fbpx

10 manieren om blijvend vet te verliezen

Beoordeel dit item
(2 stemmen)

Is het je wel eens opgevallen dat het resultaat na een aantal dagen lijnen louter positief is? Een pond, of misschien zelfs een kilo gewicht kwijtraken is dan zeker geen utopie. Dit komt omdat je in eerste instantie voornamelijk vocht verliest, maar hoe zit ‘t met dat nare vet? Wij zetten voor jou tien manieren op een rijtje om voorgoed af te rekenen met dat wat echt telt.

 

1. Eet meer proteïnen

Proteïnen of eiwitten helpen je bij het opbouwen van spieren, echter beschermen zij ook het spierweefsel dat je hebt gedurende het lozen van gewicht. Daarnaast zorgt het eiwit voor een verzadigd gevoel waardoor het hongergevoel langer uit zal blijven. Voeg per dag ongeveer 1 tot 1.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht toe aan je voedingsschema.

2. Ga flink aan de slag met gewichten

Ondanks dat het losgaan op een crosstrainer of loopband goed is voor je conditie (blijf dit dan ook zeker doen), is dat niet de manier om voorgoed af te rekenen met lichaamsvet. Daarvoor zal je toch echt aan de gang moeten met gewichten. Zo bouw je aan spiermassa en met meer spieren verbrandt je lichaam automatisch meer calorieën, zelfs wanneer je niets doet. Daarnaast zorgt het trainen met gewichten voor de aanmaak van stoffen als testosteron en groeihormonen: lichaamseigen vetverbranders.

3. Snack gezond en met mate

Als je eenmaal je doel hebt bereikt, ben je uiteraard van mening dat een kleine snack op zijn tijd wel mag. Pas hier echter mee op. Onderzoek wijst uit dat de gemiddelde snack ongeveer 500 calorieën bevat. Dat is evenveel als een maaltijd en dat zorgt voor een extra inname van 3500 kcal per week als dat kleine hapje dagelijks wordt genuttigd. Zorg dus je ‘t snacken verantwoord en gezond houdt  want met zo’n extra calorie-inname is dat ene pondje vet in no-time weer terug.

4. Drink water

Je kent het wel: heb je net heerlijk ontbeten of geluncht, begint het daar beneden een uurtje later weer te knorren. Sla op zo’n moment dan eens een paar glazen water achterover. Dit is namelijk geen trek, maar een seintje van ons lichaam dat ‘t aan het uitdrogen is. Groene thee of koffie is dan ook een goede optie, gezien het boostende effect op je metabolisme.

5. Probeer dagelijks te bewegen

Voor de ijver werkende  met een kantoorbaan, zal het wekelijkse uurtje bewegen op de sportschool echt niet voldoende zijn. Probeer dan ook op een dagelijkse basis te bewegen. Pak eens wat vaker de trap en probeer bijvoorbeeld een verfrissend wandelingetje te maken tijdens je lunchpauze (ook goed voor de geest). Geef je lichaam op deze manier dagelijks wat meer beweging en ‘t zal je dankbaar zijn.

6. Gun je lichaam rust en slaap

Diverse studies wijzen uit dat een goede nachtrust van essentieel belang is bij het verkrijgen van een gezond lichaam. Wie niet voldoende slaapt, zal eerder kiezen voor junkfood en daarnaast geneigd zijn om te vervallen in het oude en vertrouwde ritme. Ga eerder naar bed (beperkt calorie-inname ‘s avonds) en geef je lichaam en geest de tijd om te rusten. Mik op minimaal 7 tot maximaal 9 uur slaap.

7. Zorg voor een goede basis en ontbijt

Zie je lichaam als een motor die brandstof nodig heeft en zorg voor een goede basis in de vorm van ontbijt. Op deze manier voorkom je een extreem hongergevoel (dat kan resulteren in vreetbuien) terwijl je lichaam voldoende vitaminen, vezels en gezonde vetten binnenkrijgt om op te werken. Daarnaast zal je minder snel geneigd zijn om ‘s avonds te snacken.

8. Groenten en fruit

Het klinkt als een cliché maar wie blijvend resultaat wil zien zal echt naar de groenten moeten grijpen. Deze zitten naast vitamines vol met vezels die er voor zorgen dat de calorie-inname bij een opvolgende maaltijd wordt beperkt. Probeer dan ook elke maaltijd te voorzien van wat groenten en vervang je sportdrank (suiker!) door een stuk fruit. De natuurlijke koolhydraten en fruitsuikers zullen je de nodige energie verschaffen om te presteren.

9. Pas op met graanproducten

Zonder dat we er erg in hebben, zijn we steeds afhankelijker geworden van zaken als brood. Pas hier echter mee op. Je zal snel geneigd zijn om een extra boterham of schaaltje muesli te pakken, terwijl dit helemaal niet nodig is én deze bovendien behoorlijk wat voedingswaarde bevatten. Probeer deze koolhydraten dan ook te elimineren en beperk je inname tot eenmaal per dag. Bijvoorbeeld als ontbijt of vóór of na het sporten.

10. Eet goede vetten

Goede en essentiële vetten spelen een belangrijke rol als het gaat om lichaamsvet te verbannen. Eet eens wat vaker vette vis, kip, kalkoen of een lekkere malse biefstuk. Deze bevatten namelijk ook nog eens een een fikse dosis proteïnen en bouwstoffen.

Welke supplementen helpen je om blijvend vet te verliezen?

Lees meer over: Lady Fat Burner

Lees 3733 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner