banner copy

Denise Kielholtz over haar sport, training en voeding

Denise Kielholtz is misschien wel een van Nederlands meest bekende en succesvolle vrouwelijke kickboksers op dit momenten. Denise heeft een record van 52 winst partijen , 3 verlies, waaronder 5 wereld titels en is de huidige bellator wereld kampioene) ze heeft ook nog 1 Europese titel en heeft 2 keer het enfusion reality toernooi gewonnen . Wij hadden een exclusief interview met Denise Kielholtz  over haar sport, training en voeding.

Vraag 1: Wie ben je ? Waar en wanneer ben je geboren?

Ik ben Denise kielholtz Gerges, 28 jaar oud en geboren in Amsterdam

Vraag 2: Welke sport doe je?

Ik doe aan kickboksen /MMA

17990306 1487155707995258 5050465917583848133 o 17973710 1484067208304108 2499210742434089993 o

Vraag 3: Kun je een mooie beschrijving schrijven hoe je met deze sport bent begonnen en wat je tot nu toe bereikt hebt en wat je nog wil bereiken.

Ik ben ooit begonnen met judo ,omdat mijn vader mij als 9 jarig meisje op een vechtsport wou zetten, omdat hij vond dat ik aan een vechtsport moest doen. En sinds die dag is mijn liefde voor de vechtsport nooit weg gegaan. Ben met judo begonnen en ben in mijn jeugd Nederlands kampioen geweest, 1 keer 2de van de Nederland en 2 keer 3de van Nederland . Ben op mijn 16de gestart met kickboksen en tot nu heb ik een record van 52 winst partijen , 3 verlies, waaronder 5 wereld titels (de huidige bellator wereld kampioene), 1 Europese titel en 2 keer het Enfusion reality toernooi gewonnen .

Vraag 4:Hoe ziet een week van training eruit voor jou ?

Ik heb 2 trainers , mijn kickboks trainer Mousid Akhamrane en mijn kracht en conditie trainer Michel van Halderen. Ik train 2 keer op een dag, 6 dagen in de week, waar ik de ochtend en avond trainingen combineer met de kracht en kickboks trainingen.

17966548 1484072978303531 2950530807077074580 o 16300235 1406344316076398 8146060387161901665 o

Vraag 5:Hoe belangrijk is krachttraining voor jouw in combinatie met jouw sport?

Super belangrijk! En eigenlijk heeft Michel van Halderen me echt geleerd hoe belangrijk kracht en conditie trainingen Zijn om zo optimaal mogelijk te presteren op een piek moment. Hij zorgt ervoor dat ik zo fit, explosief en zo sterk mogelijk op mijn wedstrijd dag ben.

Vraag 6: Kun je een voorbeeld geven van wat je zo al aan krachtoefeningen doet?

Het ligt er net aan in welke fase ik zit voor mijn wedstrijd , hoe dichter ik bij de wedstrijd ben , hoe korter en explosiever de oefeningen worden. Ik train vooral met lichte gewichten , op explosiviteit en snelheid en alles is doelgericht op mijn wedstrijd en stijl van vechten .

18199347 1505067252870770 503540650615732204 n 17903770 1484073164970179 1135927740064035135 n 

Vraag 7: Hoe belangrijk is de juiste voeding voor jouw in combinatie met jouw sport?

Ik moet een bepaald gewicht halen en voorheen deed ik dit op een hele onjuiste manier, door gewoon alles op het laatste moment er proberen af te halen. Nu ik wat ouder ben en met de juiste mensen om me heen die mij hierin begeleiden , weet ik dat de juiste voeding op het juiste moment gecombineerd met de juiste training, mijn lichaam optimaal kan presenteren op de dag van de wedstrijd.

Vraag 8: Hoe ziet jouw voeding eruit als je aan het trainen bent en hou je rekening met innamen van eiwitten, vetten en koolhydraten? En wat is je lievelingsgerecht?

Ik eet vooral veel kip en vis gecombineerd met groentes, koolhydraten laat ik vooral achter wegen. Het zijn de eiwitten en verzadigde vetten die me kracht geven. Mijn lievelingsgerecht blijft toch het gerecht van mijn moeder en dat zijn wok groentes met kipfilet, ze maakt dit gerecht zo lekker dat je vergeet dat je aan het diëten bent.

maxresdefault 20160623053843 1DX 9725

Vraag 9: Hoe belangrijk is het gebruik van supplementen in combinatie met jouw sport?

Eerlijk gezegd heb ik nooit aan shakes of supplementen gedaan, totdat mijn man hesdy Gerges , me erop aan wees dat ik met deze zware trainingen het echt nodig heb en me beter ga voelen met herstellende producten. En sindsdien, neem ik altijd na de trainingen eiwit shakes , en slik ik vitamines en sinds kort hebben we een healthy for less geopend in Amsterdam waar ik nu elke dag een sapje haal van wortels, gember en komkommer , wat me een extra energie boost geeft.

Vraag 10: Wat zou jij jonge vechtsporters nog voor advies willen meegeven over training, voeding en supplementen?

Luister vooral naar je lichaam, een extra rust dag is zo erg nog niet.

maxresdefaul 2t

Vraag 11: Naar welke muziek luister je tijdens je training? ( kun je er minimaal 3 noemen)?

Mijn favoriete muziek zijn vaak nummers van Rihanna of house. Maar zodra ik een wedstrijd heb is het enige nummer wat ik in me hoofd heb, de wedstrijd bel, dat we eindelijk mogen knokken!