fbpx

Voeding waar vrouwen blijer van worden

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Onze leven is een achtbaan van emoties, niet waar? Sommige dagen voel je je prima, andere dagen zit het tegen. Als je met het verkeerde been uit bed stapt, kunnen het soms de kleine dingen zijn die het doen. Een fijne kop koffie bijvoorbeeld. De hele dag door veranderen je moods en daarom is het handig dat je er soms zelf invloed op kunt uitoefenen door a little help from mother nature.

 

blije koffie

1. Koffie dus

Koffie kan een echt boost geven aan je humeur. Een onderzoek vertelt dat vrouwen die twee tot drie koppen koffie per dag dronken, 15% minder kans hadden op een depressie dan vrouwen die slechts een kop per dag dronken.

blije zalm

2. Zalm

Mijn lievelings is zalm. Ik word er blij van als ik het eet. Maar het blijkt wetenschappelijk te zijn, dat ik er blijer van word, want dit roze visje zit tjokvol omega 3. Gezonde vetten die goed zijn voor je hersenen. Als je twee keer per week zalm eet (liefst bio!) heb je wederom minder kans op depressie. En houd je niet van vis? In chia zaad en spinazie zit ook veel omega 3.

blije chocolade

3. Chocola

DUH! Natuurlijk word je blij van chocolade. Wie niet?! Ook al ben ik geen zoetekauw, een klein stukje donkere chocolade bij de thee is echt wel lekker. Volgens een recent onderzoek voelen mensen die 150 gram pure chocola per dag eten zich meer ontspannen en tevreden dan mensen die dat niet doen. De chemicaliën in chocolade, bessen en thee beïnvloeden je mood op dezelfde manier als bepaalde soorten drugs.

blije greek yoghurt

4. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt bevat heel veel calcium, nog meer dan melk. Calcium helpt de hersenen om een geluksstofje vrij te laten komen. Daarnaast bevat Griekse yoghurt meer eiwitten dan gewone yoghurt en is daarom dus beter voor de lijn!

blije honing

5. Honing
Honing in de thee is niet alleen lekker, maar het geeft je ook nog eens een oppepper. Honing is veel beter dan suiker. Honing bevat namelijk kaempferol en quercetine wat je hersenen gezond houdt en depressie voorkomt. Ook heeft honing minder effect op je bloedsuikerspiegel dan suiker. Grijp dus voortaan naar de honing in plaats van de suiker!

blije tomaat

6. Cherry tomaten
Alle tomaten hebben de antioxidant lycopeen, die de hersenen beschermt en ontstekingen erin bestrijdt. Eet tomaten voor het beste resultaat samen met olijfolie, want door olijfolie wordt lycopeen beter opgenomen

Lees 2284 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner