken zodat je weer een strak lichaam kunt hebben na je 30ste.
Eiwit zit vooral veel in melk(producten), vis, vlees en vleesvervangers.

Hoe moet je eten na je 30ste?

De meeste dames die in de gaten krijgen dat ze wat kilo’s aankomen na hun 30ste beginnen meestal direct aan een dieet, wat meestal bestaat uit heel veel minder eten en drinken waardoor ze het eigenlijk alleen maar erger maken. Probeer je voedingspatroon aan te passen door 200 tot maximaal 500 kcal minder te eten en te drinken.

Groente en fruit

Vezels van groente en fruit werken verzadigend zodat je bloedsuikerspiegel constant blijft. Hoge pieken in je bloedsuikerspiegel zorgen namelijk eerder voor hongergevoelens, zodat je weer wilt eten en daardoor kom je aan. Dat wil je niet, je wilt fit zijn. Groente en fruit bevat ook vitaminen, mineralen, koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten, die je nodig hebt voor talloze lichaamsprocessen.

Vis

Volgens het Voedingscentrum hoef je maar één keer in de week vis te eten omdat de gezonde effecten van meerder keren vis eten per week, onvoldoende zouden zijn aangetoond. Zonder hier verder op in te gaan, zou ik zeggen kijk eens naar groepen mensen waar de meeste 100-plussers voorkomen. Japanners uit Okinawa en de inwoners van Sardinië bijvoorbeeld, zij eten veel vis. Daarnaast bevat vis bijzonder veel gezonde omega 3 vetten en daarvan is bewezen dat ze bijdragen aan het voorkomen van depressies en zelfs je vetverbranding stimuleren.

Volle granen

Volle granen zijn erg gezond. Je vindt ze onder andere in volkoren brood, havermout, quinoa en bruine rijst. Ze bevatten veel vezels en antioxidanten. Van vezels is bekend dat ze je darmen goed doen. Volle granen geven je eveneens een langdurig vol gevoel.

Een eiwitrijk dieet is essentieel

Na het 30ste levensjaar verliest je elk jaar 1% van het spierweefsel en na je 40ste gaat dit proces nog sneller en bij een gebrek aan voldoende eiwitten zal het proces dubbel zo snel gaan. Ook te veel trainen op cardio apparaten zal het proces versnellen bij een gebrek aan eiwitten. Voldoende eiwitten zijn voor mensen boven de dertig dus erg belangrijk. Anders loop je het risico dat je spiermassa heel snel afneemt en alles veel sneller gaat hangen. Zonder voldoende en de juiste eiwitten kun je trainen zo veel als je wilt, maar je zal er meer kwaad mee doen dan goed. dus wees verstandig en eet en drink voldoende eiwitten!

Het perfecte voedingsschema

Veel vrouwen zijn opzoek na het ultieme voedingsschema, maar die bestaat niet. het beste is een voedingsschema opmaat, maar ook deze zijn vaak niet vol te houden omdat ze meestal vol staan met dingen die jij niet lust of heel erg duur zijn of alleen maar uit toverdrankjes bestaat. Er zijn schema’s op het internet in omloop van 1200 tot 1300 kcal deze schema’s zijn eigenlijk alleen goed voor 2 of 4 weken om snel voor een vakantie of bruiloft wat af te vallen.
Als je wilt afvallen en weer een strak lichaam wilt na je 30ste zal je moeten sporten en dan heb je echt wel iets meer calorieën nodig , want ook afvallen en vet verbranden kost energie en als de tank leeg is dan kun je sporten zo veel als je wilt, maar zonder al te veel blijvend resultaat.
Als hulp hebben we een voorbeeld voedingsschema gemaakt die je kunt toepassen en waar nodig zelf bijstellen. Het schema helpt je om een start te maken met je voeding om echt af te vallen en weer slank te worden.

Download hier het voedingsschema:

Hoe gebruik je het schema?

Probeer je in de ochtend aan het schema te houden, dit zorgt voor een goede start. De lunch kun je doen zoals het schema, maar je kan het beleg ook omwisselen een keer met avocado of tomaat en komkommer. Ook tonijn is erg lekker op brood of een cracker, maar neem dan wel de tonijn in water versie en niet die olie. zo krijg je veel eiwitten binnen en vezels maar ook voldoende koolhydraten om de dag vol te houden.
Het avondeten mag je zelf indelen, als je maar wel rekening houd met de hoeveelheden in het schema minder mag meer niet. Neem bijvoorbeeld aardappels met groente en een stukje vlees of vis, maar tofu en tempe of een andere vleesvervanger kan ook. Rijst mag je ook maar neem dan de zilvervlies rijst en neem er wat wok groenten bij en wat kipfilet. Pasta mag je ook hebben maar neem dan de volkoren pasta en maak de saus niet te ongezond. Maar er zijn heel veel manieren om pasta te maken, maar eet het niet meer dan 1x of 2 keer per week. Blijf dus goed kijken met wat je lekker vindt.

Waarom geven we je dit simple schema en niet eentje met recepten voor elke dag, nou puur omdat je dat niet gaat volhouden en nu heb je er zelf nog een hand in en kan het een leefstijl worden.

 

Trainen na je 30ste voor een mooi slank lichaam

Wat veel vrouwen niet weten is dat het verlies aan spiermassa al vanaf je dertigste begint. Dit heet Sarcopenia, of ook wel het geleidelijke verlies van spiermassa. En hoe ouder je wordt, hoe sneller je spiermassa vermindert. Het hoort erbij. De grootste veranderingen vinden ergens tussen de 30 en 50 jaar plaats. Als vrouw verlies je namelijk tussen je 30e en 50e zo’n 7,5 kilo aan spiermassa. Bij sommigen begint het zelfs al vanaf eind 20! Een gunstig effect op de weegschaal heeft dit echter niet. Je krijgt er namelijk ongeveer 15 kilo vet voor terug. Hier komen dus die extra vetrolletjes en buikje vandaan na je 30ste. Om een slank lichaam te houden na je 30ste is het heel erg belangrijk dat je aan krachtraining gaat doen om spiermassa aan te maken. En dat lukt echt niet als je alleen aan cardio doet. erger nog als je te weinig eet en veel cardio doet zoals de meeste dames verbrand je geen vet maar spiermassa en versnel je het proces van slaphangende vetrollen en buik. Krachttraining is dus een must om na je 30ste mooi slank te worden en te blijven.

Wij hebben speciaal voor vrouwen die boven de dertig zijn een fitness schema samengesteld om af te vallen en meer vet te verbranden en meer spiergroei.

download hier het schema: fitness schema voor vrouwen boven de dertig

Supplementen boven je 30ste

Supplementen boven je 30ste zijn heel er belangrijk en onmisbaar. Ze helpen je om beter af te vallen en vet te verbranden en sneller te herstellen, maar ook om je spiermassa op te bouwen en te ondehouden zodat ook jij lang fit en slank blijft!

Eiwittenshake.

Het is onmogelijk om voldoende eiwitten en aminozuren binnen te krijgen via je voeding en daarom is het heel erg belangrijk dat je een goede why eiwitten shake gebruikt die laag is in koolhydraten en geen suiker bevat.
Lees meer over:lady Power

Fat burner.

Een goede fat burner is heel erg aan te bevelen boven je 30ste want het geeft niet alleen je metabolisme een boost ,maar het versneld ook je vet verbranding en het zal je gedurende dag heel veel meer energie geven.
Lees meer over: Lady Fat Burner

ZMA

Tijdens het slapen hersteld je lichaam ,maar ook dat kost energie en boven je 30ste zal je dus merken dat je veel vaker gebroken wakker wordt. Dit komt omdat je lichaam te weinigen magnesium, zink en B6 binnen krijgt. Deze stoffen zorgen er voor dat je beter slaap en beter hersteld in je slaap en dus ook fit wakker wordt! Door het gebruik van ZMA zullen stresshormonen zoals cortisol weinig kans hebben en blijft je vet verbranding opgang.
Lees meer over: ZMA

Extra snel afvallen? 

Wil je net iets meer en sneller afvallen dan is een afslank smoothie een goede oplossing. Deze zit vol met eiwitten, vitamine , CLA en L-Carnitine. Alles wat je nodig hebt om net iet meer en sneller een aantal kilo’s kwijt te raken.

Lees meer ove: Afslank Smoothie

 

Eiwitrepen wel of niet?

Een eiwitreep is een perfecte aanvulling op je voeding, maar in de meeste eiwitrepen zitten heel veel suikers en andere toevoegingen. En dat is nu net iets wat je niet nodig hebt als je aan het afvallen bent en van je overtollige vetrolletjes af wilt, maar met onze One Basix Bar eiwitrepen heb je daar geen last van. Deze perfecte repen passen in elk dieet en zijn het perfecte tussendoortje voor op het werk of na het sporten. One Basix Bar eiwitrepen zijn een van de weinige repen die ook nog eens geweldig smaken en geen Chemische smaak hebben.

Kenmerken One Bar Basix: 

  • Met Stevia extract!
  • 100% natuurlijk
  • Met maar liefst 20 gram eiwit
  • Geen sucralose
  • Slechts 1 gram suiker per bar
  • 1 bar weegt 60 gram

Lees meer over; One Basix 

Drinken om snel vet te verbranden

We weten allemaal dat we water moeten drinken. En al helelemaal als je wilt afvallen en vet verbranden.Toch zien we vaak dat veel mensen moeite hebben om voldoende water te drinken.Door voldoende te drinken zorg je er voor dat je jouw vetverbranding op volle toeren draaid, Maar altijd maar water is ook niet alles en in de meeste ranja zit heel veel suiker, maar wij hebben de oplossing. "Bolero limonade". Deze is gluten vrij en vrij van suiker en bevat bijna geen calorieën. En je kan het krijgen in wel 65 smaken. 

Lees meer over: Bolero Limonade

 

Lees 13596 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner