Fitness

De meeste mensen die beginnen fitness willen alles ineens; spieren aankomen en vet verliezen. Helaas is dat niet mogelijk. Het zijn twee compleet verschillende doelen die niet gelijk kunnen plaatsvinden. Dit heeft voornamelijk met voeding te maken. Om spieren aan te komen is een overschot aan calorieën nodig. Er moet meer gegeten worden dan de caloriebehoefte om spiergroei mogelijk te maken. Om vet te verliezen is een tekort aan calorieën nodig. Bij een tekort gebruikt het lichaam energie uit de vetcellen waardoor het lichaamsvet afneemt. Zoals je wel kunt nagaan is het niet mogelijk om tegelijk een tekort en een overschot aan calorieën te hebben.

Bulken en cutten

Zoals bijna iedereen weet is het niet mogelijk zonder bulken  en cutten om spiermassa aan te komen en vet te verliezen. Als het iemand wel lukt om dit  voor elkaar te krijgen dan is deze persoon een uitzondering op de regel.

Cutten of eerste bulken?

Over het algemeen heeft elke sporter een periode van bulken dat opgevolgd met een periode van cutten. Tijdens de cut-periode is het doel om zoveel mogelijk spiermassa te behouden. Bulken en cutten worden beiden afgeleid van de caloriebehoefte. Dit is het aantal calorieën dat het lichaam nodig heeft voor de dagelijkse activiteiten. Er zijn bodybuilders die het gehele jaar op een acceptabel vetpercentage blijven en weinig vet aankomen maar er zijn ook bodybuilders die veel groter worden tijdens de bulk fase maar ook veel meer vet aankomen. Voor beide aanpakken zijn voor- en nadelen te noemen. Het heeft echter voornamelijk met de persoonlijke voorkeur te maken.

Al een aantal keer heb ik de woorden ‘bulken’ en ‘cutten’ laten vallen op deze webpagina. Bulken en cutten zijn woorden waarmee je aangeeft dat je spiermassa bouwt met een energieoverschot (bulkt) of vetmassa verliest door een energietekort (cutten). In dit artikel meer over cutten. Hoe doe je het en hoe zorg je dat je niet onnodig veel spiermassa verliest?

P.H.A.T -Power Hypertrophy Adaptive Training.  Het is een trainingsprogramma ontworpen door natuurlijke bodybuilder en powerlifter Layne Norton.  Een zeer ervaren man in de bodybuilding wereld.

Het P.H.A.T trainingsprogramma is een combinatie van bodybuilding en powerlifting in een workout.
Traditionele powerlifters doen vaak minder herhalingen met meer gewichten in hun workout terwijl bodybuilders voor massa gaan en meestal meer herhalingen doen met minder gewicht in hun workout.

Dit lijkt 2 twee tegenovergestelde tactieken, toch? Nou Layne Norton heeft een programma ontwikkeld om beide tactieken te combineren.

Je gaat misschien al een paar maanden naar de sportschool of misschien wel een paar jaar en alles gaat zoals gepland, je spieren groeien en je ziet er super uit. Dan gebeurd er iets waar bijna alle krachtsporters last van hebben, je stagneert en komt op een dood punt.
Een doodpunt kan vele oorzaken hebben zoals je voeding  niet op orde hebben of te lang de zelfde oefeningen doen. Je lichaam raakt dan te gewend en wordt niet meer geprikkeld om te groeien.

Wij hebben echter een goede oplossing voor je om van dat plateau af te komen, namelijk het 3 fase 5x5 schema.
Het schema is speciaal ontworpen voor krachtsporters die op een plateau zitten of krachtsporters die hun spieren eens flink willen aanpakken.

De winter komt eraan en dit betekend voor velen massa bouwen oftewel 'bulken'.Het doel in deze periode is om zoveel mogelijkspiermassa te winnen in een bepaalde periode. Dit impliceert niet simpelweg 'alles eten wat je maar wilt zolang je maar op de eiwitjes let', maar middels een uitgedacht plan je fysiek verbeteren en spiermassa te bouwen.
De kunst is om zoveel mogelijk spiermassa aan te zetten en vetwinst te minimaliseren in deze periode. Dit impliceert echter niet dat je geen junkfood mag eten. Hierover later meer.

Door een combinatie van interval training en spieropbouw oefeningen zal deze 40 minuten calorie verbrandende workout  je helpen om je lichaamsvet te verbranden en te vernietigen. Deze workout is ontworpen om je tijd zo efficiënt mogelijk t gebruiken in de sportschool. De sessies zijn kort, intense en calorie verbrandend en laten je zwemmen in het zweet!

Je komt in de sportschool je doet je warming up en je knalt het eruit! Cardio is niet nodig je zal vet verbranden tijdens het opbouwen of onderhouden van je spieren.

Cardio is niet altijd even leuk en al helemaal niet effectief voor vetverbranding Het beste om vet te verbranden is een goede HIT training  (HIIT = High Intensity Interval Training) De beste manier is het trainen met gewichten en cardio af te wisselen.De meeste HITT workouts bestaan uit krachtoefeningen gevolgd door cardio maar bij deze ultieme vet verbrandende workout voeren we de intensiteit op zodat je echt en sneller vet gaat verbranden!

Wie een Fitgirl wil worden moet aan krachttraining doen en je wordt er echt niet dik of opgeblazen van want daar heb je als vrouw zijnde veel te weinig testosteron voor en waarom zou je als vrouw niet aan krachtraining doen er zijn meer voordelen dan nadelen.

Weerstand training is enige effectieve  manier om je lichaam mooi en sexy te vormen en tegelijkertijd ongewenst lichaamsvet te verbranden.

Voor de vrouwen die een echt fitgirl willen worden hebben wij een 30 dagen fitgirl schema ontworpen.

In dit artikel ga ik je de eerste stappen leren om je eigen voedingspatroon en traning samen te stellen, passende bij datgene wat je nodig hebt. Er komt veel bij kijken om een volwaardig voedingspatroon op te stellen en de berekeningen hier onder zijn een basis die voor de meeste gezonde mensen goed werkt, houd er echter rekening mee dat berekeningen als onderstaande minder nauwkeurig zijn dan wanneer je geheel op maat gemaakte adviezen laat maken. Toch is dit een heel mooi beginpunt om van start te gaan met het werken aan je doelen! In dit artikel leer ik je via de volgende stappen hoe je je eigen voedingsschema kunt samenstellen.

Deze workout is voor de echte fitness babe die bereid zijn om zwaar te trainen maar daar krijg je dan ook heel veel voor terug namelijk een compleet afgetraind lichaam!

De zomer is voorbij en het is tijd voor een luie offseason, toch?  Fout! Als de winter voorbij is, wil je je dan opgeblazen en moe voelen of afgetraind en sterk voelen? Als je bereid bent om hard te werken voor grote sterke spieren ben je hier aan het juiste adres.  Het Massa Prestatie-programma is ontworpen om in 10 weken de meeste van je offseason te maken.

Pagina 6 van 11

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner