fbpx

Ben jij bezig met het trainen voor meer kracht en spiermassa en heb je er genoeg van dat je dag in dag uit aan het trainen bent, maar geen resultaten meer boekt. Lees dan is dit artikel want waarschijnlijk die je een van deze drie basisprincipes fout.

Battle ropes zijn echt een must om te werken aan je conditie en kracht maar zijn ook zeer effectief om af te vallen en vet te verbranden. battle ropes zijn langwerpige touwen van verschillende lengte en met een verschillend gewicht (dikte), maar een touw van 15 meter lang en 4 cm dik is voor de meeste sporters een prima keuze.

Met de battle ropes kun je een echte killer training samenstellen. Doordat je schouders, armen en core langere tijd onder spanning staan bouw je spieren, uithoudingsvermogen, en (mentale) kracht op.
Daarnaast zorgt de battle rope ervoor dat het overtollig lichaamsvet werkelijk wegsmelt als sneeuw voor de zon als je er structureel en effectief gebruik van maakt. Doe een van deze workouts 2-3 keer per week en je zult je vet zien verdwijnen.

De barbell squat en de deadlift zijn geweldige oefeningen die niet in je schema mogen ontbreken maar je kan meer met een barbell en je zou ook meer met een barbell moeten doen, dus als je opzoek bent naar een andere dan de standaard oefening  om meer spiermassa op te bouwen of om meer explosieve kracht te ontwikkelen, probeer dan eens de onderstaande barbell oefeningen. Met deze full body oefeningen ontwikkel je jou explosieve kracht en meer spiermassa en ben je binnen no time  klaar voor elke sportieve uitdaging, dus ik zou zeggen pak een barbell en ga aan het werk !

Snacken doen we allemaal of dat nu op een feestje is of gewoon bij een film of met speciale feestdagen maar een snack hoort er bij, maar welke snack is eigenlijk de beste keuze want als je aan het afvallen bent dan zijn alle heerlijke snacks zoals chipt en nootjes nou niet echt de beste keuze en popcorn bij de film al helemaal niet, maar moet je dan alleen maar groente snacks eten? Nee er zijn genoeg andere alternatieven die verantwoorder zijn dan de standaard alternatieven.

We hebben op deze pagina al heel wat kwark merken besproken en gemerkt dat veel soorten die als gezond aangemerkt waren helemaal niet zo gezond waren door alle ongezonde toevoegingen, maar nu is er toch een nieuwe kwark op de markt gekomen die zo op het eerste gezicht heel gezond lijkt maar is dat ook zo?

Zin in iets zoets? of een no-guilty verwenmomentje?
Ik heb daar zo mijn eigen oplossing voor gevonden. Nu de feestdagen eraan komen, de banketstaven, tiramisu en nog veel meer toetjes verkocht gaan worden. Ik maak mijn eigen dessert. Waar ook veel variatie in mogelijk is.
Meest lekkere vind ik een coupe met stukjes vijg, laag (magere)kwark, nog een laagje met vijgen en pistache noten als topping. Met de feestdagen zijn deze coups ook makkelijk eerder op de dag klaar te maken. Dus ook geen stress als je bezoek hebt. Na het eten haal je ze mooi tevoorschijn.
Voor een extraatje op de dagen dat je minder op de calorietjes hoeft te letten, kan er ook een laagje Bastogne koekkruimels gebruikt worden of granola. (pure)Chocoladevlokken bij de notentopping. Bessen en aardbeien zijn ook altijd ok.
Snoepen zonder schuldgevoel en helemaal zelf samenstellen. Op deze manier je kwark en fruit binnen krijgen en er toch feestelijk uit laten zien. Heerlijk.

Afiyet olsun/ eet smakelijk

Raziye

Een heerlijke verantwoorde keuze voor bij de koffie, high tea, of gewoon als je bezoek hebt. In mijn cultuur wordt het gemaakt als één van de vele hapjes die er gemaakt werden als je bezoek kreeg. Ik ben daar van afgestapt tijden mijn afvalrace. In plaats van 6 hapjes voor als ik bezoek krijg, maak ik 1, hooguit 2 hapjes.  Wat ik ook heb aangepast is dat ik niet meer van ieder hapje, zoveel maak, dat het genoeg is voor bij een straatfeest, maar echt 1 schaal. Op is op. Inmiddels bijna 19 kg afgevallen. En ja ook ik heb af en toe zin in iets extra's. Al bijna 4 maanden ben ik nog steeds bezig met het maken van de (mij) bekende hapjes, maar dan een aangepaste versie. Minder of geen suiker.

Vandaag heb ik de Wortel Cocos balletjes gemaakt. Ook hierbij heb ik de 200 gram suiker van het originele recept geschrapt.

Wat veel jonge kickboksers vergeten is dat het trainen van de benen heel erg belangrijk is om goed te kunnen stoten en jammer genoeg wordt er op veel sportscholen te weinig aandacht besteed aan het trainen van de benen want de jump squat is van veel jonge kickboksers nu niet echt een geliefde oefening, maar bij het stoten gebruik een kickbokser verschillende spieren en combinatie van spieren om een stoot te maken zoals een rechter directe. Standaard stoten zoals een rechter directe, uppercut en hoek zijn bewegingen waarbij een keten van spieren en gewrichten zijn betrokken. De enkel-, knie- en heupgewrichten generen de kracht (“Triple extension”)

Als je in de wintermaanden naar New York of Parijs gaat zie je regelmatig op de hoek van straat een mannetje verse kastanjes staan roosteren. Van de geur alleen al krijg je een geweldige honger, maar de kastanje is niet alleen super lekker maar ook heel erg gezond. ook in Italië, Turkije en China en Japan worden de tamme kastanjes veelvuldig gegeten en als de kastanje nog geen deel uitmaakt van je voeding, wordt het wel eens hoog tijd want ze bevatten heel veel gezonde vitaminen, mineralen en gezonde vetten.

Tapenades zijn erg populair en heerlijk op geroosterde sneetjes brood of een toastje, maar vaak niet zo gezond voor de lijn omdat er in veel tapenades te veel vet zit. In dit heerlijke Turkse recept zitten weinig vetten en heerlijke gezonde kruiden zoals munt. Munt helpt je honger te stillen en de kans op snacken wordt vervolgens een stuk kleiner. Ook de rode peper die in de tapenade zit is erg handig want rode pepers remmen het jojo-effect. In rode peper zit de stof capsaïcine. Deze stof zorgt voor het warme en tintelige gevoel in je mond. Doordat je het warm krijgt, gaat je lichaam meer energie gebruiken. Genoeg reden dus om deze heerlijke tapenade te proberen.

Pagina 10 van 43

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner