fbpx

Snel afvallen met champignons

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Het eten van champignons heeft veel voordelen voor de gezondheid. Deze groente kan gemakkelijk en snel op verschillende manieren worden verwerkt en past uitstekend in een gezond voedingspatroon. Voor mensen die gewicht willen verliezen biedt de champignon nog het voordeel dat het regelmatig nuttigen ervan daarbij helpt.

Snel afvallen en vet verbranden met champignons

Vele beroemdheden als Katy Perry, Kelly Osbourne en Roxanne Pallet hebben er al succes mee gehad. Door vlees te vervangen met champignons kun je in een korte tijd veel kilo's verliezen. Champignons zijn goede vleesvervangers omdat ze net als vlees veel eiwitten bevatten. Daarbij bevatten champignons vitamine B12, een vitamine waar veel vegetariërs een tekort aan hebben omdat deze voornamelijk in dierlijke producten voorkomt. Naast het feit dat je met dit dieet snel kunt afvallen belooft het dieet ook dat het vooral het vet laat verdwijnen van de hardnekkige zones zoals de armen, dijen en benen. Eerdere onderzoeken in Engeland en Australië hebben al aangetoond dat het dieet werkt. In Engeland vielen de testpersonen gemiddeld 5 kilo af in 14 dagen en in Australië waar het dieet langere tijd werd getest voor maar een aantal dagen in de week, vielen de proefpersonen 12 kilo af in een jaar.

Bij het champignon dieet vervang je simpelweg een maaltijd per dag met een champignon maaltijd.. De maaltijd mag alleen maar uit champignons bestaan, dus er mag geen vlees, pasta, aardappelen of brood bij gegeten worden. Voorbeelden van zo'n champignonmaaltijd kunnen zijn:
• Een salade van gebakken champignons
• Een bouillon met champignons
• kort gegrilde champignons met knoflook

Doordat de champignons zoveel eiwitten bevatten zal je na zo'n maaltijd geen honger meer hebben. Daarnaast zullen de vezels uit de champignons zorgen voor een goede darmwerking wat je een tevreden en voldaan gevoel geeft. Het succes van het afvallen met champignons ligt voornamelijk aan het feit dat champignons veel minder calorieën bevatten dan een vleesmaaltijd. Een kop vol met champignons zal slechts 44 kcal opleveren en daardoor zal je snel afvallen.

Voedingswaarde

Champignons bestaan voor tot wel 95% uit vocht. Per 100 gram bevat de champignon dan ook slechts 16 calorieën. Daarnaast bevatten champignons per 100 gram geen vet, slechts 0,3 gram koolhydraten, 2,7 gram eiwitten en 2,5 gram vezels. In vergelijking met het aantal calorieën is champignon één van de beste producten wanneer we kijken naar de hoeveelheid eiwitten en vezels. Daardoor heb je na het eten van champignons langer een verzadigd gevoel! In champignons zit veel ijzer en selenium, 2 mineralen die weinig voorkomen in andere soorten groente. Ook bevatten champignons veel vitamine B en extreem veel antioxidanten.

Voorbeeld recept van een salade met gebakken champignons

champignonsalade

ingredienten voor 1 persoon

75 gram rucola
1 granny smith appel
handvol walnoten
6 champignons
Olijfolie
Peper
Zout
Balsamico-azijn

Keukenbenodigdheden

Slakom
Platte serveerschaal
Snijplak
Scherp mes
Koekenpan

Zo maak je hem:

1.Doe de rucola in een slakom en besprenkel met voldoende vers gemalen peper en zout. Schenk een eetlepel olijfolie op de rucola in de slakom. Hussel alles goed door elkaar. Leg de rucola op de platte serveerschaal.
2.Was de appel. Verwijder het klokhuis. Snijd de appel in dunne plakjes. Leg de appelschijfjes bovenop de rucola op de serveerschaal.
3.Was de champignons schoon. Snijd de champignons in mooie dunne plakjes. Verhit een scheutje olijfolie in een koekenpan. Bak de champignons lichtjes aan tot ze een licht verkleuren, maar bak ze niet helemaal door. 1 minuutje bakken in hete olie is voldoende. De champignons moeten een stevige bite houden. Leg de plakjes champignon ook op de serveerschaal bij de rucola en appelschijfjes.
4.Besprenkel de salade met 2 eetlepels balsamico-azijn.
5.Verhit dezelfde koekenpan die je gebruikt hebt voor de champignons. Wanneer de koekenpan goed heet is doe je een handvol walnoten in de pan. Rooster de walnoten ongeveer 2 tot 3 minuten. Doe het vuur uit. Leg de walnoten op een snijplank en hak ze in kleinere stukjes. Bestrooi de warme walnoten over de salade en serveer direct.

Lees 3916 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner