fbpx

Dwing je spieren tot groei met de Compound Exercise Overload Technique.

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Dwing je spieren tot groei met de Compound Exercise Overload TechniqueDeze techniek is uitsluitend geschikt voor mensen met al vele jaren trainingservaring, die bepaalde spiergroepen willen aanpakken, die achterblijven. Of die aan hun plafond zitten en daar doorheen willen. Het principe is dat je een week lang slechts 1 spiergroep traint, maar dan met een enorme intensiteit.

 

Als je traint met gemiddelde tot hoge aantallen herhalingen, houden de spieren het op een gegeven moment niet meer vol, door de aanmaak van de afvalstof melkzuur, die ervoor zorgt dat je spieren verzuren en je ze minder intensief kunt gebruiken. Dit is natuurlijk een beschermingsmechanisme van het lichaam om het te behoeden voor schade als gevolg van overbelasting. Nu willen wij het lichaam juist een tikkeltje overbelasten, zodat er extra spierweefsel wordt aangemaakt.

Om deze vorm van spieruitval te vermijden doen we sets van 3 herhalingen, maar wel heel veel sets. Een Compound Exercise Overload workout bestaat uit meer dan 120 herhalingen. Bovendien doen we dat elke dag gedurende die week. Op deze manier kan je een enorm aantal herhalingen doen en je spieren afmatten met lage aantallen herhalingen per set.

Compound Exercise Overload werkt op meerdere manieren om kracht te vergroten:

1. Het focust je zenuwstelsel op 1 specifieke oefening, zonder andere ‘corcurrerende’ trainingsstimuli. Dit is de reden dat bijvoorbeeld Olympische gewichtheffers zulke enorme gewichten omhoog kunnen brengen.

2. Op deze manier krijg je veel ervaring in het tillen van zware gewichten, het verbetert je lift-techniek.

3. Het enorme aantal sets dat je doet (40 of meer) zorgt voor een noodsituatie in jouw lichaam, waardoor het gedwongen wordt zich snel aan te passen.

4. Het grote aantal herhalingen zorgt ervoor dat er een enorme hoeveelheid bloed door die spieren gepompt wordt, wat helpt om afvalstoffen af te voeren en snel spierherstel ondersteunt.

Combineer deze vier factoren en je hebt een geweldig krachtige training.

Hoe Compound Exercise Overload Technique te gebruiken:

Laten we zeggen dat je wilt focussen op bankdrukken: •

Kies een gewicht waarbij je je 6 of 7 herhalingen (reps) aankan, maar doe dit slechts 3 keer.

• Rust 20 seconden, doe dan nog 3 reps.

• Herhaal dit totdat je geen 3 reps meer eruit kan persen.

• Haal nu 5 kilo van het halter en doe weer 3 reps.

• Rust 20 seconden, doe nog 3 reps.

• Herhaal dit totdat je geen 3 reps meer kan maken.

• Haal weer 5 kilo van de stang en ga weer op dezelfde wijze door.

• Doe dit 44 minuten lang.

• Rust voor de laatste set een volle minuut en doe dan zoveel herhalingen als je er nog uit kunt persen.

Laad het halter niet vol met grote gewichten, maar doe er veel kleine schijven op, zodat je steeds kunt volstaan met het verwijderen van 1 schijf aan elke kant. Probeer elke volgende dag te beginnen met 5 kilo meer.

Rust, voeding en andere activiteiten.

Probeer je overige activiteiten tot een minimum te bepreken, gedurende die week. Dat betekent geen cardio, geen buikspieren, geen andere sporten. We willen het lichaam namelijk niet verwarren met andere stimuli. Het is ook van belang goed te eten, er zal namelijk veel spierbeschadiging optreden en je lichaam heeft veel bouwstoffen nodig voor herstel en natuurlijk supercompensatie, wat leidt tot spierhypertrofie. Ook is het van belang veel water te drinken.

Welke supplementen kun je het beste gebruiken om je spieren te laten groeien?

1) whey Delicious

2) Whey Perfection

3) Whey Power

Lees 1852 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner