fbpx

Priya Mohunlol over haar sport, training en voeding

Beoordeel dit item
(1 Stem)

IMG 2718 1974324 384659135040163 2391210684215196026 o

Wie ben je ?

Ik ben een jonge dame van 25 jaartjes jong. Geboren in Nederland, opgegroeid in Suriname en momenteel woonachtig in België voor de studie. Student Psychologie aan de Universiteit van Gent…. Genaamd Priya Mohunlol

Welke sport doe je?

Ik doe aan Kickboksen

Kun je een mooie beschrijving geven hoe je met deze sport bent begonnen en wat je tot nu toe bereikt hebt en wat je nog wil bereiken.?

Hoe ik met deze sport begonnen ben…. Dat gebeurde heel toevallig. Ik heb 15 jaren op paardrijden gezeten en was daar club kampioen in mijn klasse. Maar helaas hield de club waar ik toen paard reed op met bestaan.
Na maanden thuis zitten hield ik het niet meer vol en heb toen geprobeerd bij een paar andere clubs te gaan paardrijden, maar helaas beviel dat mij niet. Toen ging ik eens voor het eerst naar een kickboks gala met een vriendin van mij en was dus met een love at first sight met de sport. Na heel veel moeite heb ik mijn moeder kunnen overhalen om mij dus te laten kickboksen…. En daar is het toen begonnen in mei 2009.


In mijn ogen heb ik tot nu toe heel weinig bereikt als ik om mij heen kijk naar andere dames in de sport, dit ook meer omdat ik toen in Suriname de enige dame was die toen wedstrijden deed en dus veel moeite had om een tegenstander te vinden. Ik moest steeds in het buitenland gaan zoeken naar een tegenstander. Wat heel dichtbij lag en dus ook relatief goedkoop was, was dus het Caribisch gebied. Niemand wilde toen investeren om een tegenstander te laten halen. Ik moest dus mijn onkosten zelf dekken als ik een partij wilde vechten. Tot ik uiteindelijk een sponsor kreeg die toen volledig achter mij stond. Maar dan een ander probleem dat er heel weinig dames zijn in het Caribisch gebied die aan competitie doen. Sinds kort woon ik in België, dus nu is het eindelijk mijn kans om te groeien en bloeien.
Wat ik nog wil bereiken… Nou ik ben iemand die heel veel moeite heeft met opgeven en dus altijd voor het uiterste ga. En dat is zeker ook zo binnen mijn sport. Mijn streven is dus de top halen en het belangrijkste…. daar blijven!

Hoe ziet een week van training eruit voor jou ?

Een week training begint voor mij op de maandag. Ik train 6 dagen in de week. Zondag is mijn rust dag.
Maandag - woensdag - donderdag en vrijdag is het kickboksen. Dinsdag focus ik volledig op conditie en op de zaterdag is het krachttraining. In de ochtend ga ik ook lopen, maar dat pas ik aan aan mijn studie schema.

Hoe belangrijk is krachtraining voor jouw in combinatie met jouw sport ?

Krachttraining is natuurlijk een heel belangrijk element. Als je fysiek sterker bent, is de kans op blessures veel kleiner.
En zo bouw je ook kracht op om harder te stoten en trappen.

Kun je een voorbeeld geven van wat je zo al aan krachtoefeningen doet?

Op mijn fitness dag doe ik meestal een beetje all round.
Mijn favoriete oefeningen zijn Deadliften en Squatten, die doe ik zeker.
Daarnaast nog wat oefeningen voor mijn rug, schouders en armen.

Hoe belangrijk is de juiste voeding voor jouw in combinatie met jouw sport ?

Voor een sporter is de voeding het meest belangrijke. Je voeding zorgt namelijk voor de brandstoffen om de training vol te houden.

Hoe ziet jouw voeding eruit als je aan het trainen bent en hou je rekening met innamen van eiwitten, vetten en koolhydraten ?

Als ik aan het trainen ben probeer ik het zoveel mogelijk te houden op 5-6 kleine maaltijden per dag, precies om de 2 uren.
Ik begin het liefst dan met een Green Juice, dat is een shake met spinazie, appel, komkommer, lemon water, wheat grass, chia zaden en wat honing erin.
Als snack wat fruit met 2 eieren.
Als lunch kip of vis met liefst broccoli of spruitjes met klein beetje cous cous of een gepofte aardappel (als ik zwaar moet aftrainen laat ik cous cous of aardappel weg).
Als pre-workout meal wat magere verse kaas met Muesli en chia zaden en honing.
Na de training pak ik direct een eiwitten shake (Whey Protein)
En als laatste maaltijd veel groenten met kip of vis.
Ik hou zeer zeker rekening met inname van eiwitten, vetten en koolhydraten.
Het meest consumeer ik eiwitten, minder koolhydraten en zo min mogelijk vetten ( de vetten probeer ik uit de juiste bronnen te halen, zoals noten en advocaat).
Ik eet dan maandag tm zaterdag clean en zondag een cheat dag. Een cheat dag is zeker nodig, dit omdat het lichaam toch nog bepaalde stoffen nodig heeft om de stofwisseling omhoog te brengen.

Hoe belangrijk is het gebruik van supplementen in combinatie met jouw sport ?

Wat betreft supplementen vind ik alleen een Whey Proteine en een goed gedoceerde multi vitamine, Wheat grass en Chia zaden noodzakelijk.
De Whey Proteine dient dan als spier herstel direct na de training. Maar voor de rest geloof ik niet heel veel in allerlei supplementen.
Ik geloof meer in de juiste voeding en net enkele supplementen on the side.

Wat zou jij jonge vechtsporters nog voor advies willen meegeven over trainging, voeding en supplementen ?

Als advies zou ik zeggen: probeer zo veel mogelijk uit je voeding te halen en grijp niet 1-2-3 naar allerlei supplementen, want de meeste zijn gewoon marketing stunts. Wil je toch graag supplementen gebruiken, ga dan heel goed na van welke bron het afkomstig is en of deze niet schadelijk zijn voor je organen. En uiteindelijk ben JIJ de gene die het harde werk moet doen, die supplementen gaan het niet voor je doen.
Qua training zou ik zeggen… Luister naar je lichaam en kijk wat voor jou werkt, want niet omdat iets voor mij werkt, wil zeggen dat het voor jou zou moeten werken, een ieder zit anders in elkaar. En hoe hard of moeilijk het ook is… Never give up!!

Naar welke muziek luister je tijdens je training?

Als ik train luister is standaard naar rap muziek.
Roy Jones Jr - Can’t be touched die is non stop op repeat.
Af en toe naar Rick Ross - Im a Boss en ook van Rick Ross - No Games

543818 587004628011076 2095838276 n  10855053 864835270228009 7328151164683490736 o

Lees 6920 keer

Gerelateerde items (op tag)

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner