Fitness

Cellulitis weg trainen

Cellulitis, ook wel sinaasappelhuid genoemd, is iets waar veel vrouwen vanaf willen. Maar hoe kom je daar nou vanaf? er bestaan geen wondermiddeltje tegen Cellulitis. Dus al die dure crèmes kan je lekker in de schappen laten staan! Maar er is goed nieuws: je kan er wel wat tegen doen. Zo zijn bepaalde etenswaren en smoothies die zouden moeten helpen om cellulite te verminderen en tegen te gaan maar wat eigenlijk het beste werkt is sporten, sporten en nog eens sporten. Helemaal voorkomen kan je cellulitis nooit, maar je kunt met de juiste fitnessoefeningen wel de kans kleiner maken dat je er last van krijgt en de cellulitis zelfs verminderen.

De borstspieren zijn vooral bij mannen erg populair, ze stralen toch iets van kracht uit. Bij vrouwen ligt het natuurlijk heel anders, omdat de borsten de spieren voor een groot deel aan het oog onttrekken. Veel vrouwen zijn bang om hun borstspieren (pectoralis major) te trainen in de angst hun borsten ‘weg te trainen’. Toch zijn goed ontwikkelde borstspieren ook bij vrouwen een fraai pluspunt. Borstspieren trainen is dus zowel voor mannen als voor vrouwen.

Mooie billen trainen hoe doe je dat

Billen trainen om mooie ronde billen te krijgen, want welke vrouw wil ze nou niet? Stevige ronde billen zijn iets dat bijna iedere vrouw begeert. Met de hedendaagse zittende banen worden de bilspieren dan ook niet echt geprikkeld. Zeker in combinatie met diëten en afvallen, resulteert dat vaak in een plat achterwerk doordat de spiermassa die er normaal zit verloren gaat. In dit artikel gaan we je een overzichtje geven van manieren hoe je je platte billen kunt omtoveren in strakke ronde gespierde bilspieren.

Buikspieren trainen is iets waar nogal wat mensen moeite mee hebben. Het ondankbare aan buikspieren trainen is dat het doen van buikspieroefeningen alleen niet genoeg is om je sixpack zichtbaar te maken. Je vetpercentage is allesbepalend voor de zichtbaarheid van je buikspieren, buikvet verbranden is dan de enige oplossing! In ons volgende artikel zullen we meer vertellen over buikvet verbranden.

In dit artikel gaan we je alles vertellen over het trainen van je buikspieren, per type buikspier, we geven je alvast de meest effectieve buikspieroefeningen en we geven je algemene tips over buikspieren trainen om je buikspieroefeningen nog effectiever te maken:

Couple Sunset Beach Jogging Jewel Paradise Cove beach jogging 850x538 816x450Ga je op vakantie op stop je even met traien en ben je bang om je spiermassa kwijt te raken? Wees gerust: twee weken op het strand liggen of een paar weken niet sporten zal weinig gevolgen hebben. Maar hoe snel verlies je dan wel je gekoesterde trainingsresultaat?

Het korte antwoord: als je stopt met trainen (krachttraining) verlies je spierkracht en spiermassa pas na ongeveer drie tot vier weken. In de eerste weken is dit vooral spierpomp. Spiermassa verlies je iets sneller dan spierkracht. Na ongeveer 2 tot 3 maanden loopt het verlies op. Een korte rustperiode kan zelfs goed zijn voor je lichaam en spierkracht…

Wil jij ook spieren kweken maar je weet niet hoe het moet? Dit artikel neemt een kijkje naar de redenen waarom je geen spieren kweekt of toeneemt in gewicht. Nadat je dit artikel hebt gelezen zal je je probleem kennen.In dit artikel ga ik de mogelijke redenen geven waarom je geen spieren kan opbouwen. Dit zijn redenen die voor 99% verklaren waarom je geen spiermassa opbouwt.

Een solide bodybuilding maaltijd plan is van essentieel belang het zal  je spiergroei en gezond vet verlies met 1000% stimuleren of meer! Het perfecte getrainde lichaam krijg je niet zonder het juiste voeding plan, neem bijvoorbeeld een auto hij kan er van buiten nog zo mooi uit zien maar zonder de juiste brandstof en olie zal hij nooit goed presteren of lang mee gaan.

Dwayne Johnson

Dwayne ‘The Rock’ Johnson plaatste onlangs zijn voedingsschema online. Het gevolg was dat de monden in de fitnesswereld open vielen van verbazing. Je kunt veel eten, maar met zijn dieet zou je een weeshuis jaren van eten kunnen voorzien.  Maar wat kan jij nou eigenlijk opsteken van dit bijzondere voedingsschema?

Achterliggende spiergroepenAchterliggende spiergroepen verbeteren door vaker te trainen?

Stel: je bent groot, je bent droog, maar je mist symmetrie; je schouders liggen bijvoorbeeld ver achter je borst en rug ontwikkeling… Wat kun je hieraan doen? Één van de manieren is het verhogen van je trainingsfrequentie, in dit geval van de schouders. Voor de duidelijkheid, er zijn meerdere methoden om je zwakke spiergroepen te verbeteren, maar in dit artikel beperk ik het tot frequentie.

teveel reps voor je buikspierenVoor het trainen van je buikspieren bestaan er meer fabels dan waarheden. In dit artikel wil ik je graag mee nemen in een overzicht van wat nu wel werkt voor je buikspieren en wat juist niet of erger averechts werkt om je buikspieren te vormen naar jouw ideaal.

Als we het hebben over het trainen van de buikspieren dan hoor je vaak “Abs work-out” hier en  “Abs attack” daar. 15 tot 30 minuten alsmaar doorhalen met de ene oefening nog moeilijker dan de ander en het liefst met een onmogelijk aantal herhalingen. Maar wat betreft het trainen van de buikspieren is het niet anders dan bij het trainen van al je andere spieren. Een nuchtere kijk op de manier waarop je de buikspieren moet trainen heeft de tand des tijd doorstaan en de befaamde sporters de buikspieren gegeven die jij ook wilt. Niets is mooier dan een gezonde en sterke midden sectie. Ik ga in dit artikel niet spreken over een 6 pack of 8 pack omdat het onrecht zou doen aan alle spieren die direct in de keten zijn opgenomen of in de omgeving van de abdominale spieren aanwezig zijn.

Yeah, She Squats op facebook en squatspo op instagram staan vol met dames met ronde strakke billen, maar waarom heeft 90% van alle squatters in de gym nog geen heuppartij die daar maar een beetje op lijkt? Het antwoord heeft niets te maken met het ontbreken van een legging, of verkeerde pose of het makkelijke gezegde “genen”. Nee, het komt puur door de techniek van de squat en meestal de plaatsing van de stang. Dus ook al squat je jezelf een slag in de rondte en hou je jezelf strikt aan je voedingspatroon, wanneer je de stang “verkeerd” legt dan zul je nooit die super billen krijgen waarnaar je verlangt.

Een goede sporter weet welke trainingsmiddelen ingezet moeten worden om het gewenste doel te bereiken. Maar stap een willekeurige gym binnen en je ziet tal van sporters wel fanatiek gewicht verplaatsen, maar geen idee hebben waarvoor ze aan het trainen zijn. Of ze hebben ooit een standaard one-size-fits-all training geleerd van een instructeur die op een gemakkelijke manier z’n boterham wil verdienen, of ze kopiëren domweg wat ze om zich heen zien gebeuren.

Wat is je trainingsdoel?

Dat is de eerste vraag die je jezelf zou moeten stellen, of de instructeur aan jou voor zou moeten leggen, als hij z’n vak serieus neemt. Train je voor een specifieke sport, of om af te vallen; of gaat het je erom pure kracht op te bouwen. Pas als je die vragen hebt beantwoord kan bepaald worden op welke manier je het beste kunt gaan trainen.

Massa versus kracht

Ik zie veel verwarring tussen trainen voor kracht en voor massa. Veel sporters lijken te denken dat het een gepaard gaat met het ander, wat tot op zekere hoogte ook zo is. Als je zo groot mogelijke spieren nastreeft, dan moet je anders trainen dan een powerlifter, maar wil je vooral sterk worden, dan is de training van een bodybuiler niet bijzonder effectief. Laten we deze verwarring voor eens en voor altijd uit de wereld helpen.

Pagina 7 van 11

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner