fbpx

Hoe krijg je als vrouw een mooie platte buik na je 30ste

Beoordeel dit item
(2 stemmen)

Bij veel vrouwen is de buik de grootste bron van ontevredenheid. En ze doen er dan ook van alles aan om er vanaf te komen, maar met een streng dieet en veel cardio en ontelbare buikspieroefeningen ga je niet van dat buikje afkomen, maar hoe krijg je dan een mooie platte buik?

Hoe kom je aan buikvet?

Of je nu jong of oud bent je gewicht wordt grotendeels bepaald door de manier waarop je de calorieën, die je eet, in balans brengt met de energie die je verbrandt. Op jonge leeftijd ervaar je nog geen nadelen van je leefstijl, want weet je nog dat je op de middelbare school eindeloos veel kon snoepen zonder ook maar een grammetje aan te komen? Of hoe je als student gigantisch aan het snacken sloeg na het stappen, maar hier uiteindelijk nooit iets nadeligs van merkte? Dit blijft helaas niet altijd zo. Door de jaren heen zal je lichaam en je metabolisme veranderen. Hou je daar in je twintiger jaren geen rekening mee dan ga je dat absoluut merken na je 30ste. En als je er ook na je 30ste geen rekening mee houd dan komt de klap na je 40ste en in de overgang extra hard en zal je veel last hebben van overtollig vet, ook op je buik.

Hoe kom je van buikvet af?

Er wordt door heel veel vrouwen tussen de 25 en 35 jaar nog erg lacherig gedaan over overtollig vet, want de meeste hebben daar nog geen last van en verwijzen de negatieve verhalen over leeftijd en overtollig vet naar het rijk der fabelen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen van vrouwen die altijd maar slank blijven want ook erfelijkheid speelt een rol, maar helaas hebben de meeste vrouwen niet het geluk dat ze het eeuwige slanke lichaam erven en dus moeten zij op tijd actie ondernemen als ze na hun 30ste nog een mooie platte buik willen hebben, maar hoe doe je dat?

Verlaag je insuline niveau.

Wat veel vrouwen niet weten is dat hoe goed ze ook opletten ze dat ze onbewust te veel suikers binnen krijgen. Elke keer dat je eten binnenkrijgt met veel koolhydraten stijgt het bloedsuikergehalte. De alvleesklier maakt vervolgens insuline aan om het bloedsuikergehalte te verlagen. Hoe meer koolhydraten er gegeten worden hoe meer insuline er wordt aangemaakt en hoe meer glucose wordt opgeslagen in de cellen. Als er veel glucose wordt opgeslagen in het lichaam dan worden ook de vetcellen gevuld met glucose. Hier door zal je snel dikker worden en een hoger vetpercentage krijgen vooral op je buik en billen.

Oplossing: Alles begint met goede en gezonde voeding en dus ook het verlagen van het insuline niveau. Verhoog je inname van eiwit. Houd je vast aan ongeveer 20 tot 25 gram per maaltijd en ongeveer 15 tot 20 gram per snack. Probeer je inname van snelle Koolhydraten ( suikers ) zoals snoep, limonade en alcohol te beperken. Heb je tijdens je studente tijd erg genoten van het stappen en de alcoholische dranken dan zal je dat dat na je 30ste zeker gaan terugzien op je lichaam. Ook nachtrust is erg belangrijk voor het verlagen van het insuline niveau. Zorg dat je minimaal 8 tot 9 uur goede nachtrust pakt. Ook meer lichaamsbeweging is erg belangrijk voor het verlagen van het insuline niveau. Dus een abonnement op de sportschool is zeker een aanrader.

Verlaag je cortisol niveau.

Ik durf te wedden dat de meeste vrouwen te veel cortisol in hun lichaam hebben. Want het hebben van een drukke baan en het runnen van een gezin en ook tussen alles door nog even het huishouden doen. En als klap op de vuurpijl ook nog ook eens een paar uur sporten in de week om het mooie figuur te behouden zorgt voor best wat stress op je lichaam. Aanhoudende verhoogde niveaus van het stresshormoon cortisol, zijn zeer schadelijk voor je gezondheid en je lichaamssamenstelling. Niet alleen verhoogt dit je eetlust en het snakken naar voedsel, het veroorzaakt ook een verlies van spiermassa waar door je vetverbranding nog verder omlaag gaat want je spieren zijn de beste vetverbranders. En doordat je spieren afnemen gaat ook alles meer hangen.

Oplossing: slaap voldoende en eet op de juiste momenten. Je moet tenminste 8 uur tot 9 uur per nacht slapen. Slaapgebrek zorgt ervoor dat we wakker worden met hogere hoeveelheden van het stresshormoon cortisol, waardoor je eetlust en het snakken naar voedsel - in het bijzonder naar zoete en koolhydraatrijke voedingsmiddelen - toeneemt, zelfs als we genoeg hebben gegeten. Als je bloedsuikerspiegel de hele dag op en neer gaat, kun je er donder op zeggen dat dit ook geldt voor je cortisol. Je kunt de gevolgen, die in verband worden gebracht met een onbalans in de bloedspiegel, verminderen door het eten van een eiwitrijk ontbijt en niet meer dan 3-4 uur tussen maaltijden of snacks te laten zitten.

Voorkom een laag testosteron niveau.

Testosteronniveaus nemen af naarmate het buikvet zich omzet in oestrogeen en trouwens ook bij veel stress. Terwijl je onder stress staat, zal je lichaam de neiging hebben om meer stresshormonen (cortisol) dan testosteron aan te maken. De testosteronniveaus zullen met het ouder worden, overgewicht en stress dalen.
Oplossing: Zinksupplementen zoals het supplement ZMA kunnen helpen je testosteron niveau te verhogen en je stresshormonen te verlagen. Ook sporten en het doen van krachttraining helpen om je testosteron niveau te verhogen.

Cardio oefeningen voor vet verbranden.

De meeste vrouwen brengen uren door op cardio apparaten. En heel veel dames zelfs te veel uren waardoor ze ook weer te veel stress op hun lichaam veroorzaken en meer stresshormonen aanmaken. Wat er voor zorgt dat je juist meer spierafbraak hebt dan opbouw. En als je ook nog eens te weinig eiwitten binnen krijgt dan heb je dus al die tijd dat je aan het cardioen was meer spieren verbrand dan vet. Cardio is zeker een goede aanvulling op je fitness schema om calorieën te verbranden maar doe dat niet langer als 25 minuten na je krachttraining en drink een eiwitshake na afloop van je training om te zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt om je spieren te behouden en op te bouwen.

Buikspieroefeningen voor een mooie platte buik.

Heel veel dames doen ontelbare buikspieroefeningen zoals situps en denken dat ze zo hun buikvet verbranden, maar dat is helaas niet zo. Het trainen van je buikspieren zorgt er voor dat je spieren getraind worden en strakker worden. En als je jouw buikspieren goed traint dan kan dat zeker bijdragen aan een mooie platte buik, maar probeer dan niet ontelbare buikspieroefeningen op een dag te doen maar verdeel het over de week en doe verschillende buikspieroefeningen om alle buikspieren te trainen en niet alleen situps.

Train je hele lichaam

Wanneer het om het verbranden van calorieën gaat, denken veel vrouwen als eerste aan cardio en dat doen ze dan ook vaak het meeste, maar helaas doet cardio niets ‘structureels’ om je vetverbranding te versnellen. Je verliest alleen een paar honderd calorieën. Als je bedenkt dat je voor een kilo vet 7.777 calorieën moet verliezen, dan snap je dat je dat niet alleen met cardio kunt verbranden. En daarom kun je cardio het beste als aanvulling van je fitness schema gebruiken.
Met krachttraining train je spieren en zorgt voor meer spieropbouw, mits je voldoende eiwitten binnen krijgt. En meer spieren betekent dat je de hele dag door meer calorieën verbrandt! En dus ook sneller van je overtollig vet afkomt en sneller een mooie platte buik krijgt en behoud.

Om alle dames te helpen hebben we een Fitness schema genaakt waarbij je niet alleen je hele lichaam traint ,maar ook je buik goed traint.

download hier het schemafitness schema voor vrouwen 

Supplementen om vet te verbranden.

Zoals je hebt kunnen lezen is het eten en drinken van voldoende eiwitten erg belangrijk. Een goede eiwitshake is dan ook onmisbaar als je slnak wilt blijven en geen buikje wilt hebben. Wij raden de Lady Power aan. deze shake is vrij van suikers en onnatuurlijke toevoegingen en wordt gebruikt door vele vrouwelijke topsporters.

Lees meer over: lady Power

ZMA 

Zink is een belangrijk mineraal voor een goed werkend afweersysteem. En die heb je wel nodig het hele jaar door. Ook extra magnesium is erg belangrijk in het hele jaar door want  magnesium speelt een rol bij de ontspanning van de spieren waar door je veel minder spierpijn hebt van het sporten en super snel hersteld, . En magnesium  zorgt dat het lichaam beter bestand is tegen spanningen en stress. De vitamine B6 is een van de belangrijke vitamine die wij nodig hebben Het is betrokken bij de weerstand en de spijsvertering. Daarnaast speelt het een rol bij de vorming van rode bloedcellen. Ook zorgt vitamine B6 voor de energievoorziening. Wie het supplement ZMA gebruikt in de winter zal merken dat hij beter slaapt en fitter wakker wordt en veel sneller hertstelt van de dagelijkse dingen en het sporten en minder last heeft van stress. Dus ook het supplement ZMA is een perfecte aanvulling om van van je oovertollig vet af te komen.

Lees meer over: ZMA

Fat burner voor snel vet verbranden

Een fat burner wordt het meeste aangeschaft door vrouwen als ze op dieet zijn en volop aan het trainen zijn om hun lichaam weer mooi fit en slank te krijgen voor de zomer. Maar ook in de winter kunnen vrouwen heel veel profijt hebben van dit supplement. Een goede fat burner geeft niet alleen je metabolisme een boost die in de winter een stuk lager is waardoor je ook minder energie hebt in de winter, maar het versneld ook je vet verbranding. En het zal je de hele dag heel veel meer energie geven. Een goede fat burner is dus zeker ook een hele goede aanvulling in de winter.

Lees meer over: Lady Fat Burner

Woman's Fit Pakket

Het woman's fit pakket is speciaal samengesteld voor alle dames die gezond willen afvallen en spieren opbouwen en behouden met sporten en snel vet willen verbranden. 

Lees meer over : Woman;s Fit Pakket

 

 

Lees 14426 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner