fbpx

Welke voeding is het beste voor meer spiermassa?

Beoordeel dit item
(2 stemmen)

Zoals je ondertussen misschien wel al hebt kunnen begrijpen, speelt voeding een zeer belangrijke rol bij fitness en bodybuilding. In verhouding zelfs nog wel een grotere als de training. Je succes valt of staat met de juiste voeding op geregelde tijden.  Als je zwaar traint dan hebben je spieren meer goede kwaliteitsvoeding nodig. Ze moeten herstellen en herstellen doen ze wanneer je ze goed voedt. Dus focus evenveel op de training als de voeding. Om je goed op weg te helpen hebben we een lijst voor je samengesteld met de beste voedingsmiddelen om spiermassa op te bouwen.

1) Eieren

een van de beste vormen van eiwitten. Goedkoop, makkelijke te bereiden en boordevol eiwitten, Let er wel op dat je niet teveel dooiers eet. Deze zijn natuurlijk niet zo gezond. Als je bijvoorbeeld een omelet maakt, neem dan 1 dooier en gebruik voor de rest alleen het eiwit.

2) Eiwitshake

Als je intensief traint is het belangrijk om voldoende proteïne op te nemen. Zorg er daarom voor dat je na de training een eiwitshake drinkt en  een shake is een goede manier om aan voldoende maaltijden op een dag te komen. En aangezien je 1,5 tot 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig hebt is dit een makkelijke manier om daar snel aan te komen

Welke eiwitshake is het beste ?

Lees meer over: Mass Perfection

3) Kip & kalkoen

Kip is nog zo een belangrijke bron van eiwitten. Omdat er bijna geen vet in zit is dit de ideale spieropbouwer en met alles te combineren. Je kunt het met rijst, pasta, brood of aardappelen eten.

4) Biefstuk Mager rundvlees

is een belangrijke bouwsteen van spiermassa en is relatief vetarm en vol proteinen. Biefstuk bevat ook vitamine b12, zink maar ook belangrijke stoffen zoals natuurlijke creatine en die helpen bij de opbouw van spiermassa.

5) Havermout

Dit is echte krachtvoeding, havermout bestaat uit trage koolhydraten die traag worden opgenomen. Ze geven je de hele dag door de nodige energie. Eet havermout met melk en blauwe bessen als ontbijt.

Welke havermout is het beste?

Lees meer over: Pure Havermout

6) Blauwe bessen

superlekker in je shake ze zijn rijk aan antioxidanten. Eet ze s’ochtends met melk en havermout.

7) Tonijn

Tonijn is zowat de beste vissoort die je kan eten voor spiermassa aan te komen. Er zit ongeveer evenveel proteïne in als kip en je haalt er belangrijke vetten zoals omega 3 uit.

8) Water

Water drinken is een van de dingen die mensen bijna nooit genoeg doen. Als je dorstig bent en dan pas gaat drinken dan ben je al te laat, je lichaam is dan al aan het uitdrogen. Zorg dat je ’s ochtend’s veel drinkt want dan komt je stofwisseling goed op gang. Drink een aantal glazen water bij elke maaltijd, dat is ook goed voor spierherstel.

9) Witte Vis

Een van de beste bronnen van omega 3 Vis zit ook vol met eiwitten.

10) Fruit en groenten

Belangrijk bij de opbouw van massa zijn vitaminen en mineralen, zorg er daarom voor dat je voldoende groenten en fruit eet ze bevatten veel vezels en antioxidanten die je helpen je weerstand te verhogen. Als je lichaam niet genoeg van deze voedingstoffen binnenkrijgt ga je je slap voelen en niet de nodige energie hebben om goed te kunnen trainen. Voeg ze toe aan elke maaltijd. Broccoli, courgettes, groene paprika, komkommers etc.

11) Noten

Je hebt natuurlijk ook nog vetten nodig om spiermassa op te kunnen bouwen. Noten zoals amandelen of pinda's zijn een belangrijke bron van gezonde vetten.

Welke noten kun je het beste eten?

Lees meer over: Superfood & Noten Mix

12) Bruine rijst / zilvervliesrijst

In bruine rijst / zilvervliesrijst zitten koolhydraten die langzamer worden opgenomen. Ze bevatten ook zoveel meer belangrijke voedingstoffen dan witte pasta of rijst.

13) Mager platte kaas / magere kwark

Het is misschien niet meteen het lekkerste maar het is wel een zeer gezonde bron van proteïne. Platte kaas voor het slapengaan zorgt ervoor dat je 's nachts spiermassa blijft opbouwen.

14 ) volkorenbrood

volkorenbrood is een goede bron van vezels.

15 ) Volkoren pasta’s

(bijvoorbeeld macaroni, spaghetti, tagliatelle en andere soortgelijke pasta’s) Net als rijst een goede koolhydraatbron en rijk aan vezels.

Lees 5411 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner