fbpx

Brede gespierde schouders, welke man wilt dat nou niet? Toch lukt het de meeste mannen niet om gespierde schouders te krijgen. Er zijn veel manieren om je schouders te trainen, maar het is bijna niet mogelijk om alle schouder spieren met één oefening te trainen dus is het belangrijk dat je voldoende variaties in je fitness schema opneemt om je schouders te trainen, maar de meeste mannen trainen hun schouders te weinig of verkeerd, waardoor het maar niet lukt om mooie gespierde schouders te krijgen. Maar hoe moet het dan wel?

Iedere man die traint in de sportschool heeft wel eens gehoord van de term “leg day”. Op deze dag zouden je benen getraind moeten worden, maar de meeste slaan deze dag het liefst over. En dat is jammer want het trainen van je benen is heel belangrijk. Maar hoe kun je de benen nu het beste trainen?

De meeste mannen in een sportschool trainen hun biceps, triceps, schouders en borstspieren. Een spiergroep die nogal eens wordt vergeten of te weinig wordt getraind is de rug. En dat is jammer en ook niet echt slim, want je rug is een belangrijke spier. Waarschijnlijk zelfs een van de belangrijkste spieren.

Er wordt vaak gedacht dat als een man aan fitness doet hij aan het trainen is om een super gespierde bodybuilder te worden, maar 80% van de mannen heeft helemaal de behoefte niet om een bodybuilder te worden. De meeste willen gewoon een mooi fit lichaam met mooie spieren. Maar hoe moet je nu fitnessen als man, want de meeste trainen nog steeds verkeerd.

Voor veel krachtsporters is de winter een tijd om te bulken om meer spiermassa op te bouwen. Als je gaat bulken is een goed fitness schema heel erg belangrijk. maar hoe kun je nu eigenlijk het beste trainen als je aan het bulken bent om meer spiermassa op te bouwen?

Denk je dat je al sterk genoeg bent als manof vrouw en heb je wel zin in een echte fitness uitdaging? probeer dan is dit 6x6 fitness schema.

Dit fitness schema is simpel met simpele oefeningen zoals een echt fitnes schema moet zijn, maar de uitvoering is echt pittig en zeker niet simpel ,maar daar krijg je dan ook flink wat spiermassa en kracht voor terug.

Je traint keihard, maar je vooruitgang is de laatste tijd ver te zoeken. Altijd hetzelfde doen op de training is op een bepaald moment niet meer voldoende. Als beginner kom je daar mee weg maar voor gevorderde sporters is het niet ideaal. Iedereen bereikt op een gegeven moment het punt waarbij vooruitgang erg langzaam gaat. Als je dit ook bij je zelf merkt dan heb je een trainings plateau bereikt. Als een plateau bereikt is dan moet er iets veranderen. Dit kan je voeding zijn of je supplementen of beiden maar ook het trainingsprogramma kan de oorzaak zijn. In dit artikel ga ik je vertellen hoe je met de 5/10/20 superset methode je plateau kunt doorbreken en je lichaam een super pomp kunt geven. 

Fitness schema voor meer kracht en spiermassa

Wanneer je al een tijdje met fitness en bodybuilding bezig bent heeft je lichaam  veel trainingsstimulans nodig om een goede reactie te geven om meer kracht en spiermassa op te bouwen.

Het volgende fitness schema is gericht op het verkrijgen van meer kracht en spiermassa, en verdeelt het lichaam in 6 delen die over 6 dagen getraind worden. Het is een schema dat heel veel voor je doet, en het is een mooie afwisseling in je training

Fitness schema voor bodybuilding en fitness

Ben je beginner, of inmiddels een gevorderde fitnesser en wil je echt voor massa trainen dan is dit schema voor jou bedoeld!

Meer massa en kracht

Het ultieme trainingsschema, daar zijn we namelijk snel klaar mee, Dat bestaat niet!! Er leiden meerdere wegen naar Rome. En persoonlijke verschillen hou je altijd. Maar met dit schema krijg je wat wilt , MEER MASSA EN KRACHT!

Je gaat misschien al een paar maanden naar de sportschool of misschien wel een paar jaar en alles gaat zoals gepland, je spieren groeien en je ziet er super uit. Dan gebeurd er iets waar bijna alle krachtsporters last van hebben, je stagneert en komt op een dood punt.
Een doodpunt kan vele oorzaken hebben zoals je voeding  niet op orde hebben of te lang de zelfde oefeningen doen. Je lichaam raakt dan te gewend en wordt niet meer geprikkeld om te groeien.

Wij hebben echter een goede oplossing voor je om van dat plateau af te komen, namelijk het 3 fase 5x5 schema.
Het schema is speciaal ontworpen voor krachtsporters die op een plateau zitten of krachtsporters die hun spieren eens flink willen aanpakken.

Dwayne JohnsonDwayne Johnson, beter bekend als The Rock, is een professionele Amerikaanse worstelaar en je ziet ‘m tegenwoordig steeds vaker terug op het witte doek. Dwayne is een opvallende verschijning wat grotendeels wordt veroorzaakt door zijn spiermassa. In het onderstaande overzicht vind je zijn trainingsschema terug in combinatie met zijn voedingsschema

 

Mark Wahlbergs Pain Gain Workout

Laatst Mark Wahlberg in Pain & Gain gezien? Ook last van een WTF momentje? Wij hadden precies hetzelfde. In deze film speelt Mark Wahlberg de rol van Daniel Lugo, een bodybuilder die graag gemakkelijk geld wilt verdienen door iemand af te persen en zwaar te martelen. Dit doet hij samen met Paul Doyle (Dwayne Johnson) en Adrian Doorbal (Anthony Mackie). Een aangename film, maar dat terzijde.

 

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner