Fitness

Elke spiergroep kent wel een aantal oefeningen waarmee je de maximale belasting en dus resultaat mee kunt krijgen. Hieronder vind je de beste oefeningen per spiergroep.

Als je gaat cutten is het belangrijk om op de juiste manier te beginnen, meestal gebeurd dit niet, en zijn mensen vaak langer met de cut bezig dan nodig is terwijl je dit goed kan voorkomen. Wat je vaak ziet gebeuren is dat mensen een behoorlijk aantal calorien minder gaan eten als wat ze per dag nodig hebben. Dit werkt prima om gewicht te verliezen, maar dat is niet je doel! Je doel is om vet te verliezen, en misschien zelfs nog wat spiermassa aanzetten.

Het verschil hierin is simpel: Onder gewicht verliezen versta ik puur lichaamsgewicht. Waar het vanaf gaat maakt niet uit, meestal is het een combinatie van vet, vocht en spiermassa wat verloren gaat. De weegschaal blijft vriendelijk tegen je, maar de spiegel verstopt je spiermassa ook meer en meer. In het andere geval heb ik het over vet verliezen, en dan bedoel ik dus ook puur lichaamsvet!

Het opbouwen van spiermassa en kracht vereist een gebalanceerde combinatie van trainen, rust, herstel en de juiste voeding. Verder een ijzersterk doorzettingsvermogen, geduld en discipline! Er zijn vier prestatie pijlers die op elkaar moeten aansluiten, om spiermassa te doen opbouwen. Een van de pijlers is voeding.

Als je een beetje de teksten op onze website hebt gelezen of elk willekeurig fitness magazine hebt doorgelezen, weet je nu wel hoe belangrijk voeding voor je vooruitgang is.

dumbells-chromeOm een spier te laten werken is energie nodig. De enige energie die de spier kan gebruiken is ATP (adenosine tri fosfaat). Wanneer deze stof gebruikt wordt voor verbranding, wordt het opgesplitst in ADP (adenosine di fosfaat), P (fosfaat) en energie. Om deze ADP + P later weer terug te zetten naar ATP (waaruit weer energie vrijgemaakt kan worden), zijn er energiesystemen in het lichaam nodig die hiervoor kunnen zorgen.

Pagina 11 van 11

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner