fbpx

Weg met het vet, niet met de chocola

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Wat kilootjes er af voor de zomer

De zomer komt er aan, we willen allemaal wat kilootjes er af zodat we kunnen schitteren op het strand. Onder vrouwen is dit vaker iets belangrijker dan onder mannen. We willen een bepaald gewicht bereiken, maar kunnen of de Twix niet weerstaan of onze hormonen slaan op hol (waardoor we ook zwaarder wegen!). Of beiden. Geen wanhoop, je hoeft de Twix niet te weerstaan wil je afvallen.

Moet je alle ongezonde producten vermijden?

Het is niet een juiste manier om voor een korte tijd alle ‘’ongezonde’’ producten te vermijden. Je boekt misschien wel fysiek resultaat, maar emotioneel kan het soms wel zwaar vallen. Afvallen zou geleidelijk moeten gebeuren, zodat je die vervelende kilo’s ook echt kwijt bent en niet aan het jojo-effect zit. Natuurlijk is het belangrijk om voor een grote deel je lichaam te voorzien van voedzame stoffen, maar tijdens de afvalfase zou je ook gewoon Nutella en sushi moeten eten. Maar hoe kan dat dan?

Bij het afvallen is het belangrijk om in zijn geheel minder calorieën te eten en niet om zozeer de ongezonde producten in zijn geheel te vermijden. Het is immers niet zo dat gezonde producten geen calorieën bevatten. Het bijhouden van een hoeveelheid calorieën kan bijvoorbeeld via de applicatie MyFitnessPal. Dit is een applicatie waar je de hoeveelheden van producten kan invoeren en je ziet hoeveel calorieën je binnen een dag eet. Het bijhouden hiervan lijkt in eerste instantie alsof het veel werk is, maar eenmaal resultaten wil je niet meer terug. Een eerste stap is bijvoorbeeld een week lang bijhouden hoeveel calorieën je eigenlijk eet binnen een dag en de tweede week dat aantal geleidelijk te verlagen (bijvoorbeeld van 2000 naar 1850). Zelf hou ik deze manier aan en het bijhouden van wat ik eet, heeft voor mij een aantal voordelen opgeleverd. Ten eerste kan ik nu gerust denken ‘’ja hoor, een Ben&Jerry kan gewoon!’’. Ten tweede heeft het mij geleerd hoe veel ik eigenlijk van iets eet en hoe nodig dat is, soms vraagt het lichaam namelijk om minder of meer. Ook heeft het mij geleerd om mijn porties goed over de dag te verdelen, zodat ik wel continue een vol gevoel heb en niet tussendoor naar iets snak.

Ik ben over de loop van twee maanden vier kilogram verlorenWat ik zelf handig vind, is een avond van te voren bedenken wat ik ga eten, en het soms voor te bereiden alvast. Zo heb je de volgende dag je handen minder vol, kan je eventueel iets langer uitslapen… En ben je de hele dag gewoon goed verzadigd en heb je aan het einde van de week zelfs wat gewicht verloren. Naast voeding is sporten ook belangrijk, echter kan je door alleen al op je voeding te letten heel veel bereiken wat betreft gewichtsverlies. Zo schitter jij niet alleen van de zomer op het strand, maar het gehele jaar en meer.

Gezonde snacks

naast de gewone chocolade zoals twix en mars zijn er natuurlijk ook andere varianten die soms net iets gezonder zijn!

Lees meer over Smart Chocolate (0 Sugar & 72% cacao)

Lees meer over Chocolate Goji

Lees meer over Chocolate moerbeien

Lees 1277 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner