fbpx

Vier manieren van snel afvallen die niet werken

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Snel afvallen met diëten is geen keuze meer, maar een obsessie voor steeds meer mensen. Ze ondergaan elke marteling om die perfecte buik, billen en benen te krijgen, mede onder invloed van de rolmodellen die we in de media zien. Voeg daarbij de reclame van de bedrijven die verdienen aan afslankproducten en het is duidelijk dat diëten onverminderd populair zijn, Maar wat werkt  nu wel en wat niet?

1. Crash dieet.

Een evenzo populaire als schadelijke vorm van afvallen. Tieners, vrouwen en ook mannen vinden dit een makkelijke manier om wat kilo’s kwijt te raken, in korte tijd. Maar een periode honger lijden door alleen op water en wat groentes te leven gaat ze niet helpen. Hun energieniveau zal drastisch verlaagd worden, met als gevolg dat dit invloed heeft op dagelijkse zaken als werk, studie, de dagelijkse routine en het humeur. Bovendien verbruikt het lichaam minder calorieën door het lage energieniveau. Nu kan iemand het ervoor over hebben om die kilo’s kwijt te raken, maar dit effect is slechts tijdelijk. Doordat het lichaam zich aanpast aan de geringe voedselinname komt het in de hongermodus, een overblijfsel uit oertijden, waarin het lichaam soms langere tijd met weinig voedsel moest zien te overleven. Dat zorgt ervoor dat het de opgenomen voedingsstoffen zo efficiënt mogelijk benut, waardoor het afvallen vaak minder oplevert dan verwacht. Maar erger wordt het zodra er weer normaal gegeten wordt, dan staat het lichaam nog steeds in de hongerstand, waardoor men meestal nog zwaarder wordt dan voor het crash dieet het geval was.

Beter is het om uit te rekenen hoeveel calorieën nodig zijn om op gewicht te blijven en daar vervolgens iets onder te gaan zitten, zodat het afvallen langzaam, maar zeker gebeurt. Daarnaast is het aan te raden om 1 dag in de week normaal te eten, zodat het lichaam zich niet gaat aanpassen aan de geringere voedsel inname.
Daarnaast is sporten de zekerste methode om duurzaam en gezond overtollig vet kwijt te raken. Een combinatie van cardio en krachttraining is het meest effectief. Cardio zorgt naast verbranding voor een betere conditie en krachttraining heeft als voordeel dat het spierherstel ongeveer 48 uur duurt, waardoor het extra verbranden van vet al die tijd doorgaat.

2. Dieet pillen.

Dieet pillen doen zelden wat ze beloven, maar wat erger is, ze kunnen de gezonde lichaamsfuncties schaden! De chemische en pharmaceutische ingrediënten zijn niet het gezonde antwoord op overgewicht. Duizenden mensen hebben hierdoor last gehad van dunnere ontlasting, spijsverterings storingen, darmproblemen en dergelijke. Is het waard om zulke gezondheidsrisico’s te nemen om een paar kilo af te vallen, terwijl je echt iets bereikt door regelmatig te trainen? Wat ook nog eens aangenaam en gezond is. Denk goed na voor je weer de zoveelste ‘revolutionaire’ nieuwe pillen aanschaft. De enige die daar beter van wordt is de fabrikant.

3. Laxeermiddelen.

Laxeermiddelen worden gebruikt door mensen met stoelgang problemen. Ze moeten niet worden gebruikt door gezonde mensen, alleen maar om gewicht te verliezen. Je kan geen kilo’s verliezen door voedselresten te legen Het is niet gezond om voedselresten op kunstmatige manier uit het lichaam te verwijderen, terwijl er vaak al sprake is van weinig voedselinname. Dit is een gevaarlijke methode en is ook heel irrationeel. Tenzij je lijdt aan een darmaandoening, zullen laxeermiddelen, ingenomen om gewicht te verliezen, grotendeels leiden tot verlies van vocht en niet van vet.

4. Als een bezetene trainen.

Hoewel training heel gezond is betekent dat niet dat het goed is om dat te overdrijven, al zeker niet als je voorheen weinig aan sport deed. Je lichaam op een heel intensief trainingsschema zetten, zonder de benodigde inname van voedingsstoffen, kan je in een ziekenhuis doen belanden. Er zijn mensen die uren per dag met cardio in de weer zijn, zonder te begrijpen hoeveel onnodige stress ze hun lichaam bezorgen. Te intensief trainen zorgt voor uitputting, waardoor de meeste mensen hun motivatie om te trainen verliezen en er helemaal mee stoppen.

De beste trainingsaanpak is om rustig aan te beginnen, bijvoorbeeld de ene dag een half uur cardio en de volgende dag een half uur krachttraining. Begin met vier dagen in de week. Zorg ervoor dat er voldoende afwisseling zit in de oefeningen, zodat het lichaam steeds nieuwe uitdagingen moet aangaan. Na drie weken is het lichaam hieraan gewend en kan de intensiteit opgevoerd worden, door 4 keer in de week een uur te trainen, waarvan een half uur cardio en een half uur krachttraining. Na zes weken kan dit opgevoerd worden tot anderhalf uur.

Conclusie.

Afvallen is niet heel moeilijk, het vereist alleen een goed plan en genoeg tijd om in een rustig tempo de kilo’s kwijt te raken. Het is een kwestie van gebalanceerd eten en een actief leven leiden. Vertrouw nooit op beloftes van snel afvallen met alleen pillen of sappen, want het effect is tijdelijk en bovendien ongezond.

Een goed voedingsschema en fitness schema en de juiste supplementen zijn erg belangrijk als je snel wilt afvallen  hieronder een paar methodes die wel werken!

1) snel afslankpakket

2) Voeding en fitness schema afvallen

Lees 1773 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner