fbpx

Fitness schema 3 dagen per week

Beoordeel dit item
(2 stemmen)

Full-body training is al jaren een populaire manier van trainen voor veel vrouwen. Het is voor veel vrouwen zelfs de beste manier om te trainen. Voor full-body training is 3 keer trainen per week voldoende.

Bij een full-body training wordt er met name gebruik gemaakt van compound oefeningen. Deze oefeningen zorgen voor de meeste spiergroei. Isolatie oefeningen die meer gedaan worden bij split trainingsprogramma’s hebben minder invloed op de totale spiergroei. Voor veel beginnende dames is eens per week isolatie training van een spiergroep niet voldoende voor spiergroei. Met een full-body trainingsprogramma wordt iedere spiergroep 2 tot 3 keer per week getraind wat voornamelijk voor beginners een voordeel levert. Full body-training stelt je in staat in slechts 3 dagen, 3 keer je hele lichaam te trainingen

Meer calorieën verbranden met 1 fitness schema

Door full-body training wordt er veel meer calorieën verbrandt in dezelfde tijd als normale training met bijvoorbeeld split training. Dit komt met name doordat er bij een full-body training meer spieren gebruikt worden. De zware compound oefeningen vragen veel van het lichaam zoals de squat, deadlift en lunges. Deze oefeningen zorgen voor meer zuurstof richting de spieren, hebben meer energie nodig voor het balanceren van het lichaam en de gewichten zijn zwaarder. Doordat er meer spieren geactiveerd worden bij deze oefeningen verbruikt het lichaam meer calorieën. Dit is niet alleen het geval tijdens het sporten zelf maar ook na de training.

Wat is een goed full-body fitness schema?

Een simpel full-body schema is in elke sportschool te krijgen, maar de oefeningen in deze schema’s zijn vaak alleen maar met fitnessapparaten en dit doet je lichaam niet veel goed want veel meewerkende spieren worden dan niet goed getraind.
Wij hebben een full-body schema voor je samengesteld die al je spieren in je lijf traint en je helpt om in drie dagen meer calorieën en vet te verbranden dan met andere full-body schema’s

Maandag - Full Body dag 1 
Full Body
Oefening Sets Reps
45 Degree Leg Press 3 20
Seated Row 3 20
Chest Dip 3 15-20
Machine Shoulder Press 3 20
Cable Curl 3 20
Tricep Extension 3 20
Hover 3 1 min

 

Woensdag - Full Body dag 2
Full Body
Oefening Sets Reps
Smith Machine Squat 3 20
Seated calf Raise 3 25
Lat Pull Down 3 20
Dumbbell Flys 3 20
Tricep Kickback 3 20
Standing Dumbbell Curl 3 20
Decline Sit Ups 3 MAX

 

Vrijdag- Full Body dag 3
Full Body
Exercise Sets Reps
Dumbbell Lunge 3 15 elk been
Wide Grip Pull Up 3 MAX
Barbell Bench Press 3 15-20
Standing Barbell Curl 3 15-20
Tricep Bench Dip 3 15
Horizontal Leg Raise 3 MAX

Wat is het belangrijkste onderdeel in een goed fitness schema?

Veel vrouwen maken de zelfde fout als ze gaan trainen om af te vallen en een slanker lichaam willen. Ze gaan zo weinig mogelijk eten zonder te weten wat ze eten en hoeveel en dat is de grootste fout die je kunt maken Zo weet je niet wat je binnen krijgt. Food is the key, dus een voedingsschema is stap 1. Zonder de juiste voeding en hoeveelheid werkt geen enkel fitness schema.

Lees verder voor een goed  voedingsschema op maat. 

Supplementen advies

Eiwitten zijn erg belangrijk voor een goede spierontwikkeling en voor dit fitness schema zou een goede proteine shake zeker van pas komen voor een nog beter resultaat!

Lees meer over: Woman's Fit Pakket

Het Woman Fit Pakket is bedoeld voor vrouwen die aan het sporten zijn om af te vallen en snel vet willen verbranden en graag wat mooie vrouwelijke spieren willen.

Eiwitrepen wel of niet?

Een eiwitreep is een perfecte aanvulling op je voeding, maar in de meeste eiwitrepen zitten heel veel suikers en andere toevoegingen. En dat is nu net iets wat je niet nodig hebt als je aan het afvallen bent en van je overtollige vetrolletjes af wilt, maar met onze One Basix Bar eiwitrepen heb je daar geen last van. Deze perfecte repen passen in elk dieet en zijn het perfecte tussendoortje voor op het werk of na het sporten. One Basix Bar eiwitrepen zijn een van de weinige repen die ook nog eens geweldig smaken en geen Chemische smaak hebben.

Kenmerken One Bar Basix: 

  • Met Stevia extract!
  • 100% natuurlijk
  • Met maar liefst 20 gram eiwit
  • Geen sucralose
  • Slechts 1 gram suiker per bar
  • 1 bar weegt 60 gram

Lees meer over; One Basix 

Drinken om snel vet te verbranden

We weten allemaal dat we water moeten drinken. En al helelemaal als je wilt afvallen en vet verbranden.Toch zien we vaak dat veel mensen moeite hebben om voldoende water te drinken.Door voldoende te drinken zorg je er voor dat je jouw vetverbranding op volle toeren draaid, Maar altijd maar water is ook niet alles en in de meeste ranja zit heel veel suiker, maar wij hebben de oplossing. "Bolero limonade". Deze is gluten en vrij van suiker en bevat bijna geen calorieën. En je kan het krijgen in wel 65 smaken. 

Lees meer over: Bolero Limonade

Lees 5777 keer

 

lady power smaken banner  afslank smoothie banner