fbpx

Wat kun je het beste eten voor het sporten

Beoordeel dit item
(2 stemmen)

Om je een idee te geven over wat je wel of niet kunt eten voor het sporten heb ik enkele voorbeelden samengesteld. Eigenlijk zeg ik deze zin verkeerd, want je mag in principe alles eten wat je maar wilt. Geen restricties. Maar wel adviezen, en deze ga ik geven.

Fruit

Fruit is perfect om vlak voor je workout te eten. Vooral als je ‘s ochtends sport, niet op een lege maag wilt sporten en ook geen uren de tijd hebt om een maaltijd te bereiden die vervolgens weer een uur verteerd moet worden. De fructose in het fruit zal je glycogeen voorraad helpen aanvullen en je suikerspiegel omhoog brengen waardoor je direct meer energie hebt om te knallen met je workout.

Er zijn mensen die niet goed tegen fruit op een lege maag kunnen. Als je gauw een opgeblazen gevoel krijgt van fruit, dan kan het juist meer in de weg zitten dan dat het je goed doet. Kies dus of fruit bij jou past of niet.

Eiwitshake

Een eiwitshake is vrij snel verteerd (in vergelijking tot voedingsmiddelen met veel eiwit erin) en gemixt met wat bevroren fruit is het een goede combinatie om met een verzadigd maar niet te vol gevoel te sporten.Als je weinig eiwitten hebt gehad 2 tot 3 uur voor de training, drink dan 45 minuten voor de training een eiwitshake. Zo heeft je lichaam voldoende aminozuren tot zijn beschikking om te herstellen.

Lees meer over Lady Power

Energiereep

Dit is supermakkelijk om mee te nemen en in huis te hebben. Check altijd het etiket zodat je niet een reep hebt met onnodig veel toegevoegd suiker en rotzooi.

Lees meer over: Pro bar

 

Havermout

Een bakje havermout met wat honing geeft je langdurige energie. Je kunt er eiwitpoeder bij doen als je dit nodig vindt, vooral als je bijvoorbeeld grote spiergroepen veel gaat trainen. Denk aan heel veel squats, lunges, deadlifts etc.

Lees meer over: Pure Havermout

Yoghurt met fruit

Ook weer de combinatie van eiwit met suiker uit fruit. Het eiwit geeft je een verzadigd gevoel en het fruit geeft je de energie. Het hoeven maar kleine schaaltjes te zijn, zie het meer als “snack” dan een maaltijd zoals ontbijt/lunch/diner.

Lees meer over: Smart Yoghurt

Zilvervliesrijst met kip

Ah, de klassieker voor veel bodybuilders. Rijst met kip valt niet zwaar op je maag, maar geeft je nog steeds de complexe koolhydraten om met veel power je workout te kunnen doen. De kip is weer de eiwitbron voor een mooie eiwit-koolhydraat combinatie

Mager vlees en aardappelen

Als je zo’n 2 uur de tijd hebt voor je workout, dan is dit ook weer een mooie maaltijd. De koolhydraten uit de aardapelen en de eiwitten uit het vlees.

Pasta

Ik zou pasta adviseren als je aan langdurige sporten doet zoals hardlopen of spinnen. Je hebt dan voeding nodig die je suikerspiegel goed omhoog krijgt voor een langere periode zodat je langdurig kan knallen. Wel belangrijk: wacht zo’n 2 uur nadat je een pasta maaltijd hebt gegeten met sporten. En let ook op je portiegrootte, teveel pasta kan je suikerspiegel tevee laten schommelen waardoor je je vlak voor je workout juist vermoeid gaat voelen.

Hoeveel pasta goed voor je is, is voor iedereen anders en is iets om mee te experimenteren bij jezelf tot je de juiste hoeveelheid hebt gevonden.

Lees meer over: Smart Pasta

Eiwitrepen wel of niet?

Een eiwitreep is een perfecte aanvulling op je voeding, maar in de meeste eiwitrepen zitten heel veel suikers en andere toevoegingen. En dat is nu net iets wat je niet nodig hebt als je aan het afvallen bent en van je overtollige vetrolletjes af wilt, maar met onze One Basix Bar eiwitrepen heb je daar geen last van. Deze perfecte repen passen in elk dieet en zijn het perfecte tussendoortje voor op het werk of na het sporten. One Basix Bar eiwitrepen zijn een van de weinige repen die ook nog eens geweldig smaken en geen Chemische smaak hebben.

Kenmerken One Bar Basix: 

  • Met Stevia extract!
  • 100% natuurlijk
  • Met maar liefst 20 gram eiwit
  • Geen sucralose
  • Slechts 1 gram suiker per bar
  • 1 bar weegt 60 gram

Lees meer over; One Basix 

Drinken om snel vet te verbranden

We weten allemaal dat we water moeten drinken. En al helelemaal als je wilt afvallen en vet verbranden.Toch zien we vaak dat veel mensen moeite hebben om voldoende water te drinken.Door voldoende te drinken zorg je er voor dat je jouw vetverbranding op volle toeren draaid, Maar altijd maar water is ook niet alles en in de meeste ranja zit heel veel suiker, maar wij hebben de oplossing. "Bolero limonade". Deze is gluten vrij en vrij van suiker en bevat bijna geen calorieën. En je kan het krijgen in wel 65 smaken. 

Lees meer overBolero Limonade

Lees 4242 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner