fbpx

Nordin van Roosmalen over zijn sport, training en voeding

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Nordin van Roosmalen is het top talent van team Beekwilder Noudri en zijn bijnaam is “the Viking” en die naam past goed bij hem want Nordin is een echte strijder van begin tot het einde en behaald op dit moment de ene naar de ander overwinning . wij hadden een exclusief interview met deze Viking over zijn sport training en voeding.

Vraag 1: Wie ben je ? Waar en wanneer ben je geboren?

Ik ben Nordin van roosmalen 20 jaar oud woon in Rosmalen ben geboren op 09 maart 1997 in Den Bosch.

Vraag 2: Welke sport doe je?

Kickboxen.

image6 21617874 1543421295709223 6871672155714722892 n

Vraag 3: Kun je een mooie beschrijving schrijven hoe je met deze sport bent begonnen en wat je tot nu toe bereikt hebt en wat je nog wil bereiken.

Ik ben begonnen toen in 6 jaar oud was op een speelse manier. Ik was altijd een jongentje met een kort londje en ik heb ook voetbal gedaan tot mijn 13e en daarna heb ik besloten om mijzelf vol op kickboks te gaan richten. Ik ben wel een jongen die altijd fanatiek was en nog steeds en doelen in het leven heb. Ik ben - 1 x Nederlands kampioen geworden in de jeugd -1 x wereld kampioen geworden in de A. Dat was in Italie en 1 x Zuid Amerikaans kampioen in Suriname. Ik wil nog bereiken; 17 februari de wereld titel van Enfusion tegen Laarkoubi en gewoon de mensen laten zien waarom ik ook bij de top hoor. En gewoon nummer 1 worden!

Vraag 4: Hoe ziet een week van training eruit voor jou ?

Maandag : in de morgen cardio en in de avond sparen bij Siam gym.
Dinsdag : in de morgen pads training bij Erol Paris - avond 12 km lopen.
Woensdag : in de morgen cardio - avond kickboksen bij team Beekwilder/ Noudri.
Donderdag : morgen circuit training - avond padsen bij team Beekwilder/ Noudri.
Vrijdag: morgen cardio of kracht training - avond bokszak training. Zaterdag : rust.
Zondag : bokszak training en padsen in de morgen.
Dit is ongeveer mijn trainingsweek. Af en toe verschuift er wel wat. Ik pak ook mijn rust er tussendoor, dus kan goed dat ik 3 weken achter

elkaar train en dan 1 week 2 dagen rust pak. Of 1 avond in de week rust pak, maar dat is allemaal te volgen op instagram: teamnordinvanroosmalen

23632774 1494442320611635 6330954170900419400 o 23592382 1494441863945014 2744512458356116604 o

Vraag 5: Hoe belangrijk is krachttraining voor jouw in combinatie met jouw sport

Ik pak niet echt kracht training. Ik heb al veel kracht. Ik pak meestal heel veel setjes achter elkaar. Als ik het doe dan met lichtgewicht en dan explosieve uitstoten. De zwaarste krachttraining is de cercuit training die ik 1 á 2

keer in de week doe. Zijn allemaal oefeningen met hooguit 10 kilo of eigen lichaamsgewicht. Dan doe ik 11 onderdelen van 1 minuut achterelkaar 50 seconden werken 10 seconden rust om naar het volgende onderdeel te gaan. En als je met alle 11 klaar bent krijgt je 1 minuut rust. Als je geluk hebt 1 minuut en 30 seconden, en dat doen we opbouwend. Beginnen met 3 rondjes tot de 6 a 7 rondes.

Vraag 6: Kun je een voorbeeld geven van wat je zo al aan krachtoefeningen doet?

Zoals ik in vraag 5 uitgelegd heb, de cercuit training pak ik alles. Buik, armen, rug en benen. Als ik nog krachttraining ga doen pak ik meestal borst en rug of bennen en bicep en tricep veel herhalingen met licht gewicht.

15220159 924662340997477 5339518962679416994 n 15203158 924662284330816 3530212554471912961 n

Vraag 7: Hoe belangrijk is de juiste voeding voor jouw in combinatie met jouw sport?

Mijn voeding is heel belangrijk, vooral voor de wedstrijden met mijn trainingsweken, want als dat niet goed was had ik mijn lichaam al lang gesloopt! Alleen na mijn wedstrijd ik ben een jongen die van eten houdt, dus na mijn wedstrijd geniet ik wel ja. Dan ga ik wel bijna elke dag uit eten en ik hou ook wel van een drankje erbij dus ja. Dat moet ook kunnen vind ik, je moet ook relax tijd hebben. Je kan niet heel het jaar je lichaam onder spanning zetten.

Vraag 8: Hoe ziet jouw voeding eruit als je aan het trainen bent en hou je rekening met innamen van eiwitten, vetten en koolhydraten? En wat is je lievelingsgerecht?

Ik pak mijn eiwitten in mijn voeding en met shakes. Ik pak 2 keer per dag een shake met ammino. Voor de rest veel water drinken en ik eet gewoon 7 keer per dag 4 keer normaal en 3 keer warm en ik kan wel zeggen kleine beetjes, maar als ik begin krijg ik het echt niet op.

Vraag 9: Hoe belangrijk is het gebruik van supplementen in combinatie met jouw sport?

Heel belangrijk. Vooral als je 2 keer per dag traint en je wil dat je lichaam optimaal presteert, moet je hem ook de voedingstoffen geven die die moet hebben. Dus veel eiwitten en ammino voor spierherstel. Ik pak ook 5 weken voor mijn wedstrijd een vitamine kuur met extra magnesium, is voor kramp en spier herstel .

23799920 1496390097083524 1950878305844039210 o 23736180 1496391653750035 5727791178089374925 o

Vraag 10: Wat zou jij jonge vechtsporters nog voor advies willen meegeven over training, voeding en supplementen.

Dat niks onmogelijk is en als je een doel hebt, dat je die achterna moet gaan! En vooral plezier in het leven hebben.

Vraag 11: Naar welke muziek luister je tijdens je training? ( kun je er minimaal 3 noemen.

Abu mijn eigen rapper
Woenzelaar met pietju bell

Josylvio
Mixtape van club fix

image4 image3

Lees 2483 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner