fbpx

Soraya Haurissa over haar sport, training en voeding

Beoordeel dit item
(1 Stem)

10928867 1535872220006499 1866669965953179855 n 10847562 1535872773339777 6198549297399150652 o

 Wie ben je ?

Mijn naam is Soraya Haurissa, geboren op 13 april 1990 en opgegroeid in Den Bosch.

Welke sport doe je?

Ik doe kickboks/muythai

Kun je een mooie beschrijving geven hoe je met deze sport bent begonnen en wat je tot nu toe bereikt hebt en wat je nog wil bereiken.?

Ik ben begonnen als tiener rond mijn 16e, via jongerenwerkers die mij daar wel een type voor vonden. Paar vrienden deden de sport maar had nooit een idee ervan dus ben toen een keer mee gaan kijken. Van kijken kwam al snel een proefles en was meteen verkocht, inderdaad echt iets voor mij! Heb me meteen ingeschreven en ben begonnen met lessen te volgen. Deed destijds ook fanatiek tennis op landelijk niveau en was goed op weg.. maar op een gegeven moment kon ik het niet meer goed combineren met kickboksen en moest ik keuzes maken. Ik heb toen een belangrijke keuze moeten maken en heb uiteindelijk voor kickboksen gekozen omdat ik daar het meeste plezier in had. Dat is uiteindelijk het belangrijkste, dat je plezier blijft hebben in wat je doet in welke sport dan ook!

Tot nu toe heb ik al meer bereikt dan ik ooit had verwacht. Toen ik aan de sport begon had ik een droom en dat is een keer in de ring staan en een echte wedstrijd te vechten. Om te voelen hoe dat zou zijn. Inmiddels ben ik professioneel A klasse vechter met een Nederlandse titel op zak. Ik ben de sport blijven doen omdat ik er al mijn energie in kwijt kan en het nog steeds super leuk vind om te doen. Natuurlijk zou ik nog wel een wereld titel willen behalen wie zou dat niet willen? Ja, toch!

Verder zijn er geen specifieke doelen die ik nog wil bereiken. Ik zie wel wat erop mijn pad komt!

Hoe ziet een week van training eruit voor jou ?

Maandag t/m zaterdag waarvan 3 dagen 2x per dag. muv. Voorbereding van een partij dan zondag ochtend ook. Pads, technieken en sparren onder leiding van mijn trainers Oussama &Hicham el-Gaoui. Hardlopen en intervallen onder leiding van Reggae Coutinho. Kracht en conditie onder leiding van Florian Hoogendoorn.

Hoe belangrijk is krachtraining voor jouw in combinatie met jouw sport ?

Krachttraining is belangrijk in onze sport. Je word er lichamelijk sterker door zodat je harder stoot en trapt ook kun je meer incasseren. (Bijv buikspieren als je die niet hebt kun je waarschijnlijk minder hebben op je buik.)

Kun je een voorbeeld geven van wat je zo al aan krachtoefeningen doet?

Ik heb geen speciale schema. We werken met een pt (personal trainer) Florian Hoogendoorn. 2x in de week doen wij met hem zowel kracht als conditie training in vorm van crossfit! De oefeningen die we van hem krijgen zijn elke x wat anders en zeer gevarieerd.

Hoe belangrijk is de juiste voeding voor jouw in combinatie met jouw sport ?

Voeding is heel belangrijk je haalt daar veel energie uit het is dus belangrijk dat je zo gezond en vers mogelijk eet.

Hoe ziet jouw voeding eruit als je aan het trainen bent en hou je rekening met innamen van eiwitten, vetten en koolhydraten ?

Ik hou niet alles exact bij maar probeer zo gezond en vers mogelijk te eten. Geen fastfood enz!

Hoe belangrijk is het gebruik van supplementen in combinatie met jouw sport ?

Persoonlijk vind ik dat als je gezond genoeg eet en zorgt dat je genoeg vitamines binnen krijgt je geen supplementen nodig hebt.

Wat zou jij jonge vechtsporters nog voor advies willen meegeven over trainging, voeding en supplementen ?

Belangrijkste, geloof in jezelf!

Naar welke muziek luister je tijdens je training?

House, hiphop, rap en soms zelfs hardstyle. Maar meestal draaien we mixtapes op trainingen.

Sponsor van Soraya Haurissa

Nikko Sport te Eindhoven https://www.nikko.nl/

1378553 1535852563341798 8959910148171690376 n 10911518 1535872186673169 5151795529276266518 o

Lees 4808 keer

Gerelateerde items (op tag)

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner