banner copy

De dumbel fat Burn workout

Calorieën en vet verbranden hoeft niet ingewikkeld te zijn want vaak zijn de simpelste oefeningen de beste oplossing en ook is het niet nodig om altijd maar naar de sportschool te gaan of om dure apparaten aan te schaffen om thuis te trainen. In deze workout maken we gebruik van simpele dumbels. En de focus ligt in deze workout niet op hoe veel je kunt liften, maar op het verbranden van vet!

 De dumbel fat Burn workout

Doe elke oefeningen op een hoog temp voor 20 sec en neem dan 10 sec rust en begin opnieuw tot je 8 setjes hebt gedaan en dan rust je 2 min en dan ga je door naar de volgende oefeningen. Succes ( je zal het nodig hebben )

Oefening 1: Dumbbell Goblet Squat
Oefening 2: Dumbbell Lunge
Oefening 3: Single Arm Dumbbell Row
Oefening 4: One Arm Dumbbell Swing
Oefening 5: Renegade Row

Wat bepaalt de snelheid van je metabolisme?

De snelheid van je stofwisseling hangt af van verschillende factoren, zoals gedrag, voeding, geslacht, leeftijd, lengte, hormoonhuishouding en erfelijke aanleg. Daarom hebben sommige mensen meer aanleg om aan te komen dan anderen en wordt je stofwisseling ook langzamer naarmate je ouder wordt. Bepaalde factoren zijn niet te veranderen, zoals je genen en je leeftijd. Je gedrag en je voeding gelukkig wel.

Waarom moet je jouw metabolisme verhogen om af te vallen?

•Je hersenen en je lichaam communiceren sneller waardoor je ook eerder het gevoel krijgt dat je genoeg hebt gegeten.
•Het eten wordt sneller door je lichaam afgebroken waardoor het ook minder snel wordt opgeslagen als lichaamsvet.
•Overtollige voedingsstoffen en opgebruikte stoffen kunnen sneller door je lichaam worden afgevoerd. Ook hierdoor zal het minder snel worden opgeslagen als overtollig vet.
•Geen opgeblazen gevoel meer en een betere stoelgang. Hierdoor voel je je fysiek én mentaal beter.

Al deze factoren hebben een positieve uitwerking op gewichtsverlies. Bij het afvallen is het verhogen van je metabolisme daarom eigenlijk een onmisbare schakel.

. Wil je nog een extra boost voor je metabolisme gebruik dan en goede fat burner  en L-Carnitine voor een nog sneller resultaat. Wij raden de volgende supplementen aan:

Lees meer over: Lady Power Fat burner 

Lees meer over: L-Carnitine

Meer proteïnen eten om je metabolisme te verhhogen.

Proteïnen (ook wel eiwitten genoemd) hebben een positieve uitwerking op je metabolisme. Je lichaam heeft immers twee keer zoveel energie nodig voor het verteren van proteïnen dan voor het verteren van vetten of koolhydraten. Daarnaast zijn proteïnen de bouwstoffen van je spieren. Als je aan je spieren werkt (zie ook hieronder) dan heb je deze eiwitten nodig voor een betere spiergroei. Je kunt proteïnen vinden in eieren, vis, kip, mager varkens- of rundvlees, tofu, noten, bonen en zuivelproducten.

Ook een goede whey eiwitshake kan je helpen je metabolisme te verhogen, maar de meeste vrouwen gaan voor een goedkope whey eiwitshake met een modern smaakje. En de keuze voor een goedkope shake kan wel eens duurkoop zijn want deze shakes zitten bijna altijd vol met vulstoffen en toevoegingen en juist van deze stoffen ga je meer aankomen dan afvallen. Een gezonde vrouw doet er goed aan om een whey isolaat te gebruiken als zij aan het sporten is om af te vallen. Wij raden de onderstaande whey eiwitshake aan.

Lees meer over: Lady Power whey

Lady Power whey bestaat uit een mix van whey proteine concentraat (80% eiwit) whey  proteine isolaat (90% eiwit) en Melk proteine concentraat (85% eiwit).  Dit voor een goede opname en werking ( snel en langzaam verteerbare  eiwitten). Deze power shake heeft bijna geen koolhydraten, vet en lactose.. Lady Power is zeer rijk aan BCAAs en is aspartaam vrij. Lady Power is de eerste echte vrouwelijke eiwit shake op de markt die ook nog eens laag in de calorieën is!