fbpx

Waarom verlies ik geen lichaamsvet?

Beoordeel dit item
(4 stemmen)

Als je niet snel genoeg vet kwijt raakt is er een goede kans dat er iets mis is met je voedingspatroon of je training. Er zijn vele factoren die een rol kunnen spelen waardoor je niet snel lichaamsvet verbrandt, maar in de meeste gevallen zitten er een of meerdere van deze 10 punten achter. Doe je best om ze allemaal onder controle te krijgen en je zult je lichaamsvet sneller dan ooit kwijtraken!

1. Je eet teveel

Dit klinkt heel logisch en de meeste mensen weten wel dat dat een probleem is. Maar de meeste mensen weten niet wat er nou eigenlijk in hun maaltijd zit aan calorieën en voedingsstoffen. Zo kunnen er in die lekkere salade die je graag in je favoriete restaurant bestelt zomaar 600 calorieën zitten! Terwijl jij waarschijnlijk denkt een gezonde keuze te hebben gemaakt. De simpele regel is: zorg dat je aan het eind van de dag niet meer calorieën binnen hebt gekregen dan je hebt verbrand.

2. Je eet niet genoeg eiwitten

Eiwitten hebben meer functies dan het herstellen en laten groeien van spierweefsel. Er zijn vooral vrouwen die te weinig eiwitten eten, maar ook sommige mannen komen tekort. Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel, waardoor je over de dag minder zult eten en dus minder calorieën binnenkrijgt.

3. Je drinkt teveel maaltijden

Sommige mensen besluiten voor het gemak om veel shakes te gaan nemen. Een goede kwaliteit eiwitshake is zeker aan te raden, maar het is ook belangrijk om vast voedsel binnen te krijgen. Het kauwen en verteren daarvan verbrandt zelfs al calorieën. Zorgt dus dat je het niet overdrijft en zorg voor een goede balans.

4. Je denkt dat je gezond eet

Je hebt ongetwijfeld wel eens gehoord dat fruit en noten gezond voor je zijn. Nou klopt het dat de omega vetzuren in noten en zaden gezond zijn en de vitaminen en mineralen in fruit ook. Maar waar de meeste mensen niet aan denken is dat ze calorie-rijk zijn en bomvol suikers zitten. Eén gram vet bevat al 9 calorieën. Als je dus regelmatig een bakje noten eet kan dat er voor zorgen dat je over je maximale aantal calorieën voor die dag heen gaat. Pas dus op met het eten van zaden en noten!

5. Je traint niet intensief genoeg

Als je beter getraind raakt, zul je je lichaam steeds harder moeten uitdagen om hetzelfde resultaat te bereiken. Zorg dat je iedere keer als je gaat trainen je het wat uitdagender maakt zodat je lijf je energie gaat gebruiken. Het kan helpen om bij te houden hoe lang en hoe zwaar je traint en na een tijdje iets zwaarder te trainen of meer te doen in dezelfde tijd.

6. Teveel cardio training

Er zijn heel veel mensen die iedere week vele uren aan cardio training besteden, maar geen resultaten krijgen. Teveel cardio leidt tot de overproductie van het hormoon cortisol in je lichaam, hetgeen leidt tot meer buikvet en diverse gezondheidsproblemen. Doe in het begin 1 á 2 trainingen per week en voeg langzaam wat tijd toe aan elke sessie. Als je resultaten verslappen kun je een extra training inlassen.

7. Je bent te gestrest

Als je gestrest bent produceert je lichaam ook meer cortisol. Zoals we in het vorige punt al gezien hebben leidt dat tot meer buikvet. De meeste gestreste mensen zijn de hele dag gestrest waardoor hun cortisol niveau de hele dag hoog is. In dat geval krijg je meer lichaamsvet, zelfs als je eetpatroon en training goed is.

8. Gebrek aan slaap en rust

Nog even terugkomend op het verhaal hierboven, een gebrek aan slaap en rust leidt ook tot een verhoogd cortisol niveau en zonder genoeg slaap kan je lichaam niet herstellen. Als je weinig slaapt vermindert je insuline gevoeligheid ook. Dit houdt in dat het waarschijnlijker is dat je lichaam vet gaat vasthouden. Deze situatie is natuurlijk niet ideaal als je vet wilt verbranden. Zorg dus dat je genoeg slaap krijgt, het liefst minimaal 7 uur.

9. Niet genoeg water drinken

Wist je al dat water helpt om je stofwisseling te verbeteren, je lichaam schoonmaakt en zorgt dat je minder hongergevoel hebt? Je lichaam heeft water nodig voor alle processen en functies, dus ook voor het proces van vet verbranden. Een lichaam dat genoeg water krijgt zal dat proces sneller en efficiënter afhandelen.

10. Geen regelmaat

Dit is een zeer belangrijk punt. Als je geen regelmaat in je leven hebt en niet met regelmaat aan de vorige 9 punten werkt zul je jouw doel niet bereiken. Er is nou eenmaal wat voor nodig om je lichaam permanent te laten veranderen. Zorg dus dat je alle punten in de gaten houdt en je zult het lichaam krijgen waar je van droomt.

Loop alle punten even na en kijk wat jij moet aanpassen om betere resultaten te krijgen. Heel veel succes!

Met welke suplementen kun je het beste meer vet verbranden

Lees meer over: Lady Fat Burner

Lees meer over: L- Carnitine

Lees meer over: Afslank smoothie

Lees 5212 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner