fbpx

Van hoge hakken val je af en krijg je een mooie kont ,beenspieren, heupen en strakke buik

Beoordeel dit item
(7 stemmen)

Als je besluit te gaan hardlopen is het uiteraard belangrijk om goede schoenen te kopen. De stiletto-afdeling sla je tijdens het winkelen deze keer over. Nee, juist niet! In Amerika bestaan sportschoollessen waarbij vrouwen in hoge hakken squats en lunches doen. Het resultaat: strakke billen en benen en niet meer struikelen wanneer je op hakken loopt!

Fitness fans uit de VS claimen dat het geheim voor een gevormde kont en slanke dijen ligt in uw schoenen. Nee er is geen nieuwe paar sportschoenen, ze hebben het over hoge hakken.In Amerika is het de jongste trend die heel wat vrouwen naar de fitnesszaken brengt. Vrouwen van alle leeftijden volgen er sportlessen op hun hoge hakken. Het is niet enkel plezant, het is ook een prima manier om een strake kont en slankere bovenbenen te krijgen. De sportsessies met klinkende namen als 'Stiletto Workout', 'The Heel Hop Workout' of 'Stiletto Strength' zijn haast allemaal volgeboekt. Hierbij tonen de fitnessinstructrices lichte oefeningen zoals squats en sit-up aan de deelnemers waarbij alle dames stilleto's dragen.

Het trainen op hoge hakken wordt steeds meer populairder .De voordelen van een dergelijke training zijn vermoedelijk duidelijk. Het dragen van hakken, van ten minste 7.5 cm, zorgt ervoor dat alle trainingen in uw onderlichaam meer effectiever worden en u ook de kleinere spieren bereikt die u anders niet zou bereiken.

spring de stiletto’s in.Hoge hakken liften je billen, showen je spieren in je benen en laten je slanker en langer lijken. Ze staan niet alleen mooi, je voelt je er ook vaak zelfverzekerder in. en ook is het zo dat het dragen van hoge hakken de spieren van je benen en billen trainen!

Goed voor beenspieren, kont, heupen en buik

Recent is deze trend ook naar Europa komen overwaaien met het Verenigd Koninkrijk als koploper. Victoria Beckham zette ook onlangs een foto van haarzelf in hoge hakken op een loopband. De beroemde fashionista beweert dat het helpt om ook haar heupen en buikspieren beter te trainen.

Een ander boegbeeld is de Britse fitnessinstuctrice Nikki. Zij bedacht oefeningen op hoge hakken na het bekijken van diverse dvd's, maar haar idee kwam nadat ze enkele paaldansoefenignen uitvoerde op haar hoge hakken. Ze merkte tijdens het paaldansen dat haar beenspieren harder moesten werken. Eigenlijk is dit ook niet vreemd want we weten allemaal dat we beter trainen op een heuvel. Je kuiten, heupen en beenspieren moeten immers harder werken wanneer je enkel iets hoger is dan je voet.
Volgens Nikki moet je hak wel minstens 7.5 cm zijn om efficiënter je oefeningen te doen. Bij die hakhoogte ga je ook je kleinere spieren laten werken. Volgens haar doe je de oefeningen best drie maal per week gedurende enkele maanden. De kilo's zullen er gegarandeerd afvliegen en je kont zal strakker zijn.

Sportsessies als ‘The Heel Hop Workout’ en ‘Stiletto Strength’ winnen het aan populariteit. Maar is dit nu wel zo goed voor je lichaam? Eerdere onderzoeken wezen uit dat hakken dragen niet goed is voor je achillespees en ruggenwervel.  Toch zou het je billen en benen strakker en slanker maken, en zelfs je kleinste spieren worden getraind. Vooral hakken van 7,5 cm zouden goed zijn. Om pijnlijke gewrichten, artritis en spierproblemen te voorkomen moet je niet gaan joggen op je hakken, maar puur alleen squats en kickbox oefeningen doen.

Door een workout op hakken te doen, train je spieren die je anders weinig of nooit zou gebruiken. Het helpt bovendien bij het aannemen van een goede lichaamshouding. Een workout is goed voor een gezonde balans van lichaam en geest.

Voordelen Stiletto Fitness

Wanneer je hakken draagt, zorgt dit voor een mooie rechtopstaande houding van het lichaam. De heupen komen dan meer tot zijn recht, en met de Stiletto Workout wordt de vrouw vaardiger en sexyer. Dit komt weer ten goede van het zelfvertrouwen. Lopen op hakken is ook goed voor de bekkenbodemspieren. Deze geven aan de organen onder in je buik, en kunnen na een zwangerschap en ouderdom verslappen. Verslapping kan dan weer leiden tot blaasproblemen. Met het dragen van hakken train je deze spieren, waardoor ze beter in conditie blijven. Verder heeft het ook een positief effect op de kuit- en bovenbeenspieren.

6866b317e9e694b71787a89d5f0751f4

 

Lees 10053 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner