fbpx

Waarom moet elke man zijn benen trainen

Beoordeel dit item
(1 Stem)

Iedere man die traint in de sportschool heeft wel eens gehoord van de term “leg day”. Op deze dag zouden je benen getraind moeten worden, maar de meeste slaan deze dag het liefst over. En dat is jammer want het trainen van je benen is heel belangrijk. Maar hoe kun je de benen nu het beste trainen?

Testosteron booster

Wat de meeste mannen niet weten is dat het trainen van je benen je een enorme testosteron boost geven. En je hormoonwaardes naar een hoger niveau brengen en meer hormonen betekend meer spiermassa, ook voor je bovenlichaam. De beenspieren zijn namelijk het hart van de testosteronproductie, dankzij de complexe opbouw en het formaat van de spieren. Dus niet alleen voor je benen, maar ook voor je bovenlichaam is het daarom erg belangrijk om ook je benen te trainen.

Verhoog je vet verbranding

Hoe meer spieren je hebt hoe meer vet je verbrand. En je beenspieren vormen de grootste spiergroep van je lichaam, dus met het trainen van je benen geef je dus ook je vet verbranding een enorme boost!

Benen verbranden calorieën

Als je een goede workout doet voor je benen dan is dat erg intensief en zwaar. En dat betekent dat je met het trainen van je benen enorm veel calorieën verbrand. Niet alleen tijdens je training, maar ook gedurende het herstel in de uren erna.

De squat en de deadlift is niet voldoende

De squat en de deadlift is erg populair onder de dames, maar ook voor mannen zijn het oefeningen die niet in je fitness schema mogen ontbreken, maar met alleen een paar setjes squatten en deadliften krijg je niet een paar mooi getrainde benen.

Hoe het wel moet.

Om je benen perfect te trainen zal je verschillende oefeningen moeten doen, maar ook de manier van trainen is erg belangrijk, want door het doen van supersets geef je jouw beenspieren de perfecte prikkel om te groeien, maar wat zijn supersets?
Een superset is het achter elkaar zonder pauze tussendoor doen van twee oefeningen. Je doet een set van de eerste oefening, legt de gewichten neer en begint direct met het doen van een set van de tweede oefening.

Fitness schema voor je benen (2 x per week )

OefeningSetsReps
Superset
1. squat 6 6
2. Leg Curls 6 25
Superset
1. Stiff leg deadlift 5 6
2. Leg extension 5 25
Superset
1. Leg press 4 20
2. barbell Lunges 4 6
Superset    
1. Walking lunges 3 2 minuten
2. gluten ham raise 3 10

Supplementen advies:

 

Lees 1043 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner