fbpx

Joey Smits over zijn sport, training en voeding

Beoordeel dit item
(0 stemmen)

Joey Smits is waarschijnlijk een van de weinigen in Nederland die een wereldtitel heeft behaald in het Muay Thai en ook nog regelmatig partijen vecht in Thailand. Ook zijn gym “team Smits” is zeker geen onbekende in Nederland. Wij hadden een exclusief interview met Joey Smits over zijn sport, training en voeding.

Vraag 1: Wie ben je ? Waar en wanneer ben je geboren?

Ik ben Joey Smits, ben geboren en getogen in Tilburg op 30 juni 1985

Vraag 2: Welke sport doe je?

Op jonge leeftijd ben ik begonnen met judo waarin ik 23 jaar actief ben geweest. In 2002 heb ik hier mijn zwarte band behaald. Verder ben ik op jonge leeftijd ook begonnen met thaiboksen (muay thai). Verder heb ik ook nog MMA gedaan

17264829 1464952766899406 694786326482704287 n 26814667 1784131444981535 8395679939115790385 n

Vraag 3: Kun je een mooie beschrijving schrijven hoe je met deze sport bent begonnen en wat je tot nu toe bereikt hebt en wat je nog wil bereiken.

Ik zag als klein mannetje K1 op tv, peter Aerts, hij won de K1. Dit was geloof ik in 1995, als ik me niet vergis. Toen dacht ik; jaaa dit wil ik ook! Ik ben kort daarna met mijn moeder gaan zoeken waar ik dit kon doen, dat was bij sportschool van de Polder in Tilburg, deze school bestaat inmiddels al een jaar of 10 niet meer. Na mijn eerste stappen daar gezet te hebben, jaren getraind en wedstrijden gedraaid te hebben, zag ik in 2002 Albert Kraus de K1 max winnen. Die ben ik blijven volgen. Voor mij een grote held toendertijd (nu ook nog steeds hoor). Na jaren lang trainen en wedstrijden doen ben ik begonnen met lesgeven bij sportinstituut Ooms in Tilburg. Vanaf 2007 tot 2012. In die periode ben ik ook in Oss terecht gekomen om te trainen bij Albert Kraus, die nu meer dan alleen een held is en ook een goede vriend waar ik nog steeds tegenop kijk

Ik ben me in deze periode ook verder gaan verdiepen in het muay thai. In 2012 ben ik mijn eigen school begonnen Team Smits waar we inmiddels al heel wat talentjes hebben rondlopen. Zelf ben ik natuurlijk ook nog steeds actief in de vechtsportwereld. Inmiddels ben ik 32 akl vechter en train ik zelf bij Ali Gunyar in Eindhoven en heb ik al heel wat wedstrijden achter de rug in binnen- en buitenland. Zo heb ik gevochten in o.a. Thailand, Turkije, Engeland, Spanje, Italie, Duitsland enz. enz. Ook heb ik een aantal titels gehaald o.a. Nederlands kampioen mauy thai, Nederlands kampioen full muay thai runner up op het wk muay thai en wereldkampioen muay thai. Ik heb natuurlijk met mijn team ook een hele hoop titels behaald. Wat ik verder nog wil bereiken; zelf wil ik nog een aantal partijen mee pakken. Ik stop pas als ik echt helemaal klaar ben en voor mijn gevoel ben ik dat nog niet, maar mijn hoofddoel is mijn vechters, jeugd en senioren de top te laten bereiken. Ik steek heel veel tijd en energie in mijn vechters. Zo zijn wij wekelijks te vinden op verschillende gala’s in binnen- en buitenland. In maart verwachten wij ons eerste zoontje en tja wat is er nou mooier dan dat straks mijn zoontje in mijn voetsporen treedt?

Vraag 4: Hoe ziet een week van training eruit voor jou?

Als ik in een voorbereiding zit voor een partij, train ik 6 dagen per week, waarvan op ma, wo, vr, za 2 x per dag en op de di en do zelfs 3 x per dag.

20842203 1625990694128945 1776886315270753275 n 17353545 1464063196988363 2045052228784901310 n

Vraag 5:Hoe belangrijk is krachttraining voor jouw in combinatie met jouw sport?

Ik vind krachttraining heel belangrijk. Dit doe ik daarom ook dagelijks.

Vraag 6:Kun je een voorbeeld geven van wat je zo al aan krachtoefeningen doet?

Ik heb een heel gevarieerd schema. Mijn geheime oefeningen ga ik natuurlijk niet zomaar bloot leggen, maar wil je er meer over weten? Kom een keer langs bij me op de sportschool zou ik zeggen.

17362538 1464063180321698 7716998945380243374 n  13319768 1178213565573329 6305598037056914400 n
Vraag 7:Hoe belangrijk is de juiste voeding voor jouw in combinatie met jouw sport?

Als ik heel eerlijk ben eet en drink ik alles gewoon. Alleen als ik in een voorbereiding zit, let ik wel op mijn eten om mijn gewicht te halen natuurlijk.

Vraag 8: Hoe ziet jouw voeding eruit als je aan het trainen bent en hou je rekening met innamen van eiwitten, vetten en koolhydraten? En wat is je
lievelingsgerecht?

Ik eet in mijn voorbereiding best wel gezond. Gelukkig hoef ik dit zelf allemaal niet klaar te maken maar doet mijn vriendin dit gelukkig voor me. Ik probeer dan zo weinig mogelijk vetten en suikers te eten en drinken. Eiwitten pak ik na de training voor mijn herstel.

18556824 1535849836476365 7659839229888577101 o 17362355 1464898666904816 7243735910761158906 n

Vraag 9: Hoe belangrijk is het gebruik van supplementen in combinatie met jouw sport?

Dit is heel belangrijk, omdat je fysiek aan het trainen bent. Dag in dag uit heeft je lichaam voldoende supplementen nodig voor je herstel. Denk zo even aan whey eiwitshakes en BCAA

Vraag 10: Wat zou jij jonge vechtsporters nog voor advies willen meegeven over training, voeding en supplementen?

Wat ik ze wil mee geven is het allerbelangrijkste. Heb altijd respect voor je trainers en je medesporters. Probeer altijd het onderste uit de kan te halen. Lukt een keer iets niet, geef dan niet op maar blijf juist doorgaan. Elke kampioen was ooit een beginner, net als velen van jullie die dit nu lezen. Als je iets wil bereiken, dan moet je er ook voor gaan. Dit geldt niet alleen in het vechtsportwereldje, maar ook in het dagelijks leven en op school. Natuurlijk, zorg dat je je school afmaakt en een diploma opzak hebt.
Mocht je dit nu lezen en interesse hebben om zelf ook te gaan trainen, wij (team Smits) zijn open van maandag t/m zaterdag en geven les op elk niveau. Van beginner tot ervaren wedstrijdvechter, vanaf 4 jaar. Ook doen wij personal training en nog veel meer. Voor meer info kan je een kijkje nemen op onze site www.teamsmits.nl of op onze facebook pagina of insta.

17362930 1462337527160930 3136726885783986962 n 26814793 1784114428316570 3360858705083945205 n

Vraag 11: Naar welke muziek luister je tijdens je training? ( kun je er minimaal 3 noemen.

Tijdens de training hebben we altijd verschillende muziek opstaan. Voor ieder wat wils. Dit is de ene keer een hardstyle mix de andere keer weer een motivation mix. Bij ons op de sportschool wordt van alles gedraaid eigenlijk.

27072906 1784118401649506 8137530945376409098 n 1507609 10152734748150819 5710067544287645013 n

Lees 1475 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner