fbpx

Doelstellingen bij Fitness

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Variaties en doelstellingen bij FitnessHet merendeel van de mensen die gaan fitnessen op de sportschool hebben de doelstellingen hun conditie verbeteren en wat kilootjes afvallen. Het beste dat je kunt doen om je doelstellingen te bereiken is een programma op te stellen waarin je cardio training combineert met krachttraining (Ook voor vrouwen is krachttraining uitermate geschikt!) Ideaal is om de cardio training -de training op een loopband, crosstrainer, fiets roeitrainer enz.- uit te voeren met een hartslagmeter. De intensiteit van deze training moet ongeveer tussen de 55% - 70% van je maximale hartslag worden uitgevoerd (Maximale hartslag= 220 – leeftijd).

Oefeningen om je doelstellingen te bereiken: Om je doelstellingen te bereiken op de sportschool kies je 6 tot 8 krachtoefeningen, die ieder een andere spiergroep trainen en je doet dan 2 x 10 herhalingen met 1 à 2 minuten rust ertussen. Met het gewicht dat je kiest moet je de tweede keer net iets meer dan 10 herhalingen kunnen maken, wanneer dit de tweede keer heel makkelijk gaat verhoog je de volgende training het gewicht met ongeveer 10%.

 Voorbeeldtraining om je doelstellingen te bereiken:

20 min cardio (loopband, fiets, roeien, crosstrainer enz.) Hartslag van 55% tot 70% van je maximaal, dus op lage intensiteit.

  • Leg press 2 x 10 herhalingen (bovenbenen)
  • Lateral pull down 2 x 10 herhalingen (schouders rug)
  • Adductor machine 2 x 10 herhalingen (billen)
  • Buikspieren 2 x 20 herhalingen (buikspieren)
  • Leg curl 2 x 10 herhalingen (hamstrings)
  • Borstspieren 2 x 10 herhalingen

15 min cardio (loopband, fiets, roeien, crosstrainer enz.) Hartslag van 55% tot 70% van je maximaal, dus op lage intensiteit.

Succes met het behalen van je doelstellingen!

Lees 2256 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner