fbpx

Hardgainer voeding tips

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

bulkSimpel gezegd zijn calorieën de energie die we verkrijgen door voeding, en hardgainers hebben meer calorieën nodig dan mensen met een normaal metabolisme, en zij hebben deze hoge innamen van calorieën met regelmaat nodig. Een dieet van 20 kcal per 1 kilo lichaamsgewicht dat noem ik een loser’s dieet als je aan wil komen met bulken, 20 kcal is de top van de piramide als je probeert vet te verliezen in een cut periode.

 

Hoe veel Calorieën heeft een hardgainer nodig per dag?

Een goed start punt om aan te komen in gewicht voor een hardgainer is 40 kcal per 1 kilo lichaamsgewicht. Bijvoorbeeld je weegt 75 kilo, start dan met 3000 kcal per dag. De meeste hebben echt veel meer nodig maar 40 kcal per 1 kilo lichaamsgewicht is een goed begin. Als je na 2 weken niet in gewicht aankomt verhoog dan de kcal naar 45 kcal of meer per 1 kilo lichaamsgewicht.

verhouding van koolhydraten, eiwitten en vet.

Calorieën zijn erg belangrijk voor hardgainers, maar waar moeten die calorieën nu uit bestaan? Een goede verhouding van koolhydraten, eiwitten en vet is de beste manier.

Veel bodybuilders zijn bang voor onverzadigde vetten en denken dat het hun alleen maar vet maakt, maar Onverzadigde vetten zijn belangrijk om spieren te bouwen en voor een goede gezondheid. Ik zie het liefst dat hardgainers op zijn minst 25% consumeren aan vetten ( een mix van Onverzadigde vetten en verzadigde vetten). De overige calorieën moeten verkregen worden door koolhydraten en eiwitten zo ongeveer 30 tot 40% elk. Om de calorieën innamen hoog te houden is het belangrijk dat je je concentreert op calorierijk eten en daar horen ook hele eieren bij!

wat en waarneer eten.

Fruit hoort thuis een in een goed uitgebalanceerd dieet, maar verwacht niet dat je een hoger level behaald in het consumeren van calorieën als je je zelf vol propt met bakken salades en fruitmanden want je zal niet genoeg ruimte overhouden voor de dingen die je echt massa bezorgen.

Regelmatig eten is erg belangrijk en geeft je het gemak om niet steeds grote maaltijden te hoeven maken. Om de 2 uur eten werkt voor de meeste het beste maar als je honger hebt wees dan niet bang om vaker te eten dan om de 2 uur. De meeste zijn hongerig op specifieke tijden bijvoorbeeld na een training of in de ochtend, dus maak gebruik van wat je lichaam je verteld en eet zo frequent mogelijk als je lichaam daar om vraagt!

Als niets meer help stop dan bij de McDonald's. ( nee das een grapje )

Ik adviseer niet om veel troep te eten om je dagelijkse hoeveelheid aan calorieën binnen te krijgen, maar soms is het makkelijker en plezieriger om "non-bodybuilding food" te eten dan weer kip met rijst in je mond te schuiven. Voor echte hardgainers die massa willen kweken, adviseer ik om 2 cheat maaltijden per week te hebben en daarin kun je eten wat je wil dit levert je niet alleen de calorieën op die je moeten hebben maar geeft je ook een mental break in het bodybuilding eten.

Het verbranden van calorieën

Hardgainers verbranden meer calorieën tijdens de training dan een gemiddelde andere, en te veel calorieën verbranden kan het proces in het kweken van massa in gevaar brengen, en hier wil ik het volgende voor adviseren

• Beperk intensieve training tot 4-5 keer per week ( en soms is nog minder beter )

• Hou de training kort maar wel intensief. 60 minuten in het maximum

• Beperk cardio oefeningen tot 3 keer per week of minder.

En vergeet niet je herstel over te slaan en slaap minimaal 7 – 8 uur per nacht.

 Een veel voorkomende uitspraak van een hardgainer is dat hij bang is zijn sixpack kwijt te raken als hij aankomt in massa, maar die gedachten moet je laten gaan als je wil aankomen in spieren en vooruitgang wil.

Wat zijn de beste Eiwitten voor hardgainers?

lees meer over Whey Perfection 

Lees meer over Whey Delicious

Lees meer over: Lady Power

Lees 3968 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner