fbpx

Hoe krijg je meer spiermassa?

Beoordeel dit item
(1 Stem)

De voeding speelt een belangrijke rol in de ondersteuning van de krachttraining en de opbouw van spiermassa maar welke voeding is nu het beste om te eten en waar neer moet je dat dan eten?

Welke voeding is belangrijk voor spiergroei?

De belangrijkste voedingsstof voor spiergroei is eiwit. Daarnaast is het belangrijk om voldoende energie beschikbaar te hebben. Dit betekent dat je voor maximale spiergroei minstens zo veel energie met de voeding binnen krijgt als dat je verbruikt. Koolhydraten helpen om de spierafbraak tegen te gaan en om de krachttraining beter te kunnen uitvoeren. Een krachttraining moet nooit in gevaste toestand gedaan worden, neem dus altijd tevoren een gevarieerde maaltijd met een combinatie van koolhydraten en eiwit. Er zijn geen aanwijzingen dat eiwit uit sportvoedingspreparaten beter is dan eiwit uit de voeding. Het kan wel makkelijker zijn. Losse aminozuren hebben geen (additioneel) effect als er voldoende eiwit in de voeding zit. Creatine kan wel een positief effect hebben op spiermassatoename.

Voor sommige sporten werkt te veel spiermassa negatief. In dat geval moet er goed worden nagedacht of en hoe de krachttraining in het trainingsschema zou moeten worden ingebouwd. Als er besloten wordt om krachttraining te doen, dan moet je ook zorgen dat de voeding optimaal is. Krachttraining zonder optimale voeding is zonde van de tijd.

Waarneer kun je het beste eten voor spiergroei?

Neem binnen 2 uur voor de training een maaltijd met voldoende eiwit (20 gram). Neem tijdens de training isotone dorstlesser, eventueel met wat eiwit. Neem zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen een half uur na de training, een “herstelshake” met 20 gram eiwit en koolhydraten, of een maaltijd met eenzelfde hoeveelheid eiwit. Wei-eiwit lijkt het beste. Plantaardige eiwitten moeten worden gecombineerd in een maaltijd voor betere beschikbaarheid voor het lichaam. Voorbeelden 20 gram eiwit: - 600 ml (chocolade) melk - 150 ml kwark - 80 gram biefstuk - 80 gram tonijn - 80 gram kipfilet - 150 gram ei (3 stuks) - 250 gram bonen - 150 gram vleesvervanger - 120 gram gemengde noten

Start de krachttraining in gevoede toestand, en neem direct na afloop een herstelshake. Wanneer je meer dan 20 gram eiwit per keer neemt wordt het overschot door het lichaam verbrand. Voor maximaal effect kan er elke drie uur 20 gram eiwit in de voeding

Welke eiwitten zijn het beste voor spiergroei?

Lees meer over: Whey power

Lees meer over: Whey Protein XP

Eiwitrepen wel of niet?

Een eiwitreep is een perfecte aanvulling op je voeding, maar in de meeste eiwitrepen zitten heel veel suikers en andere toevoegingen. En dat is nu net iets wat je niet nodig hebt als je aan het afvallen bent en van je overtollige vetrolletjes af wilt, maar met onze One Basix Bar eiwitrepen heb je daar geen last van. Deze perfecte repen passen in elk dieet en zijn het perfecte tussendoortje voor op het werk of na het sporten. One Basix Bar eiwitrepen zijn een van de weinige repen die ook nog eens geweldig smaken en geen Chemische smaak hebben.

Kenmerken One Bar Basix: 

  • Met Stevia extract!
  • 100% natuurlijk
  • Met maar liefst 20 gram eiwit
  • Geen sucralose
  • Slechts 1 gram suiker per bar
  • 1 bar weegt 60 gram

Lees meer over; One Basix 

Lees 2232 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner