fbpx

De Geheimen Van Snel Buikvet Verbranden

Beoordeel dit item
(4 stemmen)

Buikvet verbranden is niet alleen een kwestie van minder eten. Je lichaam heeft een bepaalde staat waarin je snel buikvet aanmaakt, maar ook een staat waarin je juist snel buikvet verliest. Vet verbranden rondom je buikstreek kan soms frustrerend zijn. Dit artikel geeft je een wapen tegen buikvet. Na het lezen van dit artikel kun je direct beginnen met het afvallen rondom je buikstreek.

De 2 soorten buikvet

Iedereen heeft onderhuids vet en orgaanvet, ook sportieve mensen met een wasbordje.

Onderhuids vet zit tussen je huid en je spieren. Je kunt het beetpakken en het voelt zacht.

Orgaanvet zit rond belangrijke organen zoals je hart, longen, maag en lever. Orgaanvet wordt ook visceraal vet genoemd.

Orgaanvet vangt schokken van buitenaf op en speelt een belangrijke rol in de hormoonhuishouding. Je lichaam heeft orgaanvet nodig, maar te veel orgaanvet is niet gezond en drukt je buik naar buiten.

Teveel orgaanvet belemmert ook de werking van je organen en verhoogt hierdoor het risico op een hoge bloeddruk, hoog cholesterol, hart- en vaatziekten en kanker. Ook dunne mensen met teveel orgaanvet lopen een verhoog risico op deze ziektes.

Te veel orgaanvet en onderhuids vet zijn samen de oorzaak van een forse buik.

Maak jij snel buikvet aan? Lees hier de oorzaak

Zodra je meer calorieën consumeert dan je verbruikt, ga je vet opslaan. De plaats waar jij het meeste vet opslaat, is niet helemaal te danken aan je genen.

Je lichaam heeft een bepaalde “staat” waarin het veel sneller buikvet ontwikkelt. Met name het lichaamseigen hormoon cortisol speelt een belangrijke rol in de aanmaak van buikvet.

Cortisol – het stresshormoon – is actief bij mannen en vrouwen en wordt aangemaakt in tijden van stress. Dit kan mentale stress zijn, maar ook stress uit voeding zoals suikers en ongezonde vetten.

Onderzoekers van de Yale Universiteit hebben een nieuwe functie van het cortisol hormoon ontdekt. Hoge cortisol waardes veranderen de werking van je lichaam van binnenuit door zoveel mogelijk energie op te slaan rondom je buikstreek (waar cortisol het meest actief is).

Daarnaast verhoogt cortisol ook nog eens je eetlust, waardoor je waarschijnlijk nog meer gaat eten.

Wetenschappers van de Harvard Universiteit toonde aan dat een dikke buik je lichaamseigen hormonen verder uit balans kunnen brengen. Gevolgen van een verstoorde balans kunnen zijn:

  • Dat je plateaus ervaart tijdens het afvallen
  • Dat je lichaam vet vasthoudt in bepaalde delen
  • Dat het afvallen heel langzaam gaat ondanks dat je alles goed doet

Andere effecten van hoge cortisol waardes is het verliezen van spiermassa, verlaagd libido, verminderde botdichtheid, geheugen verlies en een negatieve stemming.

Gelukkig kun je zelf je cortisol verlagen met de stappen uit dit artikel. Met deze stappen open je de “deurtjes” van de vetcellen in je buikstreek die eerder gesloten waren.

Afvallen buik: moet je je buikspieren trainen om buikvet te verliezen? Waarschijnlijk niet…

De grootste misvatting over buikspieroefeningen is dat ze uitsluitend buikvet verbranden. Het maakt niet uit welke oefening je doet, als je vet gaat verbranden, komt het uit je hele lichaam.

Buikspieren verstevigen de spieren in je buikstreek en hebben een stabiliserende functie, maar ze dragen niet tot nauwelijks bij tot het verbranden van buikvet.

De waarheid is dat buikspieroefeningen de buik verstevigen. Als dat je doel is, begin dan vandaag nog met buikspieroefeningen.

Maar als je vooral geïnteresseerd ben in het verbranden van buikvet, dan hoef je geen buikspieroefeningen te doen.

Snel afvallen aan je buik in twee stappen

Vet kan maar op één natuurlijke manier je lichaam verlaten: door het te verbranden.

De eerste stap naar een slanke buik is door voeding te eten waar je van afvalt. De tweede stap is het verlagen van cortisol waardes in je bloedsomloop, zodat je vooral buikvet gaat verbranden.

Afvallen Buik Stap 1: Activeer jouw vet verbrandmachine

Onze lichaamscompositie wordt voor 80% bepaald door voeding. Slechts 20% wordt bepaald door sport en beweging. Buikvet verliezen doe je dus niet door alleen te sporten.

De grootste winst behaal je niet door intensief te sporten. Buikvet verbranden doe je door voedsel te eten waar je van afvalt. En dat is makkelijk dan je misschien denkt.

De vet verbrandmachine waar je mee geboren bent, activeer je door bepaalde koolhydraten niet meer te eten.

Koolhydraten zijn 1 van de 3 energiebronnen van ons lichaam (ook wel macronutriënten genoemd). Naast koolhydraten, kun je ook eiwitten en vetten gebruiken als energiebron.

Koolhydraten zijn te verdelen in 2 groepen:

  • Complexe koolhydraten: te vinden in quinoa, fruit, groente, noten, pitten, zaden, bruine rijst, zoete aardappel en havermout.
  • Enkelvoudige koolhydraten: te vinden in suiker (koek, snoep, gebak), wittebrood, pasta, witte rijst, aardappelen, frisdranken en vruchtensappen uit pak.

Enkelvoudige koolhydraten worden in je lichaam razendsnel omgezet in suiker. Het zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel stijgt en je meer buikvet gaat opslaan dus van deze moet je er niet te veel eten in een week! Eet dus wel koolhydraten, maar hou rekeneing met welke je eet !

Buikvet kwijtraken doe je door te eten van de onderstaande lijst:

Eiwitten:

  • Eieren
  • Vlees: kip, gevogelte, rund, lam, varken, etc.
  • Vis: zalm, haring, sardientjes, makreel, paling en kabeljauw
  • Bonen: zwarte-, navy-, bruine-, ogen-, en kidneybonen (eet met mate)

Vetten:

  • Extra vierge olijfolie
  • Kokosolie
  • Palmolie

Overige:

  • Groente en sla
  • Fruit: het liefst zo vroeg mogelijk op de dag (max 2 stuks per dag)
  • Noten en zaden
  • Quinoa, bruine rijst en zoete aardappelen (eet met mate)
  • Glutenvrije havermout en granola (eet met mate)
  • Donkere chocolade (75%+ cacao) (eet met mate)
  • Gedroogd fruit (eet met mate)

Open alle “deurtjes” van de vetcellen in je buikstreek om snel buikvet te verliezen

Met deze stap wordt je buikvet niet meer “stugge” vetmassa, maar laat het zich juist makkelijk verbranden. Dit doen we door het lichaamseigen hormoon cortisol laag te houden.

Dit is weer een redelijk lang artikel geworden, dus deze stap houden we simpel. Met de onderstaande 5 tips verlaag je jouw cortisol tot een gezond niveau waarmee je snel en effectief buikvet zal kwijtraken.

Verminder mentale stress: gun jezelf de rust en de tijd om te ontspannen.

    • Slaap 8 uur per dag: slaap en Cortisol hebben direct invloed op elkaar. Een slechte nachtrust stimuleert je bijnierschors om je Cortisol te verhogen.
    • Transvetten: de meest goedkope vorm van vet en kunnen langer dan 1,5 maand rondzweven in je lichaam voordat je het volledig hebt verteerd. Transvetten kunnen voorkomen in bewerkte en kant-en-klare producten .
    • Kunstmatige zoetstoffen: verstoren je hele hormoonbalans en kunnen al je inspanningen om slank te worden saboteren. Buikvet verbranden doe je door je hormoonbalans te herstellen.

Suplementen advies om snel vet te verbranden

Lees 10082 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner