fbpx

Worden vrouwen dikker in de winter?

Beoordeel dit item
(1 Stem)

De zomervakantie is voorbij, het is herfst en de winter komt steeds dichterbij. Dus je hoeft je geen zorgen te maken of je nog wel in je bikini past. Of toch wel?

Ook al duurt het nog even tot de zomer, voor je het weet, boek je een zomervakantie en ben je nog geen enkele keer in de sportschool geweest. Wat veel vrouwen vergeten is dat ze voor elke kilo die er tijdens de winter aankomt, ze straks twee keer zo hard moeten zwoegen om naar eigen tevredenheid weer bikiniproof te zijn. Zet je gezondheid en al je doelen niet opzij omdat je nu niet in bikini hoeft. De winter is juist de beste tijd om naar de zomer toe te werken. Ze zeggen niet voor niets ‘summer bodies are made in the winter’.

Vrouwen worden dikker in de winter

Volgens een studie die ooit is gehouden in een groep van 2000 vrouwen tussen de 20 en de 50. neemt het gewicht van vrouwen in de winter toe met gemiddeld 3,5 kilo. Althans in die groep.
Misschien zit daar een biologische reden achter, maar waarschijnlijker is dat het van al dat lijnen komt. Want de meeste dames beginnen ergens in Januari weer met lijnen voor de zomer en blijven dat vaak doen tot na de zomer. En In de winter maakt het allemaal niet zoveel uit en nemen ze nog een kaaskoekje, maar als de zomer nadert moet het er weer van af.

Je stofwisseling is lager in de winter.

In de herfst en winter is je stofwisseling nog lager dan in de zomer. Onderzoek laat zien dat het verschil in gewicht tussen zomer en wintermaanden bij vrouwen meestal groter is dan 5%. Dit komt vaak omdat je minder buiten komt dan in de zomer vanwege de temperaturen. Ook zal je minder lichamelijk actief zijn in de winter. Verder heeft de seizoensvariatie waarschijnlijk ook effect op de hormoonhuishouding (eetlustregulatie) en stofwisseling. In de winter heb je natuurlijk ook nog de feestdagen, zoals kerst. Met zulke feestdagen ga je waarschijnlijk meer eten, waardoor het nog moeilijker wordt om af te vallen of om op gewicht te blijven. Dus probeer buiten de feestdagen om gewoon gezond te blijven eten en ook te sporten.

We eten en drinken anders in de winter

Daar waar we zomers gewoon (ijs)koffie drinken neigen we, nog voor het eerste herfstblad valt, naar speciale zoetere lattes en warme chocolademelk in allerlei varianten. Tegenwoordig heb je daarin zoveel keuzes. Ook eten we anders in de winter want het merendeel van de voeding die we eten als het buiten zo lekker koud is, is vaak overladen met boter, vet en zetmeel.

Kou zorgt voor meer eetlust

In de winter ben je sneller geneigd tot eetbuien. Blootstelling aan de zon zorgt ervoor dat deze neigingen minder snel voorkomen. Ook zorgt de warmte er voor dat je minder eetlust krijgt.

We kleden ons anders in de winter

In de winter kleden we ons anders dan in de zomer en zijn we veel minder bezig met ons uiterlijk. En misschien sluipen de kilo’s er daarom wel makkelijker aan omdat je met die winterkleding niet zo’n last hebt van een extra vetrolletje.

Series kijken maakt je dik

De mooiste series op zenders zoals Netflix zijn in de herfst en winter. Want dat zijn juist de maanden dat de meeste vrouwen meer tijd op de bank doorbrengen dan in de sportschool. En Doordat je meer tijd doorbrengt op de bank, is de kans groter dat je gaat snacken. Portugees onderzoek laat zien dat meer dan 120 minuten televisie kijken per dag gelijk staat aan het eten van meer vet eten en minder groente en fruit.

Supplementen in de Winter?

De meeste vrouwen kopen vanaf Januari regelmatig supplementen zoals een extra eiwitshake of afslankshake, maar ook Fatburners en ZMA zijn erg populair onder de dames in het voorjaar en zomner, maar op het moment dat het eerste blad van de bomen valt worden de supplementen ingeruild voor minder verantwoorde dranken en snacks.

Eiwitten in de winter.

Voldoende eiwitten eten in de winter is erg belangrijk. Eiwitten helpen je lichaam om warm te blijven en ze geven je een vol gevoel zo dat je minder zin in snaaien hebt. Maar het alle belangrijkste om voldoende eiwitten in de winter te eten en te drinken is omdat je graag je spieren wilt behouden waar je in de lente en zomer zo hard voor getraind hebt. Anders kun je in januari weer helemaal opnieuw beginnen. En dus is een eiwitshake een hele goede aanvulling op je voeding in de winter.

Lees meer over: lady Power

Fat burner in de winter

Een fat burner wordt het meeste aangeschaft door vrouwen als ze op dieet zijn en volop aan het trainen zijn om hun lichaam weer mooi fit en slank te krijgen voor de zomer. Maar ook in de winter kunnen vrouwen heel veel profijt hebben van dit supplement. Een goede fat burner geeft niet alleen je metabolisme een boost die in de winter een stuk lager is waardoor je ook minder energie hebt in de winter, maar het versneld ook je vet verbranding. En het zal je de hele dag heel veel meer energie geven. Een goede fat burner is dus zeker ook een hele goede aanvulling in de winter.

Lees meer over: Lady Fat Burner

ZMA in de winter

Zink is een belangrijk mineraal voor een goed werkend afweersysteem. En die heb je wel nodig in de winter. Ook extra magnesium is erg belangrijk in de winter want  magnesium speelt een rol bij de ontspanning van de spieren waar door je veel minder spierpijn hebt van het sporten en super snel hersteld, . En magnesium  zorgt dat het lichaam beter bestand is tegen spanningen en stress. De vitamine B6 is een van de belangrijke vitamine die wij nodig hebben Het is betrokken bij de weerstand en de spijsvertering. Daarnaast speelt het een rol bij de vorming van rode bloedcellen. Ook zorgt vitamine B6 voor de energievoorziening. Wie het supplement ZMA gebruikt in de winter zal merken dat hij beter slaapt en fitter wakker wordt en veel sneller hertstelt van de dagelijkse dingen en het sporten en minder last heeft van stress. Dus ook het supplement ZMA is een perfecte aanvulling in de winter.

Lees meer over: ZMA

Fitness schema voor vrouwen in de winter

Blijven sporten in de winter is heel erg belangrijk om in de winter op gewicht te blijven en misschien nog wat extra kilootjes kwijt te raken. Je hoeft in de winter echt niet als een machine te trainen. Als je gewoon een goed schema aanhoud dan komt alles goed. Wij hebben een perfect fitness schema voor je om in de winter te trainen. Het schema is bedoeld om af te vallen en meer vet te verbranden tijdens de winter.

download hier het schema: fitness schema voor vrouwen 

Eiwitrepen wel of niet?

Een eiwitreep is een perfecte aanvulling op je voeding, maar in de meeste eiwitrepen zitten heel veel suikers en andere toevoegingen. En dat is nu net iets wat je niet nodig hebt als je aan het afvallen bent en van je overtollige vetrolletjes af wilt, maar met onze One Basix Bar eiwitrepen heb je daar geen last van. Deze perfecte repen passen in elk dieet en zijn het perfecte tussendoortje voor op het werk of na het sporten. One Basix Bar eiwitrepen zijn een van de weinige repen die ook nog eens geweldig smaken en geen Chemische smaak hebben.

Kenmerken One Bar Basix: 

  • Met Stevia extract!
  • 100% natuurlijk
  • Met maar liefst 20 gram eiwit
  • Geen sucralose
  • Slechts 1 gram suiker per bar
  • 1 bar weegt 60 gram

Lees meer over; One Basix 

Drinken om snel vet te verbranden

We weten allemaal dat we water moeten drinken. En al helelemaal als je wilt afvallen en vet verbranden.Toch zien we vaak dat veel mensen moeite hebben om voldoende water te drinken.Door voldoende te drinken zorg je er voor dat je jouw vetverbranding op volle toeren draaid, Maar altijd maar water is ook niet alles en in de meeste ranja zit heel veel suiker, maar wij hebben de oplossing. "Bolero limonade". Deze is gluten en vrij van suiker en bevat bijna geen calorieën. En je kan het krijgen in wel 65 smaken. 

Lees meer over: Bolero Limonade

Lees 679 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner