fbpx

Marieke Post over haar sport, training en voeding

Beoordeel dit item
(1 Stem)

10991239 877632815620024 3657881612763834972 n 10171116 877632578953381 4910424747448418835 n

Wie ben je ?

Ik ben Marieke Post, ik ben in het dagelijkse leven werkzaam als Fysio, Sport en Manuele therapeut bij de Koninklijke Marine

Welke sport doe je?

Ik beoefen de sport kickboksen, hardlopen en sport specifieke training krachttraining.

Kun je een mooie beschrijving geven hoe je met deze sport bent begonnen en wat je tot nu toe bereikt hebt en wat je nog wil bereiken.?

Ik ben 10 jaar geleden begonnen met deze sport om mijn zelfvertrouwen te vergroten. Na 2 jaar getraind te hebben, ben ik voor het eerst de ring in gegaan. Ik ben in 4 jaar naar de hoogste klasse ( A-klasse) gegaan.Mijn doel is om de sport met passie te blijven doen en mezelf continu te blijven verbeteren.

Hoe ziet een week van training eruit voor jou ?

Voor mijn ontbijt loop ik ongeveer 5 km hard. Verder training ik 2 keer per week intensief qua kickboksen of hit-training, de rest doe ik techniek of padstraining. De rust en periodisering naar aanloop van wedstrijden zijn belangrijk om overtraining te voorkomen.

Hoe belangrijk is krachtraining voor jouw in combinatie met jouw sport ?

Naast het kickboksen, hou ik me ook bezig met specifieke krachttraining, waarbij de bewegingen gerelateerd zijn aan het kickboksen. Krachttraining is dus een belangrijk aspect naast de gewone trainingen kickboksen.

Kun je een voorbeeld geven van wat je zo al aan krachtoefeningen doet?

De bewegingen die veel in het kickboksen worden gebruikt zijn van het onderlichaam de heupbuiging en van het bovenlichaam de duw en trekbewegingen.De oefeningen die daarbij passen zijn bijvoorbeeld:Deathlift, kettlebelswing,Dumbell rowing, lat pull, dumbell press.

Ik train het liefste met losse gewichten, omdat je daar ook meer je coördinatie mee traint. Ook zijn core oefeningen een belangrijk aspect hierbij. Ik doe dit 1 a 2 keer per week.

Hoe belangrijk is de juiste voeding voor jouw in combinatie met jouw sport ?

Voeding is voor mij heel belangrijk. Zonder goede voeding gaan je prestaties achteruit!

Hoe ziet jouw voeding eruit als je aan het trainen bent en hou je rekening met innamen van eiwitten, vetten en koolhydraten ?

Mijn voeding is aangepast op mijn trainingen en aanloop naar de wedstrijd. De eerste maand moet ik al gaan minderen in mijn koolhydraten inname en de laatste 2 maanden zit ik hoog in mijn eiwitten opname. Ik eet de laatste 2 maanden volgens een schema dat een voedingsdeskundige voor mij aanpast. Ik eet alleen maar "clean" voedsel. Hierdoor voel ik mij goed en fit en merk ik dat mijn prestaties beter worden. Wat ook hierbij hoort dat ik elke dag minimaal 3 liter water moet drinken.

Hoe belangrijk is het gebruik van supplementen in combinatie met jouw sport ?

Ik merk dat als ik mijn supplementen op de juiste manier inneem ik nog beter presteer. Ik gebruik tijdens de trainingen amino's, na de training whey eiwitten en 2 x per dag een hoge dosering visolie.

Wat zou jij jonge vechtsporters nog voor advies willen meegeven over trainging, voeding en supplementen ?

Naast je eigen inzet bij de trainingen is je voeding ontzettend belangrijk. Je prestaties kunnen enorm verbeteren hierdoor. De juiste voeding is essentieel bij sporten en zorgen ervoor dat je fit en lekker voelt.
Ook de juiste trainingsintensiteit en opbouw zorgen voor verbetering van de prestaties. Een goede trainer kan je hierin begeleiden

Naar welke muziek luister je tijdens je training?

Ik luister vooral naar angerfist (mix) hardcore
Dominator ( carnival of doom)
Skunk anensie

10896156 877632288953410 5983366221236472893 o 10847244 877632212286751 63376356779232714 o

 10386745 877631885620117 1874911864542513390 n 10387464 877632012286771 1248113242509432145 n

10869777 877632418953397 6463921369713263695 o 10959487 877631938953445 2060906063498940350 n

Lees 6976 keer

Gerelateerde items (op tag)

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner