fbpx

Gezonde snack met avocado, chocolade en pinda's

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Inmiddels 105 dagen verder en 15 kg kwijt.  Nee geen dieet, maar met gezond eten en meer bewegen.
Vreemd, nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou gaan vinden. Heb een baan waarbij ik 4 tot 8 uur per dag achter een scherm zit en dacht dat ik te moe was voor sporten in de avonduren. Had nooit zin om te experimenteren in de keuken met voeding. Nam makkelijke of kant en klare dingen mee van de winkel. Want uitgebreid koken, 'daar had ik het te druk voor'.
At 's morgens voor 4 personen, in de middag ook weer, en in de avonduren kwam ik uitgehongerd thuis alsof ik dagen niet had gegeten om vervolgens weer een veel te volle bord avondeten weg te werken. Ook tussendoor traktaties van jarige collega's. Soms wel twee jarigen zelfs!

Lijnen? Minder eten? Nee joh, dan val ik flauw van de honger!! Ik drink toch genoeg water op een dag dus komt goed. En gewoon tevreden zijn met jezelf en dat uitstralen......Wat een flauwekul allemaal!! Ik was helemaal niet blij en tevreden. Gelukkig, na jarenlang crashen en jojo'en kwam op een dag toch de interesse om eens te kijken wat eten nou echt met je lichaam doet. En in plaats van te kijken wat je allemaal NIET mag eten, begon ik het leuk te vinden om te onderzoeken welk voedsel nou waarvoor bedoeld is. Dat was leuk. Zo ben ik voor het eerst pure chocolade gaan proeven. Dacht altijd dat dat niet te eten zou zijn. En avocado. Nooit eerder gehad!! Het negatieve van lijnen verdween en het positieve van proeven en proberen werd interessanter.  Vroeger at ik per maaltijd (te) veel, en de uren van de ene tot de andere maaltijd was afzien. Niet gek met de schommelingen, die ik veroorzaakte, in mijn suikerspiegel. Nu eet ik vaker en heb tot de volgende eetmoment geen honger meer. Ook is naar bed gaan met een hongergevoel, echt verleden tijd. Vreemd. Een verzadigd gevoel die ik jarenlang heb willen hebben door 'te veel' te eten, heb ik nu juist door goed en gezond eten. 

Waar mensen in mijn omgeving een gebakje aten, of chips, ben ik voor dat soort momenten op zoek gegaan naar wat ik dan kan eten. Eerst dacht ik van anderen die dat deden; komt ze weer hoor, weer eentje die apart wil doen/zijn. Eerst ga je onopvallend mogelijk te werk. Dan hoef je geen uitleg te geven waarom je dat doet. Maar hoe beter het met me ging, hoe meer ik ervoor durfde op te komen. Mijn snacks maakte ik niet meer voor alleen mijzelf, maar voor meer personen. Mensen begonnen het te proeven en de vraag of ik dat vaker wil maken, is natuurlijk om trots op te zijn.
Zo heb ik vandaag een mini beloning, snack, no guilty gevoel hapje gemaakt. En weer, hij was niet alleen voor mijzelf. Dus reden genoeg om ook met jullie te delen;

Mijn gezonde snack met avocado, chocolade en pinda's

300 gram ongezouten pinda's fijnstampen of blenden. Daar 75 ml melk bij doen en 3 eetlepels honing. Goed mengen en in een schaal platdrukken als taartbodem. Ik laat er ook wat grote stukken pinda's in achter. Vind ik zelf lekkerder. Dan 250 gram pure chocolade smelten en over de bodem heen smeren. Dit kan dan in de koelkast.
Vlak voordat het eten, kan je de avocado erop. Geprakt of in schijfjes. Geheel naar eigen wens. Net voor het serveren ook wat kokos snippers of een pinda of een stukje chocolade en je zoete honger kan gestild worden...........

Afiyet olsun / Smakelijk eten.

Lees 1355 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner