fbpx

Krachttraining en voeding

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Het trainen is vaak een onderdeel dat goed zit wanneer het komt op krachttraining. Vaak wordt het belang van goede voeding vergeten bij krachttraining. Lees hier het belang tussen krachttraining en voeding.

Krachttraining en Voeding

Als je de onderstaande vragen bevestigend kunt beantwoorden dan zit je op de goede weg om weer verder te groeien. Helaas is het maar al te vaak dat men denkt voldoende en goed te eten. Het trainen is dikwijls ook nog niet helemaal in orde. De juiste supplementen gebruiken kan ook een goede manier om een hardnekkige plateau te doorbreken. Last but not least: gun je spieren voldoende rust. Spieren groeien als je rust, niet op de sportschool.

  • Eet je voldoende?
  • Train je op de juiste manier?
  • Gebruik je de beste supplementen?
  • Kom je aan voldoende rust toe?

Eet je voldoende?

Bepaal eerst hoeveel calorieën je dagelijks verbrandt. Dat bereken je op de volgende wijze:
Gewicht in kilo’s x 27.
De uitkomst van deze som is het aantal calorieën wat je dagelijks verbrandt.
Nu moet je nog bepalen hoeveel calorieën je verbrand met je dagelijkse activiteiten.
VB: Jan weegt 80 kilo hij werkt op een kantoor, na zijn werk traint hij 1 uur. Zijn activiteit levert ongeveer 400 calorieën op. De rekensom is dan als volgt:
80 x 27 + 400 = 2560
We gaan er even vanuit dat je in spiermassa wilt aankomen en niet in vetmassa.
Het is dus nu van belang om meer te gaan eten dan 2560 calorieën. We gaan nu je dagelijkse calorie inname verhogen met 400 calorieën. In totaal eet je dan 2960 calorieën.
30% van het calorieën totaal moet bestaan uit eiwitten. 1 gram eiwit bevat 4 calorieën. De totale eiwitinname komt dan op 0,3 x 2960 = 888 : 4 =222 gram eiwit.
55% van het calorieën totaal moet bestaan uit koolhydraten. 1 gram koolhydraat bevat 4 calorieën. De totale koolhydraatinname komt dan op 0,55 x 2960 = 1628 : 4 = 407 gram koolhydraten
15% van het calorieën totaal moet bestaan uit vetten. 1 gram vet bevat 9 kcal. De totale vetinname komt dan op 0,15 x 2960 = 444 : 9 = 49 gram vet.

Goede eiwitten

Goede bronnen van eiwitten zijn onder andere:
  • Tonijn
  • Koolvis
  • Heilbot
  • Kabeljauw
  • Zalm
  • Kipfilet
  • Kalkoenfilet
  • Tartaar
  • Biefstuk
  • Gerookt vlees
  • Rosbief
  • Lever
  • Kwark
  • Noten
  • Eiwit shakes
  • Eieren
  • Sojabonen

Goede koolhydraten

Goede bronnen van koolhydraten zijn onder andere:
  • Havermout
  • Brinta
  • Volkoren brood
  • Granen
  • Aardappelen, Zoete aardappelen
  • Bruine bonen
  • Pasta
  • Zilvervlies rijst
  • Groente

Goede vetten

Zorg dat je voldoende vetten binnen krijgt. Vetten zijn o.a. belangrijk voor het spieropbouw proces. Je lichaam produceert natuurlijke hormonen met behulp van de vetten die je eet.
Bronnen van ‘goede’ of ‘gezonde’ vetten zijn onder andere:
  • Vis Olie (de vetten die in vis zitten)
  • Noten (goede bron van proteïne en gezonde vetten)
  • Olijf Olie
  • Zonnebloem Olie
  • Maïskiem Olie

Welke supplementen zijn belangrijk voor fitness?

Lees meer over: Lady Power whey

Eindelijk. Een echte  eiwitshake voor vrouwen waar je echte resultaten mee behaald. lady Power is speciaal gemaakt voor vrouwen die effectief spieren willen opbouwen en vet willen verbranden. Deze shake gaat je zeker helpen een mooi strak lichaam te krijgen.

Lees meer over: Lady Power Fat Burner

Lady Power Fat burner is een zeer complete formule die je lichaam op de juiste manier helpt in de strijd tegen ongewenst lichaamsvet.De fat burner bevat een mix van natuurlijke ingrediënten en is onvergelijkbaar met andere.De lady Power Fat Burner is met voorsprong de sterkste fat burner. De krachtigste samenstelling van hoogwaardige ingrediënten in de beste verhoudingen

Lees meer over: L-Carnitine 

Als je snel wilt afvallen is een goede stofwisseling noodzakelijk. Carnitine speelt een heel belangrijke rol in de spijsvertering. Vet kan pas worden verbrand als het in aanraking komt met Carnitine. Als je dus een tekort hebt aan Carnitine dan wordt vet niet verbrand en wordt je te dik. Ook als je ouder wordt maakt het lichaam minder Carnitine aan. Verder is het zo dat elk lichaam anders is en de een meer en de ander minder L-Carnitine aanmaakt. Als je snel wilt afvallen is het dan ook verstandig om extra L-Carnitine te nemen.

Lees 11379 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner